Succesvolle Zoekmachine Marketing begint hier

Zoekmachine marketing stijging

Beter gevonden worden, gevonden worden door betere en meer gerichte bezoekers met uiteindelijk doel meer online verkopen. Dat is zoekmachine marketing volgens IQ Leads.

Wij geloven dat een integrale en holistische zoekmachine marketing strategie de basis vormt voor online succes. Voordat we klanten helpen met het verbeteren van hun online positionering doen we altijd eerst uitgebreid onderzoek. Dit doen middels een nul-meting. In deze nul-meting worden een aantal essentiële zaken meegenomen:

  • Zoekwoordenonderzoek
  • Marktanalyse
  • Concurrentieonderzoek
  • Technische analyse
  • Kansen

Bij succesvolle websites is zoekmachine marketing verantwoordelijk voor 80 procent van het verkeer naar de website. Wanneer je zoekmachine marketing goed inzet, zijn deze bezoekers ook nog eens een stuk meer geïnteresseerd. Goede zoekmachine marketing kenmerkt zich namelijk door potentiële klanten antwoord te geven op hun vragen en wensen  Dat leidt uiteindelijk tot meer online omzet.

[blockqoute]Bij succesvolle websites is zoekmachine marketing verantwoordelijk voor 80 procent van het verkeer naar de website[/blockqoute]

Veel websites die gebruik maken van zoekmachine marketing zien niet alleen hun online verkopen stijgen, maar ook een toename in offline omzet. Je kunt het zo gek niet bedenken of mensen zoeken eerst online naar opties. Van een broodje bij de bakker om de hoek tot een nieuwe auto aan de andere kant van het land. Alles wordt eerst grondig online onderzocht.

Zoals besproken staat of valt een succesvolle integrale en holistische zoekmachine marketing strategie met een goede analyse. Op basis van deze analyse worden een aantal diensten ingezet om jouw online doelen te halen:

  • AdWords
  • Zoekmachine optimalisatie
  • Display adverteren via GDN (Google Display Network)
  • Remarketing
  • Social advertising
  • Website redesign

AdWords

Zoekmachine Marketing AdWords

De concurrentie binnen zoekmachines wordt steeds heftiger. Samen met de stagnatie van de omzet in diverse branches wordt het steeds lastiger om een blijvend marktaandeel te bemachtigen in de markt. Aan een goede uitgedachte online strategie ontkom je dus tegenwoordig niet meer.

Doordat het aantal aanbieders en concurrenten binnen de zoekresultaten de laatste jaren zo hard is gestegen, mensen steeds beter weten hoe ze dingen via het internet moeten zoeken en het aantal aanbieders van diensten enorm is toegenomen, is het juist nu nog belangrijker om tijdens het gehele aankooptraject aanwezig te zijn.

Gerichter adverteren via AdWords

Doordat je via AdWords heel gericht kunt adverteren, is dit medium super geschikt om constant aanwezig te zijn binnen het aankooptraject. Bij IQ Leads werken AdWords specialisten aan het constant optimaliseren van de resultaten van onze klanten. Dit doen zij voor de volgende diensten:

  • Display adverteren
  • Zoekmachine adverteren
  • Dynamische remarketing
  • Google Shopping

Een goede AdWords campagne is niet altijd zichtbaar, maar alleen wanneer dit nodig is. De juiste advertentie op het juiste moment. Stel je voor dat iemand op zijn werk aan het zoeken is naar een nieuwe telefoon, vervolgens verveelt hij of zij zich in de trein en gaat even verder online rondneuzen op zijn telefoon en uiteindelijk doet hij ’s avonds zijn aankoop. Bij dit soort aankooptrajecten (die tegenwoordig steeds meer voorkomen) is het super belangrijk dat je constant aanwezig bent, om je potentiële klant kennis te laten maken met jouw merk.

Wanneer hij ’s avonds toch nog twijfelt over zijn aankoop, maar wel op jouw website heeft rondgekeken, dan kun je hem vervolgens overtuigen met een dynamische remarketing campagne.

