SEO Advies

SEO adviesHeb je SEO advies nodig? Het maakt voor de SEO specialisten van IQ Leads niet uit of je een nieuwe of bestaande website hebt. Uiteindelijk draait het om meer bezoekers naar je website trekken of meer leads genereren. Om dit te verwezenlijken gaat IQ Leads als volgt te werk.

1. SEO Advies: analyse

Voordat de SEO specialisten van IQ leads aan de slag gaan met werkzaamheden aan je website, wordt de website eerst uitgebreid geanalyseerd. Niet alleen hoe de website in elkaar zit qua bouw en wat de doelgroep is, maar er wordt ook een nulmeting uitgevoerd. Hierin komt naar voren hoe de website scoort in de zoekmachines ten opzichte van  de concurrenten. Al deze punten worden verzameld en hier komt een rapport uit met een SEO advies. In het SEO advies staat beschreven waarop en hoe de concurrentie verslagen kan worden.

2. SEO Advies: implementatie

Als het SEO advies beschreven is, kan er met de uitvoering begonnen worden. Dit kunnen on-page aanpassingen zijn. Denk hierbij aan:

  • titels;
  • meta-tags;
  • content;
  • headers;
  • afbeeldingen;
  • interne linkjes.

Er kan in het SEO advies ook staan dat er weinig backlinks zijn (linkjes van andere websites naar jouw website) en dat er aan linkbuilding gedaan moet worden. De SEO specialist gaat dan met speciale SEO software aan de slag. De specialist gaat daarmee onder andere na op welke websites de concurrent een linkje heeft staan en gaat bij dezelfde websites aan aanvraag doen of de website een linkje naar jouw website kan opnemen.

Google Adwords

Mochten de bovenstaande adviezen je nog niet het gewenste resultaat geven om hoger in de zoekmachines te komen, dan kan je ervoor kiezen om door middel van Google Adwords potentiële klanten naar je website trekken. De advertenties komen in zoekmachines bovenaan en rechts van de zoekresultaten terecht. Hoe hoger je bod en de kwaliteit van je advertentie, hoe hoger je in de advertentie rang komt. Met deze betaalde manier van bezoekers naar je website te trekken kan je in Google Adwords precies zien hoeveel één klik naar je website kost en hoeveel het kost om een lead te genereren.

Werken met Sharpspring

Inbound marketing is een nog vrij nieuw op het gebied van online marketing. SharpSpring is het platform voor inbound marketing, maar wat is het precies? Met inbound marketing zorg je ervoor dat je doelgroep je website vindt wanneer zij je nodig hebben of wanneer zij een antwoord zoeken voor een bepaald probleem. Het antwoord van dat bepaalde probleem kan je geven in bijvoorbeeld een blog of een e-book.

Door te bloggen kSharpSpring-white-backgroundan je meer bezoekers naar je website trekken en uiteindelijk meer leads genereren door de doelgroep te voorzien van nieuwe en vooral goede content. Let wel op dat je zelf de content moet schrijven en Sharpspring alleen het hulpmiddel is om het te exploiteren. Een goede SEO tekst schrijf je niet zomaar en het is misschien beter om dit uit te besteden.

ranking3. SEO Advies: rapportage

Meten is weten en als diverse optimalisatiewerkzaamheden zijn gedaan moet er een rapport opgesteld worden. Hierin moet staan of de werkzaamheden van het SEO advies zinvol zijn geweest of juist niet. In de rapportage kan bijvoorbeeld staan of er meer bezoekers naar de website zijn gekomen, hoeveel website leads er zijn gegenereerd of dat een zoekwoord een positie is gestegen in de ranking van de zoekmachine.

Meer SEO Advies

Wilt je meer SEO advies ontvangen? Neem dan vrijblijvend contact op met één van de SEO specialisten van IQ Leads. Dan zit je binnenkort bij ons aan tafel om jouw online marketing strategie te bespreken!