Online content marketing = king!

Online content marketing

De uitdrukking ‘content = king’ bestaat al een tijdje en is zeer bekend onder online marketeers. Dat is niet voor niets. De afgelopen jaren heeft content bewezen van onschatbare waarde te zijn binnen het huidige online marketing.

Wij spreken dan ook van online content marketing. Deze vorm van marketing valt ook wel onder inbound marketing wat zich volledig richt op het online aantrekken van bezoekers en klanten.

Online content marketing speelt nu een belangrijke rol en zal dat ook zeker in de toekomst doen. Hieronder zullen we uitleggen wat voor rol online content marketing precies speelt.

Wat is online content marketing?

Online content marketing richt zich op, de naam zegt het al, content. Content is de inhoud die op jouw website te zien is, en op alle andere talloze websites. Tot een paar jaar geleden werd er nog niet zo gericht naar content gekeken als nu. Doordat Google steeds slimmer wordt, en ook veel strenger naar de toegevoegde waarde van een website kijkt, is content onmisbaar geworden.

Goede content dan, wel te verstaan. Content kan iedereen creëren. Het gaat erom dat jouw content uniek is, een gegeven waar bijvoorbeeld Sharpspring marketing zich op richt. Goede content moet inhoud zijn waar jouw lezer echt iets aan heeft. Jouw lezer moet bij jouw tekst denken: “Wauw, dit wilde ik weten!” of “Ja, hier wil ik meer van weten!”. Kortom, het gaat echt om het bedienen van de lezer en dus jouw potentiële klant (jouw buyer persona).

Dat is goede online content marketing. Het hoeft trouwens niet persé tekst te zijn. Video’s met een relevante boodschap of uitleg voor je doelgroep vallen hier ook onder. Hetzelfde geldt voor foto’s, infographics en social media uitingen die duidelijk iets toevoegen.

De resultaten van online content marketing

Door op de juiste manier online content marketing toe te passen zul je nieuwe bezoekers én klanten trekken. Je websitebezoekers worden met de juiste content namelijk leads en uiteindelijk tevreden klanten. Goede content trekt bezoekers omdat jouw pagina’s hoog gewaardeerd worden door Google en je dus goed scoort in de zoekresultaten.

Google houdt van goede content. Goede content is dus ook voor SEO van belang. Het bedrijf focust zich op het ontwikkelen van manieren waarop de zoekmachine kan bepalen hoe waardevol jouw website is voor bezoekers.

Maar niet alleen Google zorgt voor bezoekers en online leadgeneratie. Dat doen bezoekers ook zelf. Wanneer er iemand op jouw website terecht komt, dan kan diegene jouw website aanbevelen. Schrijf je bijvoorbeeld een blog waar je lezer enthousiast over is, dan zou diegene jouw blog kunnen delen via Facebook of Twitter. Dat kan er zomaar voor zorgen dat ontzettend veel mensen ineens weet krijgen van jouw bestaan. Al zou een klein deel daarvan jouw website bezoeken, dan is dat  al grote winst.

Hoe dan?

Wij van IQ Leads, gebruiken het platform SharpSpring voor onze online marketing. Zij, en dus ook wij, richten ons op zogenaamde buyer persona’s. Dit is iemand die wij als ideale klant zien. Stel voor jezelf jouw ideale klant samen (niet binnen vijf seconden, maar besteed er wat meer tijd aan), en richt je content op die persoon.

Alles wat je aan content op je website zet, moet voor die persoon zijn. Hij moet er iets aan hebben. Ga voor een ‘halleluja!’ moment. Door je op de ideale klant te richten kun je optimaal gebruik maken van online content marketing en voor successen zorgen voor jouw bedrijf of website.

Online content marketing is niet meer weg te denken. Alle ontwikkelingen, zowel die van de klanten als die van Google, zorgen ervoor dat deze vorm van marketing onmisbaar is geworden en dat waarschijnlijk ook nog lange tijd zal zijn. Wil je meer weten over online content marketing of wat IQ Leads voor jouw onderneming kan betekenen? Aarzel niet en neem contact met ons op! Wij vertellen je alles wat je moet weten.