Email campagnes kunnen rendabel zijn
Daar heb je een goede strategie voor nodig

Mensen die zeggen dat e-mail marketing dood is, zijn vaak in het verleden niet succesvol geweest. Een converterende email campagne bouw je langzaam op door resultaten uit het verleden. Constant blijven testen door te variëren met e-mails is hierbij een must. Dat kun je in principe alleen met bepaalde slimme e-mail programma’s. IQ Leads heeft diverse e-mail marketing programma’s getest en is reseller van de best geteste programma’s, zoals: Copernica en SharpSpring.

Email campagnes
Blijven testen

Wanneer je zomaar e-mails verstuurd zonder daar data over op te slaan zul je nooit een beter presterende email campagne kunnen beheren. Email campagnes versturen op basis van toevallig succes heeft absoluut geen zin, omdat je op die manier nooit blijvend succes kunt boeken. Een goede email campagne verbeterd door resultaten en statistieken uit het verleden. Programma’s als Copernica bieden hierbij uitkomst, doordat je e-mails verstuurd op basis van de database achter de je email campagnes.

Email campagnes
op basis van persoonskenmerken

Door programma’s als Copernica, maar ook SharpSpring, kun je e-mails versturen op basis van persoonskenmerken. Zo kun je e-mails versturen op basis van aankoopgedrag, verjaardagen en verlaten winkelwagens. Door slim met deze functionaliteiten om te gaan kun je heel gericht communiceren met je doelgroep. Dat is nou net het verschil tussen een goed converterende email campagne. Een goed converterende email campagne stuurt mails op basis van gegevens, een slecht converterende email campagne doet maar wat.

Bezoekers onderwijzen tot klant Gebruikers leren waar onze diensten belangrijk zijn

Copernica

Met Copernica kun je e-mails versturen op basis van eerder vertoond gedrag op de website. Dit kan van alles zijn. Zo kun je mails sturen naar mensen die je website hebben verlaten, die jarig zijn, die vorig jaar een bepaald artikel hebt verkocht of aan hebben gegeven geïnteresseerd te zijn in een bepaald product. Eigenlijk kun je e-mails versturen op zo een beetje elke regel die voorkomt in je database. Doordat je in Copernica heel gericht kunt zien welke e-mails geopend zijn, waar mensen in de e-mails op hebben geklikt en hoe lang ontvangers je e-mails lezen, kun je deze optimaliseren en verbeteren. Resultaat: meer conversies uit je email campagne.

Copernica-logo(wit)-2

grafiek

Conversie-optimalisatie-3

SharpSpring

Met SharpSpring noem je sales en email marketing voortaan in één adem. SharpSpring zorgt ervoor dat je je salesproces stroomlijnt en email marketing deel uit gaat maken van het salestraject voor iedere klant. Net als bij Copernica maakt SharpSpring het mogelijk om op basis van gebruikersgedrag en gebruikerskenmerken e-mails te sturen. Het grote verschil is dat je bij SharpSpring meer inzicht krijgt in het traject dat een bezoeker aflegt om van lead naar klant te gaan. Dit doe je door middel van lead scores. Lees hier meer over onze SharpSpring dienst.

Succes behalen met je e-mail campagne? Wij weten hoe!

SEOshop SEO pakketten showcase

IQ leads jouw online partner

Als Full Service Internetbureau zijn we er voor jou. We hebben bewust gekozen voor deze strategie omdat wij ervan overtuigd zijn dat alle online werkzaamheden perfect op elkaar aan moeten sluiten. Daarom kun je bij ons onder andere terecht voor:

  • Email marketing
  • Webdevelopment
  • Webdesign
  • Zoekmachine Marketing
  • Zoekmachine Adverteren
hessel Converterende email campagnes?
Kom in contact met één van onze email specialisten