6 tips voor meer klanten met SharpSpring leads

Een verzesvoudiging van je aantal leads via SharpSpring leads? Onmogelijk? Nee hoor, dat is namelijk het grote succes dat veel SharpSpring-gebruikers ondervinden die de Inbound Marketing methodologie consequent gebruiken.

Hun werkwijze levert kwalitatieve SharpSpring leads op, en laat dat nu precies zijn waar iedere online marketeer van droomt.  Want iedere online marketeer is toch op zoek naar de succesformule tot snel nieuwe klanten aantrekken? Wij vragen ons dan ook af: zijn er nog redenen om je tijd en aandacht niet aan SharpSpring te besteden? Volgens ons niet. Dus het wordt tijd voor kwalitatieve SharpSpring leads

Maar hoe kan één enkel platform zo veel impact hebben op organisaties? Het succes zit ‘m in een goede implementatie van SharpSpring. Je kunt namelijk een SharpSpring account hebben en de code op je website hebben gezet. Als je vervolgens niet consequent aan de slag gaat met SharpSpring, dan bereik je er waarschijnlijk helemaal niets mee.

Dus hoe verhoog ik mijn aantal leads en klanten met SharpSpring? Hoe haal ik het beste uit dit marketing automation systeem? Er zijn zeven belangrijke punten die je niet mág negeren als je SharpSpring gebruikt voor het verkrijgen van kwalitatieve SharpSpring leads. Hieronder leggen wij uit welke dat zijn, wat ze inhouden en hoe je ze gebruikt.

1.    Zoekwoorden

Een belangrijk onderdeel waarop bedrijf websites gevonden worden is het gebruiken van de juiste zoekwoorden. Hoe moet een prospect jou vinden als hij jouw bedrijf nog niet kent en dus ook niet de URL van je website? En je ook niet kan vinden in de zoekresultaten als hij in Google relevante zoekwoorden intypt? Zorg er daarom voor dat jij te vinden bent op de woorden die jouw ideale klant (ofwel de buyer persona) gebruikt bij het vinden van een oplossing voor zijn probleem.

Begin bij je buyer persona en zijn plek in de buyer’s journey. Zorg ervoor dat je zijn problemen, wensen en taal begrijpt. Dit is een belangrijk begin voor het verzamelen van de juiste relevante zoekwoorden voor je HubSpot leads.HubSpot

Kijk vervolgens of het realistisch is om te proberen een hoge plaats in Google te veroveren op woorden die jouw buyer persona gebruikt. Sommige zoekwoorden lenen zich hier beter voor dan andere. Zo is het aantrekkelijker om te kiezen voor long-tail zoekwoorden, omdat deze specifieker zijn en minder concurrentie opleveren. Gebruik voor een goed zoekwoordenonderzoek de Google AdWords zoekwoordenplanner. Zoekwoorden waar ‘concurrentie hoog’ naast staat, lenen zich vaak minder goed voor SEO doelstellingen op korte termijn. Een handige tool voor het vinden van long-tail zoekwoorden is: keywordtool.io. Deze tool maakt gebruik van hetzelfde semantische systeem dat Google hanteert om zoekwoord suggesties aan te bieden in haar zoekbalk.

In de gratis versie kun je helaas geen concurrentie en verkeer statistieken zien, maar geen paniek! Die haal je net zo makkelijk uit de zoekwoordenplanner van Google!.

2.   SEO voor SharpSpring leads

HubSpot leadsDat brengt ons meteen op het volgende punt, want naast de juiste zoekwoorden uitkiezen is het ook belangrijk dat deze op de juiste plek worden geplaatst. Zorg dat het zoekwoord waar de pagina op gevonden moet worden, minimaal terug komt op de volgende plekken: titel, URL, meta beschrijving, h1 tag, h2 tag en een aantal keer ‘op een natuurlijke wijze’ in je tekst.

Extra tip: zorg ervoor dat deze niet meer dan 117 tekens bevat, zodat je meta description in Google niet halverwege wordt afgekapt, ook niet op mobiele apparaten.

Ben je er niet zeker van of je het door jou gekozen zoekwoord vaak genoeg en op de juiste plaatsen hebt gebruikt? Dan wordt het misschien eens tijd dat je Yoast installeert. Dit is een tooltje waarmee je heel gemakkelijk je website kunt testen op het gebied van SEO.

3.    Webpagina’s

Bedrijven veranderen iedere dag en met de komst van het internet is die constante verandering alleen nog maar toegenomen. Organisaties hebben daarom de flexibiliteit nodig om webpagina’s aan te passen en toe te voegen.

Ook dat is met SharpSpring geen enkel probleem. De geavanceerde trackingcode volgt alles wat er op jouw website gebeurd. Nieuwe campagne? Ook geen enkel probleem! Met SharpSpring maak je in een minuscuul aantal klikken een hele nieuwe e-mail campagne met bijbehorende formulieren en workflows aan!

