GREEN MOBILE
“YOUR PHONE A SECOND LIFE”

Green Mobile verkoopt refurbished smartphones van onder andere Apple, Samsung, Sony en HTC. Om de conversie van de webshop te maximaliseren benaderde Green Mobile ons voor advies. Om het conversieratio op het huidige aantal bezoekers te maximaliseren besloten we te starten met een deel conversie optimalisatie. Om daarnaast meer relevante bezoekers in de shop te krijgen is gekozen voor een deel zoekmachine optimalisatie.

CONVERSIE OPTIMALISATIE

Om het aantal conversies te verhogen, hebben we onder andere het ontwerp van de productpagina’s aangepakt. Deze bevatte erg veel witruimte waar niks mee werd gedaan. Ook stond interessante content, zoals productspecificaties en gebruikersrecensies, verborgen in een uitklapmenu.

Samen met Green Mobile hebben we besloten om deze content standaard uit te klappen, de opmaak gebruiksvriendelijker te maken, en belangrijke knoppen uit te lichten met een opvallende kleur. Om de witruimte te benutten kwamen we uit op een handige tabel die aangeeft wat de bezoeker van een refurbished telefoon mag verwachten. