Over de Grens
Website voor de Poolse werkzoekende

Axidus is één van de grootste uitzendorganisaties in Nederland. Ze richten zich voornamelijk op de AGFsector, de non-foodsector, de logistieke sector en de technische sector. Voor eigen flexwerkers regelt Axidus bovendien opleidingsfaciliteiten, integratiemogelijkheden en aanvullende begeleiding om zo hulp te bieden aan de medewerkers, maar ook om aan de wensen van de klant tegemoet te komen.

De flexwerkers van Axidus komen vooral uit Polen. Toen Axidus naar IQ Leads toe kwam was er echter nog geen website die zich specifiek richtte op de Poolse markt. Sterker nog: ze waren daar totaal niet vindbaar. Axidus legde bij IQ Leads de opdracht neer om een website vindbaar te maken in Polen en de connectie met Nederland te maken.

axidus-case


axidus-case-banenjpg

Werkzaamheden

De nieuwe website moest natuurlijk totaal aansluiten bij de wensen, behoefte en cultuur van Poolse, werkzoekende internetgebruiker. Na veel design werk kwamen we bij een huisstijl uit die hier perfect op aansloot. Zoals gezegd was het belangrijkste doel om werknemers in Polen naar de website te krijgen. Hierdoor was het onvermijdelijk om te werken met een vertaalbureau. In samenwerking met deze partij schreef IQ Leads zoekmachine vriendelijke teksten, van perfecte kwaliteit die aansloten bij de wensen en behoefte van de Poolse internetgebruiker. Zo kwamen we erachter dat de Poolse internetter houdt van basic websites zonder teveel moeilijk gedoe. Wij wisten hier perfect op in te spelen.



Toegepaste best practises

  • Rekening houden met cultuurverschillen wanneer je een website over de grens schrijft
  • Zoekmachine vriendelijke pagina’s die converteren en met een juiste zoekwoord dichtheid
  • Schone URL’s die indexeerbaar zijn
  • De website laten hosten in Polen

Het resultaat

De Poolse website trok in de eerste drie maanden al 6.480 (voornamelijk Poolse) bezoekers. Gemiddeld werd de website 2.225 keer per maand bezocht, waarbij een duidelijk stijgende lijn te zien was. In juli 2015 had de website 3.993 al bezoekers.

De gemiddelde sessieduur in diezelfde maand was 3,36 minuten, waarbij gemiddeld zo’n vier pagina’s werden bekeken. Het bouncepercentage bedroeg 38,45%. Deze gegevens duiden erop dat de website de juiste doelgroep aantrekt. Zij vinden wat zij zoeken, blijven een langere tijd op de website en kijken verder dan op de pagina waarop zij binnenkomen.

De belangrijkste pagina (op de homepagina na) is de pagina die alle banen bevat. In juli 2015 werd deze pagina maar liefst 4.156 bezocht. Maar ook de contactpagina wordt met een bezoekersaantal van 2.2126 erg goed bekeken. En dat is uiteraard een mooi gegeven, want het uiteindelijke doel is dat de websitebezoekers contact opnemen met Axidus.

pascal Internationale ambities?
Heb jij een internationale ambitie? Let us know!