SharpSpring: Het Marketing Automation platform!

inbound-marketingInbound marketing laat al sinds 2006 zien dat het de meest effectieve manier is voor organisaties om marketing te bedrijven. Maar inbound marketing is een proces en vergt verschillende handelingen om maximaal rendement te behalen uit alle inspanningen. Cruciaal binnen dit proces is de software die al deze handelingen combineert en vereenvoudigd en wij hebben het juiste platform hiervoor gevonden: SharpSpring!

Back 2 the basics: Wat is inbound marketing?

Inbound marketing is een proces waarbij – in tegenstelling tot outbound marketing – prospects naar jou toekomen in plaats van andersom. Bij deze moderne manier van werken komt jouw prospect in zijn zoektocht naar het juiste product of dienst bij jou uit, omdat jij kwalitatieve content en informatie beschikbaar stelt. Waar outbound marketing zich richt of het versturen (oftewel pushen) van informatie naar prospects (via cold calling, mailings, advertenties, folders, radiospotjes, reclame etc.), richt inbound marketing zich op het aantrekken van de juiste klant.

Het idee achter inbound marketing is eenvoudig: zorgen dat potentiële klanten (jouw prospects) jouw website vinden en vervolgens jouw diensten of producten gaan gebruiken. Dat gebeurt dus zonder dat je ze actief gaat benaderen via traditionele ‘outbound’ marketingtactieken.

HubSpot Marketing Automation

Via inbound marketing onderwijst de klant zichzelf gedurende het inbound marketingproces, verdwijnen eventuele barrières en wordt er al een relatie gecreëerd tussen jou en de potentiële klant voordat er een dienst bij jou is afgenomen. Dit doe je dus door het aanbieden van de juiste content voor jouw ideale klanten (buyer persona’s). Omdat je informatie aanbiedt aan prospects die hiernaar op zoek zijn, trek je op een natuurlijke wijze verkeer naar je website. Eenmaal aangekomen op jouw website, converteer je deze bezoekers naar leads middels slimme call-to-actions (CTA’s). Zodra een bezoekers geconverteerd is naar lead zorg je er met behulp van marketing automation en leadnurtering voor dat deze leads uiteindelijk klanten worden.

Waarom inbound marketing?

Cijfers laten zien dat de gemiddelde beslisser binnen een organisatie veelal zelf research doet alvorens hij of zij contact opneemt met mogelijke leveranciers, waarbij 60% van de beslissingen in het aankoopproces al genomen worden voordat er met een verkoper gesproken is. Met andere woorden, het grootste gedeelte van het aankoopproces gebeurt buiten jouw directe inbreng om!

Dit veranderende karakter in het aankoopproces vraagt dan ook om een nieuwere aanpak: de inbound marketing aanpak. Dus niet meer prospects bestoken met ongewenste informatie waarbij met hagel geschoten wordt, maar de rollen omdraaien en prospects aantrekken naar jouw organisatie toe. Zij hebben een probleem en gaan op zoek naar de ideale oplossing. Zij komen dan bij jou uit als specialist, omdat je hen voorziet van content waarnaar zij op zoek zijn en komen daaroor vrijwillig met jouw bedrijf in contact.

Je voorziet de prospects binnen dit proces niet van generieke informatie, maar van informatie die aansluit op hun behoefte in het aankoopproces. Waarbij je informeert in de beginfase en overtuigd in de beslissingsfase. Jouw content is afgestemd op hun behoefte. Via inbound marketing voorzie je hen dus van de juiste informatie die nodig is om te komen tot een overwogen beslissing.

ssLogo

Inbound Marketing Software #1: SharpSpring

Om inbound marketing tot een succes te maken heb je als marketeer gespecialiseerde software nodig die de benodigde processen automatiseert en monitort (een content management systeem). Uit onze ervaring (en die van duizenden anderen) kunnen wij stellen dat SharpSPring het nummer 1 inbound marketing software platform is. SharpSpring zorgt voor synergie tussen alle verschillende fasen en onderdelen in het inbound marketingproces.

HubSpot in het kort

Eenvoudig samengevat is SharpSpring een all-in-one (inbound) marketingplatform die ondersteunt in het creëren en onderhouden van een perfecte relatie tussen jouw organisatie, jouw prospects, leads en klanten. SharpSpring ondersteunt, automatiseert en stroomlijnt de processen rondom het maken en publiceren van content, het aantrekken van klanten, het converteren van leads, het monitoren van het leadnurtering proces en het meten van alle ondernomen stappen.

SharpSpring brengt al jouw activiteiten samen in een eenvoudig te beheren en gebruiksvriendelijke omgeving. Hoe werkt dit in de praktijk? SharpSpring heeft de 5 kernactiviteiten van het inbound marketingproces samengevoegd in een platform. Deze activiteiten zijn:

HubSpot Marketing Automation

  1. Aantrekken van bezoekers
  2. Leadnurtering/marketing automation
  3. Creëeren van kwalitatieve content
  4. Opvolgen van campagnes
  5. Analyseren & rapporteren van de resultaten

Door deze samenvoeging is het maken en verspreiden van content, het opvolgen van leads, het monitoren van de voortgang en het volgen van leads een eitje geworden.

Zo biedt SharpSpring onder andere de volgende zaken/tools voor jou als marketeer:

  1. Een blogmodule, Zoekmachine Optimalisatie (SEO) en social media tools voor het aantrekken van prospects naar uw website of landingspagina’s;
  2. Een eenvoudig te gebruiken maar wel dynamisch en responsive content management systeem (CMS) voor het maken van content waaronder: landingspagina’s, formulieren, call-to-actions, en workflows om zo prospects te converteren van bezoeker naar sales-ready leads;
  3. Marketing automation, e-mailmarketing, leadscoring, lead nurtering en rapportagetools voor het opbouwen van een relatie met prospects en leads en voor het sluiten van klanten;
  4. Mogelijkheden voor het automatiseren van uw workflows, slimme call-to-actions die zich aanpassen aan de (terugkerende) bezoeker, social media publishing & monitoring en automatiseringsoplossingen voor het verder versterken van de bestaande relatie met klanten;
  5. Analyse tools voor het monitoren en bijsturen van marketingcampagnes die de meeste leads genereren en bepalen welke van deze leads het meeste sales-ready zijn.

SharpSpring: Ervaar het nu zelf!

Inbound marketing is de manier om meer leads te genereren in het versnipperde landschap en overdaad aan outbound uitingen. SharpSpring is de beste inbound marketing software tool die er is en geeft je de handvatten voor een optimaal resultaat en voor het genereren van kwalitatieve leads! Zelf een keer ontdekken wat SharpSpring allemaal voor jou kan betekenen? Klik dan op de onderstaande knop en neem vrijblijvend contact met ons op!

Ik wil een gratis Sharpspring demo