Nieuwe feature: Facebook call-to-action button

Ze blijven niet stil zitten, de jongens van Facebook. En dat is maar goed ook, want ze hebben weer iets handigs bedacht. En deze keer is dat goed nieuws voor jou als ondernemer: een ‘call-to-action’ button voor op je Facebook bedrijfspagina. Zoals je misschien wel weet, is een call-to-action van belang om je websitebezoekers en prospects tot actie aan te zetten. En gelukkig voor ondernemers denken tech-giganten als Google en Facebook met ons mee. De komende weken kunnen Facebookgebruikers in de VS als eerste aan de gang met de Facebook call-to-action button. En blijkbaar is het social media bedrijf overtuigd van het aankomende succes van de buttons, want ze zeggen zeker te weten dat de rest van de wereld in 2015 zal volgen.

Trigger met de Facebook call-to-action button

facebook_call-to-action-button

Een call-to-action is een helder, simpel, maar krachtige uiting (vaak in de vorm van een button of afbeelding) die je bezoekers moet overhalen om datgene te doen waarvan jij wilt dat ze doen. Denk bijvoorbeeld aan het bezoeken van je blog, het downloaden van een specifiek e-book of het kopen van een product. Het is een trigger waarmee jij potentiële klanten naar je toe kunt trekken. Met een Facebook call-to-action button kun jij de bezoeker van je Facebook bedrijfspagina aanzetten tot het direct bezoeken van je website en zelfs het aanschaffen van je producten of diensten (social commerce!). Je kunt bij Facebook kiezen uit zeven verschillende buttons: Book Now, Contact Us, Use App, Play Game, Shop Now, Sign Up en Watch Video.

Hoe werkt de Facebook call-to-action button?

Facebook zal de button linken naar de pagina die daarbij hoort, mits die websitepagina een zakelijke pagina is. Het gebruik van deze links zal, net als Facebook met alle andere links doet, gevolgd worden. Gebruikers kunnen eventuele “slechte” links (die niet naar een bedrijfspagina linken) melden bij het bedrijf. De Facebook call-to-action button die je kiest zal bovenin je pagina, links van de like button te zien zijn. Door de plek van de button wordt de coverfoto die je kiest extra belangrijk. Let erop dat de kleur van je foto de button niet minder zichtbaar maakt (in dit geval een te lichte kleur dus).
Facebook call-to-action button Dollar Shave Club

Primeur Facebook call-to-action button

De Amerikaanse Dollar Shave Club kreeg de primeur en mocht de buttons als eerst testen. Zij gebruikten de ‘Sign Up’ button op hun Facebookpagina en de proef zorgde binnen drie weken al voor 2,5 keer zoveel leadgeneratie als met vergelijkbare social media middelen die het bedrijf normaliter inzet. Dat belooft veel goeds dus! 

IQ Leads houdt je up-to-date

Wij zien veel potentie in de mogelijkheden van de Facebook call-to-action buttons en houden je natuurlijk op de hoogte over wanneer de button ook voor Nederlanders beschikbaar wordt. Laat hieronder in een reactie weten wat jij van de button verwacht en hoe je hier gebruik van denkt te gaan maken!

Wil je meer weten over het gebruik van social media voor online marketing doeleinden? Download dan het gratis e-book E-commerce optimaliseren met SEO & social media. Indien je andere vragen hebt met betrekking tot IQ Leads of onze diensten, kun je altijd contact met ons opnemen!