B2B marketing leads d.m.v. inbound SEO!

In dit geval is een lead niet een aanwijzing in een boek van Baantjer, maar doelen we op jouw potentiële klant. Website leads, leads genereren en leadgeneratie. Allemaal zeer populaire woorden binnen de marketing, en zeker niet meer weg te denken uit online marketing. IQ Leads heeft al vaker over leads geschreven, maar nog niet specifiek over B2B marketing leads. Even snel voor de mensen die een wenkbrauw optrekken bij het woord ‘leads’. Een lead is een potentiële klant van wie je al enkele gegevens verzameld hebt, zoals een e-mailadres en de bedrijfsnaam. Deze persoon is iemand die interesse heeft getoond in jouw bedrijf. Het is dan aan jou om ervoor te zorgen dat diegene klant van je wordt.

Verschil tussen B2B marketing en B2C marketing

Er zit zeker een verschil voor jou als ondernemer in het richten op B2B marketing leads of op B2C (business to customer) marketing leads. Zo is de B2B doelgroep doorgaans kleiner, omdat er simpelweg meer particuliere klanten zijn dan bedrijven. Maar de orderwaarde is over het algemeen wel groter wanneer professionele organisaties bij jou producten/diensten afnemen in plaats van dat een enkele particuliere klant dat doet. Vaak wordt de beslissing van een bedrijf om wel of geen zaken met jou te doen, ook niet door maar één persoon genomen, maar door meerdere.

IQ Leads maakt gebruik van de Inbound SEO methode voor het realiseren van B2B marketing leads. Inbound SEO combineert het beste van inbound marketing en klassieke SEO met elkaar. Daarnaast vormt ook website design een belangrijk onderdeel van Inbound SEO: met het juiste design en de juiste techniek zorg je ervoor dat je website er prachtig uitziet én dat die ook nog hoog in de resultaten van Google terechtkomt. Samen zorgen deze onderdelen voor de perfecte leadgeneratie machine!

Inbound SEO voor meer B2B marketing leads

zonder kruisjeDe meeste mensen zitten niet te wachten op schreeuwerige billboards, of opdringerige mensen aan de deur die willen dat je iets van ze koopt. Ook jouw B2B marketing leads niet. Het uitgangspunt van Inbound SEO is dan ook dat je jouw potentiële klanten juist niet lastig valt of stoort met telefoontjes tijdens het avondeten, maar dat de persoon zelf kiest wanneer die iets van jou wil, en wanneer. Aan jou de taak om gepersonaliseerde content aan te bieden waar de persoon, of het bedrijf, iets aan heeft.

Online content marketing is een belangrijke peiler van Inbound SEO en richt zich dus op de content die je aanbiedt aan de ideale klant. Ook wanneer je B2B marketing leads wil genereren richt je je op het aanbieden van de juiste content op het juiste moment aan de juiste persoon.

Content essentieel voor B2B marketing leads

Zoals we al een beetje verklapt hebben is content ‘the magic word’ binnen inbound SEO en essentieel voor het verkrijgen van B2B marketing leads. Hiermee trek je mensen of bedrijven naar je toe en bouw je een band met ze op. In die content sta je niet direct te adverteren met jouw prachtige producten of speciale diensten. Je biedt allereerst een antwoord op een vraag waarvan jij denkt dat jouw potentiële klant die kan hebben. Die potentiële klant zal interesse krijgen in je bedrijf wanneer jij een antwoord geeft op zijn vraag. En misschien is dat zelfs een antwoord waarvan hij zelf nog niet eens wist dat hij het wilde weten.

Content verspreiden

B2B marketing leadsEr zijn een aantal manieren voor het verspreiden van content met als doel B2B marketing leads. Zo is bloggen een ideale manier om je potentiële klanten te bereiken. Plaats interessante artikelen waarin je de problemen/doelen van je doelgroep aanpakt, schrijf verhalen over je bedrijf, de ontwikkeling van een nieuwe dienst of product of over jouw bezoek aan een bepaalde beurs.

Maar zorg er altijd voor dat jouw lezer er daadwerkelijk iets aan heeft. Het beleg van je broodje is niet zo belangrijk, eventuele vragen van je potentiële klant omtrent het onderwerp van de beurs wel. Daarnaast blijft het optimaliseren van je teksten voor zoekmachines middels SEO uitermate belangrijk. Denk aan het juiste gebruik van zoekwoorden en linkbuilding. Daarmee zorg je ervoor dat jouw content hoger in de zoekmachines rankt en mensen jouw informatie dus eerder zullen vinden.

Social media voor B2B marketing leads

Ook kunnen we natuurlijk niet om social media heen. Dat kun je sowieso niet meer, maar ook niet wanneer het je gaat om genereren van B2B marketing leads. Het is een perfect middel om mensen te bereiken. Via tweets, Linked-In updates of Facebookberichten kun je jouw doelgroep op de hoogte houden of informeren over een bepaald onderwerp. Een snelle check via Google zal je vertellen dat er een ongelooflijk aantal mensen gebruik maakt van Social Media en dat dit aantal nog steeds groeiende is.

Het zal duidelijk zijn dat Inbound SEO de toekomst is voor het genereren van B2B marketing leads. IQ Leads is de eerste specialist op dit gebied. Dus wil je meer leads genereren op een effectievere manier? Neem dan contact met ons op! Wij vertellen je vrijblijvend hoe we voor jouw bedrijf meer B2B marketing leads kunnen realiseren.



Tip: download ons Inbound SEO e-book en leer in een aantal stappen hoe jij meer B2B marketing leads kunt realiseren!

5a267011-1a6f-433a-bc03-395824dc03f9