Zoekmachine marketing inzetten voor branding

Daarnaast zijn display advertenties uitermate geschikt voor de branding van jou product(en). Mensen die al eerder in aanraking zijn gekomen met je merk, klikken twee keer zo snel op je organische resultaat. Daarvoor moeten ze je organische resultaat wel eerst kunnen vinden. Het vindbaar maken van websites binnen de organische resultaten van Google noemen wij in de zoekmachine marketing: ‘zoekmachine optimalisatie’.

Google AdWords Pakketten - SEA pakketten

Zoekmachine optimalisatie

zoekmachine marketing serp

Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat potentiële klanten jou beter kunnen vinden in de zoekmachines. Een goede zoekmachine optimalisatie strategie zorgt ervoor dat zoekwoorden op het juiste moment zichtbaar zijn. Dit zou een integraal deel binnen het aankooptraject van jouw klanten moeten zijn.

Bij IQ Leads doen wij zoekmachine optimalisatie dus net even anders dan anderen. Waar veel bureaus zich focussen op alleen verkeer en makkelijk te behalen zoekwoord posities, IQ leads kijkt net even verder.

Meer resultaat dankzij gebruikersintentie 

Wij geloven dat er achter elk zoekwoord een bepaalde intentie zit. Daarom onderzoeken we voordat we aan zoekmachine marketing beginnen eerst waar de gebruiker naar op zoek is. Welk doel wil de gebruiker volbrengen met zijn of haar zoekopdracht? Hoe kunnen we content aanbieden die zo goed mogelijk aansluit bij deze wens? En hoe krijgen we deze bezoeker vervolgens zover dat hij of zij ook daadwerkelijk actie onderneemt? Voor die laatste cruciale stap maken wij gebruik van conversieoptimalisatie.

Conversieoptimalisatie

Zoekmachine marketing zoekmachine

Nadat je website vindbaar is, aanwezig is binnen het gehele aankooptraject en de content aansluit bij de zoekwoorden van je gebruikers kun je beginnen met conversieoptimalisatie. De reden waarom wij van IQ Leads eerst de optimalisatie binnen het aankooptraject willen optimaliseren, is omdat je hiermee toevalligheden en externe ruis uitsluit.

Conversieoptimalisatie volgens IQ leads bestaat uit de volgende facetten:

  • Gebruiksgemak
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Online persuasion

Gebruiksgemak

zoekmachine marketing gebruiksgemak

Aan de basis van iedere goed converterende website staat gebruiksgemak. Wanneer je website niet gemakkelijk te gebruiken is haken bezoekers al snel af. Zomaar dingen op je website aanpassen heeft geen zin. Daarom meten wij iedere aanpassing op de website van onze klanten door middel van A/B testen.

A/B testen stelt je in staat om gerichte vragen te stellen over veranderingen die doorgevoerd worden op de website. Door veranderingen te onderbouwen met feiten en cijfers weet je zeker dat een bepaalde verandering een verbetering is.

Online persuasion

Als aanvulling op het doorvoeren van échte verbeteringen via A/B testen, maken wij gebruik van online persuasion. Deze conversieoptimalisatie techniek speelt in op de standaard heuristieken die iedereen bezit.

Door slim in te spelen op deze standaard reacties hebben wij het gedrag van veel websitebezoekers van onze klanten weten te sturen. Het uiteindelijke doel is om een holistische zoekmachine marketing strategie te creëren die van A tot Z converteert en het aankooptraject stimuleert.

Wij zijn benieuwd naar jouw ambities

IQ Leads is een certified Google partner en wij hebben meerdere door Google gecertificeerde AdWords specialisten in huis. Geen ambitie is voor ons te groot. Dus heb jij een online ambitie en wil jij die graag realiseren? Neem dan eens contact met ons op! Wij weten zeker dat we jou kunnen helpen je dromen waar te maken.

Jouw succes is immers ons succes!

Zoekmachine marketing white paper