SEO tekstschrijver is een goochelaar

Je website kan aan alle kanten glimmen en blinken, de meest creatieve oneliners bevatten en supersnel zijn. Maar toch valt het aantal bezoekers tegen. Een belangrijke reden kan zijn dat de inhoud, of content, niet aan de SEO eisen van vandaag voldoet. Die eisen worden gesteld door Google, die de zoekmachine vervolgens gebruikt om jouw website te ranken in de zoekresultaten.

De content moet dus aspecten bezitten die Google fijn vindt. Zelf weet je als ondernemer waarschijnlijk het één en ander van je website en het schrijven van teksten. Toch is het vaak raadzaam een SEO tekstschrijver in te schakelen, die weet hoe je goochelt met de juiste woorden.

De SEO tekstschrijver is een onmisbare schakel

SEO tekstschrijverEen SEO tekstschrijver is (als het goed is) een taalfreak. Wanneer die freak ook nog goed kan schrijven én weet hoe hij SEO technisch moet schrijven, kan hij van grote waarde zijn voor jouw bedrijf. Binnen de online marketing is content ondertussen van onschatbare waarde.

Google is al een aantal jaren bezig met het continu aanpassen van het algoritme wat ervoor zorgt dat de zoekmachine steeds meer let op de waarde van content voor de gebruiker. De bezoeker moet denken: “verrek, dit wilde ik weten!”. Daar gaat Google voor. Maar ook dienen de juiste woorden op de juiste plekken te staan.

Een professionele tekstschrijver met SEO kennis kan hier een doorslaggevende rol in spelen. Wij geven een aantal redenen waarom je op zijn minst zou moeten overwegen een SEO tekstschrijver in dienst te nemen, en waarom hij eigenlijk gewoon onmisbaar is voor jouw website én voor je content strategie.

SEO tekstschrijver gebruikt de juiste woorden

Een goede SEO tekst gaat verder dan alleen de juiste toon voor je ideale klant, of mooie zinsopbouwen. Zo kiest een SEO tekstschrijver altijd een zogenaamd keyword (zoekwoord) waar de tekst op toegespitst zal worden. Dit woord zal vaker in de tekst terugkomen, maar het gevaar is vaak dat dit te veel gebeurt. Iets wat niet gewaardeerd wordt door Google. Wanneer je dit woord, of een korte combinatie van woorden, een aantal keer laat terugkomen, zal dit zeker een boost geven aan jouw positie in de zoekresultaten van Google. En wanneer jij beter gevonden wordt, kan de bezoeker jouw tekst lezen die zijn vraag beantwoordt. Misschien wordt de lezer van daaruit wel jouw nieuwe klant!

Een SEO tekstschrijver kent de juiste plek

Het keyword dient ookSEO tekstschrijver op de juiste plaats te staan. Acht keer in een alinea en voor de rest niet, zal niet het optimale resultaat behalen. Wanneer je de keywords verspreidt over de alinea’s, de kop en tussenkopjes, en de meta description zal je een veel beter resultaat zien in Google.

Wanneer je de plekken eenmaal kent wordt het steeds makkelijker, maar het is een trucje dat je moet en wil leren, en een SEO tekstschrijver kent de trucjes en zal deze zo toepassen dat het meer bezoekers en uiteindelijk meer omzet zal opleveren.

Content = king voor de SEO tekschrijver

Alleen zoekwoorden zijn niet genoeg. Anders zou het betekenen dat je een onzintekst kunt schrijven, een paar keer je keyword erin gooit, en hoppa, goede resultaten. Zo werkt het niet. Google wordt slimmer en slimmer. Zo kan de zoekmachine beoordelen of de tekst over jouw onderwerp van waarde is voor de bezoeker. Als dat zo is, zal je weer beter gewaardeerd worden.

Een SEO tekstschrijver zal er voor zorgen dat de tekst ook écht een toegevoegde waarde is voor de lezer. Hij zal onderzoek doen naar het onderwerp en vervolgens gericht op jouw ideale klant pakkende teksten schrijven. Dit zal allemaal een positieve impuls geven aan jouw content marketing.

Bezoeker = king 2 voor de SEO tekschrijver

We hebben het tot nu toe vooral over zoekmachines gehad, maar voortbordurend op het vorige punt, kunnen we concluderen dat de bezoeker steeds belangrijker wordt. Belangrijker dan de zoekmachine. Jouw bezoekers moeten echt iets aan je teksten hebben. Het liefst lost jouw tekst in één klap alle problemen van die persoon op!

Natuurlijk zijn dit en bovenstaande punt hecht verbonden met elkaar. Je moet als SEO tekstschrijver een juiste balans zien te vinden tussen de wens om vaker gevonden te worden, en de waarde die de content voor de lezer heeft. Maar onthoud dat de bezoeker steeds belangrijker wordt!

IQ Leads als jouw SEO tekstschrijver

Dit is eigenlijk nog maar een klein gedeelte van waar een SEO tekstschrijver zich mee bezig houdt. Maar dit zijn wel een aantal zeer belangrijke factoren die van jouw website een (nog groter) succes kunnen maken. Daarom is het zeker raadzaam om je eens te verdiepen in wat voor SEO tekstschrijver jij zou kunnen gebruiken.

IQ Leads is gespecialiseerd in het produceren van content en heeft gespecialiseerde SEO tekstschrijvers in huis die we kunnen inzetten bij het bouwen of optimaliseren van jouw website. Neem vrijblijvend contact met ons op en we bespreken samen de mogelijkheden voor jouw onderneming. Wil je alvast kijken hoe het met je huidige teksten gesteld is? Download dan onze SEO content checklist.

file-1940121258