50% meer omzet door inzet van PPC/SEA
Borenshop.com is al jaren een van de marktleiders op het gebied van boren, gatzagen en boormachines. Met name de organische posities zijn al jaren erg sterk, wat zorgt voor een constante stroom aan verkeer op de website. Echter zagen wij, net als de eigenaar van Borenshop.com dat de organische posities steeds meer terrein verliezen ten opzichte van de Ads in de SERP. Hoog tijd om ook in dit deel van de funnel voldoende aanwezig te zijn om wellicht later voor een ondersteunende conversie te kunnen zorgen.
Tot de zomer van 2019 deed IQ Leads alleen de SEO voor borenshop.com en werd het stuk SEA/PPC door een van onze concullega’s uitgevoerd. Echter besloot de eigenaar van borenshop.com om dit vanaf nu bij 1 bedrijf onder te brengen.
De voorganger stuurde met name op het behalen van omzet en keek hierbij in mindere mate naar de ROAS. Hierdoor werd er wel omzet behaald, maar waren de kosten hiervoor te hoog om dit ook in de winst terug te zien. Om meer te kunnen focussen op de kosten per conversie hebben wij het gehele Google Ads account opnieuw en logisch ingericht met verschillende campagnes en ad groups. Op basis van historische data zijn er keuzes gemaakt in het uitsluiten van bepaalde productgroepen. Vervolgens zijn de campagnes gaan draaien met een handmatige biedstrategie om voldoende data te verzamelen. Zodra er voldoende data was verzameld zijn we stap voor stap begonnen met het implementeren van automatische biedstrategieen om de ROAS zo hoog mogelijk te houden. Mede door deze aanpak zagen wij een flinke stijging in omzet én winst.