4.    Bloggen

Bloggen is essentieel om nieuwe prospects aan te trekken en om bezoekers van je website om te zetten in leads. Door te bloggen creëer je een meerwaarde voor je buyer persona. Met interessante content help jij jouw buyer persona verder door de buyer’s journey. Wil hij bijvoorbeeld informatie hebben over het probleem waar hij mee zit? Dan biedt je hem in een blog hier meer over informatie aan. Als je dit goed doet, belandt je buyer persona van de Awareness Stage in de Consideration stage.HubSpot leads

Nog geen buyer persona? Download dan hier ons buyer persona worksheet.

Zorg ervoor dat je content uniek is ten opzichte van andere webpagina’s en andere websites en dat de content relevant is voor jouw buyer persona. Zorg ervoor dat jouw buyer persona hier écht iets aan heeft. In het ideale geval leert hij er iets van, ziet hij jou vervolgens als autoriteit op jouw vakgebied en komt hij de volgende keer bij je terug voor meer informatie of voor een aankoop. Zet daarom bij het schrijven van een blog altijd de lezer voorop, en denk dan pas aan de zoekmachines.

Je blog is de eerste stap in het aantrekken en converteren van meer leads. SharpSpring doet de rest! Elke bezoeker die een formulier invult wordt getracked en direct toegevoegd aan je CRM systeem. Vervolgens kun je leads verder helpen door extra content aan te bieden. Daarnaast zijn er tal van campagnetools die je helpen bij het vergaren van SharpSpring leads.

5.    Email Manager Tool

Veel marketeers zijn van mening dat e-mailmarketing niet meer binnen de moderne marketing cyclus past. Je gaat niet meer op zoek naar je prospect door diegene lastig te vallen met vervelende e-mails. Zij vinden jou immers toch wel door je fantastische content. Toch zijn wij het hier niet helemaal mee eens, en SharpSpring ook niet. E-mail is een prima middel om je blogs onder de aandacht te brengen, om je leads een herinnering te sturen of om een nieuw e-book aan te bieden, zonder dat dit vervelend hoeft te zijn voor de lezer. HubSpot heeft dan ook een uitgebreide tool die je gebruikt om (automatisch) e-mails naar je prospects, leads en klanten te versturen.

HubSpot leads

In de Email Manager Tool creëer je nieuwsbrieven, bevestigingsmails wanneer je bezoeker bijvoorbeeld een e-book heeft aangevraagd en opvolgingsmails wanneer je bezoeker zich heeft ingeschreven voor een training waarvan hij een herinnering hoort te krijgen. Dit gaat geheel automatisch, je hoeft het alleen maar goed in te stellen!

Heb je e-mails verzonden? Dan zie je in het dashboard hoe veel e-mails je hebt verstuurd, wat het afleveringspercentage is, wat het percentage is van de personen die je e-mail ook daadwerkelijk hebben gelezen en wat het klikpercentage is. Aan de hand daarvan kun je volgende e-mailcampagnes verbeteren.

6.    Lead Score voor SharpSpring leads

Lead Score gebruik je om onbelangrijke leads te onderscheiden van de zogenaamde ‘gekwalificeerde leads’. Op deze manier maak je onderscheid tussen de leads die weinig kans maken om een klant te worden en de leads waar jij veel aandacht aan wilt besteden. Zo ga je een stuk efficiënter te werk.

Hier kom je door in SharpSpring op ‘automatisering’ te klikken en voor ‘score lead’ te kiezen. Vervolgens kun je aan elke stap die een prospect op je website kan ondernemen een bepaalde score toekennen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om leads die meer dan vijf pagina’s op je website hebben bekeken tien punten toe te kennen. Hoe meer punten een lead heeft, hoe belangrijker hij voor jouw bedrijf is. Kortom meer SharpSpring leads dankzij lead Score.

Aan de slag!

SharpSpring biedt nog veel meer mogelijkheden, maar de zes punten die je hierboven vindt helpen jou om het aantal leads en klanten te verhogen. Hoe succesvol je hierin wordt, ligt helemaal bij jou. Steek je er veel aandacht in en doe je dit op de juiste manier? Dan zal jij je verbazen over het succes dat SharpSpring jou brengt.

Benieuwd geworden over hoe SharpSpring jouw organisatie kan helpen met het genereren van meer leads en dus klanten? Dat komt goed uit! IQ Leads mag als official reseller tijdelijk een gratis SharpSpring demo aanbieden! Meld je vandaag nog aan door op de grote blauwe knop hieronder te drukken!
Ja! Ik wil een gratis SharpSpring demo

Eerst iets meer lezen over leadgeneratie? Ook geen probleem! Download dan ons gratis e-book: ‘Een introductie in leadgeneratie’.

601df229-3bb1-42ea-9ec6-68219c4b8163