Meer omzet dankzij Bol.com

Adverteren op Bol.com

Bol.com is een van de grootste e-commerce merken van Nederland. Met een groots assortiment met allerlei verschillende soorten producten is er voor iedereen wel wat te vinden in de webshop. Bol.com bereikt maandelijks 60% van de Nederlandse internetters en heeft maar liefst 9 miljoen unieke bezoekers per maand. Klanten zijn verspreid over Nederland en België, wat er in totaal 9,5 miljoen zijn. Via Bol.com is het mogelijk om advertenties aan de bezoekers te laten zien, een goede kans!

Adverteren op Marketplaces

Actief verkopen op diverse marktplaatsen.

Lees meer

Adverteren op Amazon

Zichtbaar zijn in de grootste vergelijkingssite met jouw producten.

Lees meer

Adverteren op Miinto

Met een minimale investering zichtbaar zijn op een bekend modeplatform.

Lees meer

Adverteren op Bol.com

Adverteren op Bol.com, hoe werkt dit precies? Via Bol.com zijn er vijf verschillende soorten advertenties die je kunt inzetten, namelijk: Display Advertising, Sponsored Products, Online Magazines, Above The Line en Social Advertising.

Display advertising

Met Display Advertising kan je klanten bereiken terwijl of voordat zij shoppen. Bij Display Advertising zijn er weer  twee verschillende soorten waar je als adverteerder uit kunt kiezen. Display Onsite is een manier om de advertentie te tonen wanneer de doelgroep aan het shoppen is op Bol.com. Met Display Offsite wordt de advertentie getoond wanneer de doelgroep buiten Bol.com actief is. Voordelen zijn dat er gericht geadverteerd kan worden en advertenties een Bol.com look en feel krijgen.

Sponsored Products

Sponsored Products biedt de mogelijkheid om bezoekers van Bol.com te bereiken in verschillende aankoopfases, producten worden dan in de spotlight gezet. Sponsored Products zijn producten waar de adverteerder voor betaald om hoger in de zoekresultaten te komen, hier staat dan ook ‘gesponsord’ bij. Sponsored products zijn te vinden op de homepage, lijstpagina en productdetail pagina.

Online Magazines

Bol.com heeft Online Magazines, waarin zij inspiratie bieden aan (potentiële klanten). De Online Magazines kennen vijf categorieën, namelijk: stijl, tech, thuis, lees en kids. Door de content in deze Online Magazines krijgen de bezoekers informatie, tips en oplossingen die hen kan helpen in het aankoopproces. Bol.com zet advertising in via Facebook en Instagram om deze bezoekers naar de Online Magazines te genereren. Belangrijk om te weten is dat je een magazine campagne EN een social mediacampagne afneemt. 15-25% van de bezoekers klikt ook daadwerkelijk door naar de product detailpagina’s.

Bol.com bulk-momenten

Bol.com heeft een aantal keer per jaar zogeheten Bulk-momenten. Adverteerders kunnen goed meeliften met het online succes en bekendheid van Bol.com. Met Above The Line worden producten van webshops die op Bol.com staan meegenomen in de tv-commercials. Een goede kans voor vele webshops die producten aanbieden via Bol.com. Andere marketingmiddelen die bij Above The Line gebruikt worden zijn, display, social (Facebook en Instagram), nieuwsbrief en radio. Een advertentiemogelijkheid met heel veel bereik. 

Social Advertising

Bij Social Advertising wordt er gebruik gemaakt van Facebook en Instagram, wat traffic genereert naar Bol.com. Social Advertising bestaat uit twee fasen, namelijk een ‘Touch-advertentie’ dat leidt naar bol.com en een follow-up advertentie met een tweede uiting (retargeting). Door gebruik te maken van social media en het inzetten van relevante content wordt er traffic naar Bol.com gegenereerd.