Maak gebruik van een miljoenenkanaal

Adverteren op marketplaces

Marketplaces zoals Bol.com of Amazon zijn de laatste tijd het voorkeurskanaal voor online consumenten. Vooral ook omdat het vertrouwde kanalen zijn. En als jij als zakelijke verkoper actief verkoopt op Amazon of Bol.com, wil jij natuurlijk dat de klant jouw product koopt. Helaas is het niet alleen een kwestie van het aanbieden van je producten maar ook het actief adverteren op marktplaatsen.

Adverteren op Bol.com

Adverteren op een van het grootste e-commerce platform van Nederland en België.

Lees meer

Adverteren op Amazon

Met jouw producten zichtbaar zijn op Amazon zal je merk een boost geven.

Lees meer

Adverteren op Miinto

Met een minimale investering zichtbaar zijn op een bekend modeplatform.

Lees meer

Waarom adverteren op marketplaces

Adverteren op marketplaces, ook wel marketplace marketing genoemd, zorgt voor vraaggestuurd verkeer (door middel van zoekopdrachten) en gericht relevant verkeer (op basis van de bezochte productcategorieën). Adverteren op marketplaces is dus in principe te vergelijken met pull-marketing waarbij je meteen al onderaan de funnel en dichter bij de conversie zit, vergeleken met overige platformen waarbij je een “koude” doelgroep benadert met push-marketing.

Door middel van marketplace advertising is het dus mogelijk om gerichter en relevanter te adverteren waardoor je dus specifieke doelgroepen naar je productpagina trekt wat voor een hogere conversiepercentage kan zorgen. Daardoor in het mogelijk om je Return on ad Spend in controle te houden en zo nodig te verhogen.

Adverteren op Bol.com

De grootste webwinkel in Nederland is uiteraard Bol.com. Met meer dan 70 miljoen bezoekers per maand wil jij natuurlijk dat de bezoeker op jouw productpagina landt. Door gebruik te maken van Display Ads, Sponsored Products, Online Magazines, Above the Line campagnes en Social Advertising op Bol.com weten wij dat het mogelijk is om meer uit deze marketplace te halen.

Adverteren op Amazon

Er zijn verschillende manieren op klanten naar jouw productpagina te trekken op de grootste e commerce website ter wereld. De verschillende marketplace marketing smaken van amazon zijn Sponsored products, Sponsored Brands, Display ads en Custom ads.

Adverteren op Miinto 

Met meer dan 180.000 producten in acht Europese landen en meer dan 600.000 unieke maandelijkse bezoekers is Miinto een interessante marketplace voor de modebranche. Koppel je webwinkel met Miinto en begin met verkopen.

Onze werkwijze

Er zijn uiteraard enorm veel advertentiemogelijkheden op verschillende marketplaces. De specialisten van IQ Leads helpen je het overzicht te behouden en samen bepalen wij strategisch wat de doelstellingen zijn en wat er behaald kan worden.