Het enige wat nog ontbrak aan Magento…


Magento E-commerceMagento was het mooiste meisje van de klas. Zij had alles wat iedereen wilde in een E-Commerce platform, maar toch was er altijd dat gevoel dat ze niet compleet was. Ze miste een partner of een maatje. Op een dag schreef Magento zich in voor een nieuw dating platform genaamd sass.com waar ze aan honderden extensies, software oplossingen en andere partners voorgesteld werd.

Haar eerste teleurstelling

Nadat ze eindeloze vragenlijsten had ingevuld over wat nu de ideale partner zou zijn voor Magento kwamen er een paar mogelijke passende oplossingen naar voren. Magento ontmoette Marketo, een software bedrijf en een, op het eerste oog, vrij aardige partij. Maar Marketo was te dominant en luisterde niet naar Magento. Ze gingen uiteindelijk wel een paar keer met elkaar uit eten, maar Magento vond eigenlijk toch wel dat Marketo veel te veel van haar vroeg.

Een gebroken hart

Magento was down en boos op zichzelf omdat het na één date al mis ging. Magento veranderde echter toen ze een bericht kreeg om een keer uit eten te gaan met de waanzinnig uitziende Eloqua.  Zoals gezegd zagEloqua er geweldig uit. Niet alleen kwam hij van een familie met een enorme software traditie, maar er werd in de markt lovend over Eloqua gesproken. Een geweldige catch zogezegd. Ze gingen een paar maanden met elkaar uit en het leek erop dat Eloqua alles was wat Magento wilde. Helaas was ook deze relatie geen lang leven beschoren. Weldra kwam, zoals wel vaker in relaties, de ware aard van Eloqua naar boven. Hij was te complex voor Magento om te begrijpen. Ze probeerde het wel hoor, maar het werd steeds frustrerender. Eloqua had zoveel andere partners dat Magento zich niet speciaal meer voelde. Na het beëindigen van hun relatie bleef ze achter met een gebroken hart en een lege bankrekening.

Kwam daar dan toch de ideale partner?

Na deze tweede slecht bevallen relatie was Magento de wanhoop nabij en dacht ze erover om er maar helemaal mee te stoppen. Magento kreeg nog diezelfde dag een bericht van HubSpot. Na de hoge pieken en diepe dalen die ze had doorgemaakt met de andere partijen gloorde er weer een beetje hoop bij Magento dat HubSpot misschien wel eens degene was waar ze naar op zoek was en dat hij anders zou zijn dan alle anderen.

Toen ze elkaar voor het eerst ontmoetten vlogen de vonken in het rond. Het bleek namelijk dat Magento en HubSpot dezelfde interesses hadden! Verlaten winkelwagen retentie, manieren om klanten “op te leiden”, een makkelijk te gebruiken user interface en nog veel meer! Overal waar Magento ging, daar ging Hubspot en vice versa. Ze gingen samen naar Magento Imagine en naar Inbound in Boston. Overal waar ze kwamen werd er tegen ze gezegd dat ze er zo geweldig uitzagen samen en dat ze elkaar enorm aanvulden. “Wat past jullie software geweldig bij elkaar!” Iedereen kwam superlatieven te kort, maar één ding was duidelijk: een match made in heaven. Magento en Hubspot zijn gemaakt voor elkaar.

En ze leefden nog lang en gelukkig

Magento en Hubspot

De analytics data die Magento en HubSpot samen vergaren zorgen voor een ongekende hoeveelheid aan informatie. Met de integratie van HubSpot in Magento wordt Magento omgebouwd tot een systeem waarmee je nu ook kunt bloggen, landingspagina’s kunt maken, SEO goed kunt inrichten en waarmee de social media integratie en monitoring een feit is. Dit zorgt ervoor dat jouw Magento webshop echt van haar plaats komt en een regelrechte klantmagneet gaat worden. Want laten we wel wezen, zoals in iedere relatie is het individu ondergeschikt aan het eindresultaat, namelijk: de perfecte combinatie.

Wil je de liefde voelen die wij hebben ontdekt tussen Magento en HubSpot? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.