Leadgeneratie via content creatie: 3 fantastische tips voor meer leads!

Leadgeneratie via content creatieIn een notendop komt het erop neer dat je een viertal zaken op orde moet hebben voor het genereren van leads, namelijk:

1. Het hebben van een aantrekkelijk aanbod die potentiële leads voldoende triggered om zijn of haar contactgegevens achter te laten. Dit kan een gratis e-book zijn, een kortingscoupon, een demoversie, een gratis consult of een free live webinar. Het maakt niet uit wat je aanbiedt ten behoeve van jouw lead generatie strategie, als het maar voldoende waarde vertegenwoordigt voor de potentiële lead.

2. Een Call-to-action die direct verwijst naar de betreffende landingspagina waarop het aanbod zich bevindt. Deze call-to-action kan dan worden geplaatst onder een blog, op een website, of in een social media post. Zorg ervoor dat deze call-to-action een potentiële lead verleidt om op de button te klikken.

3. Een landingspagina welke, in tegenstelling tot andere webpagina’s, specifiek is gemaakt voor jouw aanbod en waarop dit aanbod ook verkregen kan worden. Een goede landingspagina biedt enkel informatie over jouw aanbod en voldoet daarnaast aan alle eisen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Bekijk voor meer tips over een goede landingspagina onze Landingspagina tutorial.

Leadgeneratie via content creatie4. Een formulier waarop leads hun gegevens kunnen achterlaten in ruil voor het aanbod. Wat ingevuld moet worden door de lead voor het verkrijgen van jouw aanbod moet in verhouding staan met het aanbod. Met andere woorden, des te waardevoller het aanbod is, des te meer informatie een lead bereid is over zichzelf te verstrekken om het aanbod te krijgen.

In deze blog ga ik dieper op punt 1 in en geef ik 3 fantastische tips die helpen bij het creëren van een prikkelend en onweerstaanbaar aanbod! Mensen moeten jouw aanbod zien als een grotere beloning dan datgene wat jij hiervoor van hen in retour wilt ontvangen. Dus hoe zorg je er nu voor dat jouw aanbod onweerstaanbaar wordt?

Leadgeneratie via content creatie: tip #1 SCHAARSTE

Bij het principe van vraag en aanbod geldt, dat wanneer het aanbod laag is en de vraag hoog, mensen bereid zijn om meer over te hebben om het aanbod te bemachtigen. Dit principe is voor leadgeneratie precies hetzelfde. Schaarste heeft een psychologisch effect op mensen. Als iets schaars is willen wij het liever bemachtigen dan wanneer er meer van beschikbaar is. Hoe pas je dit toe in jouw aanbod? Bijvoorbeeld door het aanbieden van een tijdelijk aanbod, welke voor een bepaalde periode beschikbaar is. Een andere manier is een aanbod waarvan er maar een beperkt aantal te verkrijgen zijn. Dit maakt een aanbod unieker en exclusiever. Groupon is hier het perfecte voorbeeld voor. Zij bieden een beperkte hoeveelheid producten aan in een bepaalde periode. Daarna is het aanbod niet meer verkrijgbaar.

Leadgeneratie via content creatie

Leadgeneratie via content creatie: tip #2 BANDWAGON EFFECT

Mensen hebben de natuurlijke neiging om anderen te kopiëren en vaak hebben wij dit niet eens door. Wij hebben de behoefte om ergens bij te horen. Dit psychologische gedrag is ook toe te passen op jouw aanbod. Bijvoorbeeld door middel van getallen duidelijk te maken hoe vaak iemand de gratis demoversie heeft gedownload, hoeveel mensen al gebruik hebben gemaakt van jouw gratis consult, hoeveel mensen iemand al voor zijn gegaan et cetera. Zorg er hierbij wel voor dat de beweringen waar en geloofwaardig zijn.

Leadgeneratie via content creatie: tip #3 UITMUNTENDE TITELS

Een collega van IQ Leads heeft het in een eerder stadium al aangehaald, een super goede titel doet wonderen voor jouw blogs, maar ook voor het aanbod dat je hebt voor jouw potentiële leads. Het is nou eenmaal zo dat mensen afgaan op uiterlijk en in dit geval is de titel het uiterlijk waarop jouw content wordt beoordeeld. Dus als je een e-book, webinar, presentatie of coupon beschikbaar stelt, zorg dan voor een grijpende titel! Eentje die mensen overhaalt om zijn of haar contactgegevens achter te laten.

Aan de slag!

Hopelijk kun je met deze drie tips de content die je aanbiedt voorzien van net dat beetje extra wat jouw potentiële leads over de streep trekt om hun contactgegevens achter te laten. Vergeet hierbij uiteraard niet om de content aan te bieden op een goed ingerichte landingspagina, welke voldoet aan alle eisen op het gebied van zoekmachine optimalisatie (SEO) om ervoor te zorgen dat deze goed vindbaar is.

Wil je meer weten over leadgeneratie? Download dan ons gratis e-book: “Leadgeneratie done right!” via onderstaande button, nu slechts tijdelijk beschikbaar en zolang de voorraad strekt!

03e7b124-19e4-43ef-ba88-bbcb9bbfa1f2