Connect met je klanten

Nieuwsbrief uitbesteden

Kies je voor een nieuwsbrief uitbesteden bij IQ Leads? Dan ben je gegarandeerd van professioneel uitgevoerde nieuwsbrief campagnes die niet alleen zorgen voor hogere open- en click through rates, maar die ook leads of conversies opleveren. Een nieuwsbrief is een belangrijke manier van communiceren met jouw doelgroep. Onze eigentijdse aanpak legt een bijzondere nadruk op inhoud van hoge kwaliteit voor de lezers. Geen 13 in een dozijn, maar gepersonaliseerde nieuwsbrieven die echt relevant zijn voor de ontvanger.

E-mail marketing

Een e-mail marketing campagne opzetten? Bereik je klanten eenvoudig en doeltreffend.

Meer informatie

E-mail automation

Segmenteer je doelgroep en stuur triggers om tot meer conversies te komen.

Meer informatie

Bekijk al onze diensten

Je online marketing aanpakken van A tot Z? De specialisten van IQ Leads weten hoe.

Meer informatie

Het voordeel van nieuwsbrieven uitbesteden

Of het nu gaat om een educatieve nieuwsbrief of een commerciële campagne, het opstellen van een nieuwsbrief is een tijdrovende klus. Het vereist gespecialiseerde vaardigheden. Onderzoek, de manier van schrijven, copywriting, het juiste beeldmateriaal, het zijn zaken die er zeker toe doen en waar je rekening mee dient te houden. De beste manier om aan deze vereisten te voldoen is door het uitbesteden van de nieuwsbrief door IQ Leads. Onze nieuwsbrief experts kijken naar jouw kansen in de markt en zorgen ervoor dat jouw nieuwsbrief daadwerkelijk geopend en gelezen wordt. Het doel? Klanten aan je binden met gepersonaliseerde nieuwsbrieven om zo jouw e-mail marketing doel te behalen.

Nieuwsbrief laten maken op de IQ Leads manier

Wil je aan de slag gaan met een nieuwsbrief maar heb je geen idee hoe je dit slim en efficiënt aanpakt? Of heb je zelf al nieuwsbrieven verstuurd, maar bereik je niet het gewenste doel? Een nieuwsbrief laten maken door IQ Leads is een uitstekend idee! Wij doen niet aan gestandaardiseerde werkwijzen, maar pakken het op de IQ Leads manier aan:

  • Volledige ontzorging van jouw nieuwsbrief campagne;
  • Altijd alles in overleg met jou;
  • Segmentatie en profielverrijking voor personalisatie;
  • Professionele vormgeving van je nieuwsbrief;
  • Van A tot Z wordt je nieuwsbrief campagne opgebouwd;
  • Aan de hand van A/B testen en rapportages bouwen we voort op behaalde resultaten;
  • Transparant in onze communicatie en werkwijze.

Voordat we beginnen met het opstellen van een geschikte nieuwsbrief campagne gaan we eerst met je om de tafel zitten. Wie ben je, wie zijn je klanten en wat wil je bereiken? Op die manier kunnen we een goede inschatting maken van waar jouw klanten behoefte aan hebben en hoe we de campagne vorm gaan geven. Maatwerk dus. 

Waarom onze manier van nieuwsbrieven uitbesteden wel werkt

Er zijn ontzettend veel bureau’s waar je kunt aankloppen om jouw nieuwsbrief uit te besteden, maar wij zijn van mening dat je met onze manier van werken het meeste rendement uit je nieuwsbrief haalt. Waarom? Wij versturen nieuwsbrieven niet in bulk, maar kijken veel meer naar relevantie. Een mooi voorbeeld vinden wij die van de dierenwinkel. 

Jan schrijft zich in voor de nieuwsbrief van de dierenwinkel bij hem op de hoek. Hij heeft een ontzettend schattig hondje en wilt graag op de hoogte gehouden worden van leuke acties of nieuwtjes, dus Jan schrijft zich in. De eerste nieuwsbrief komt in Jan’s inbox terecht en hij heeft er zin in! Na het lezen van de online nieuwsbrief is Jan toch een beetje teleurgesteld. Waarom? De acties die Jan in de nieuwsbrief ziet zijn allemaal acties voor katten. Kattenvoer, kattenspeeltjes, kattenbakvulling. Jammer, maar volgende keer beter! 

Een week later ontvangt Jan weer een nieuwsbrief. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Maar ook dit keer is Jan niet tevreden, want ook nu zitten er geen relevante acties voor Jan in de nieuwsbrief. Na drie keer een nieuwsbrief ontvangen te hebben waar Jan niks aan heeft gehad, besluit hij zich weer uit te schrijven.

Nieuwsbrieven maken op basis van segmentaties

En dat is juist waar wij denken dat het beter kan. Segmenteren is key. In dit voorbeeld is het veel efficiënter om de nieuwsbrieven op te delen op basis van verschillende “huisdiereigenaren”. Een nieuwsbrief voor kattenliefhebbers, een nieuwsbrief voor hondenbaasjes etc. Op basis van profielverrijking kunnen wij je helpen om veel meer gepersonaliseerde nieuwsbrieven te versturen.   

adverteren op facebook

6 redenen om jouw nieuwsbrief uit te besteden

Nieuwsbrieven zijn een geweldig marketingmiddel om in contact te komen met jouw doelgroep. Waarom? De instapdrempel is laag, in verhouding kosten ze weinig en ze hebben een bewezen potentieel voor een groot rendement. Maar maak en verstuur je de nieuwsbrief zelf? Of besteed je het uit aan een professional? Kan jij je vinden in één van onderstaande 6 punten? Neem dan vandaag nog contact met ons op.

  1. Je hebt moeite om sterke teksten te schrijven.
  2. Je hebt moeite om het beeldmateriaal vorm te geven.
  3. Je hebt te weinig tijd en je moet je eigenlijk op ander werk focussen.
  4. Er zal vaker een nieuwsbrief verstuurd worden als je het uitbesteedt.
  5. Je kunt geen onderwerpen bedenken voor de nieuwsbrieven.
  6. Je mist een duidelijke strategie achter het versturen van nieuwsbrieven.

Voor wie zijn digitale nieuwsbrieven geschikt?

Of je nu een dienst verkoopt of een webshop hebt, digitale nieuwsbrieven versturen is geschikt voor verschillende bedrijven en organisaties. Voor e-commerce bedrijven is het een geweldig middel om het huidige klantenbestand op de hoogte te brengen van bijvoorbeeld kortingen, nieuwe collecties of andere relevante informatie. De Customer Lifetime Value is namelijk ontzettend belangrijk. 

Nieuwsbrieven focussen op de Customer Lifetime Value

Vaak zien we in de online marketingwereld dat bedrijven zich vooral focussen op het binnenhalen van nieuwe klanten, terwijl het verhogen van de Customer Lifetime Value misschien nog wel veel belangrijker is. Waarom? Deze klanten hebben al iets bij jou afgenomen. Ze zijn al bekend met jouw product of dienst en zullen dus sneller overgaan tot nog een aankoop dan potentiële klanten. Maar ook wanneer je een dienst verkoopt zijn nieuwsbrieven een uitstekende manier om jouw doelgroep van relevante informatie te voorzien. 

Online nieuwsbrief laten maken door IQ Leads?

Als online marketing bureau hebben we de kennis en expertise in huis om een doordachte nieuwsbrieven strategie uit te werken. We gaan vooral veel testen, analyseren en optimaliseren om het hoogst mogelijke rendement uit jouw nieuwsbrieven te halen. Tevens is het mogelijk dat we jouw hele e-mail marketing uit handen nemen en kunnen we middels e-mail automation veel van jouw e-mails laten automatiseren.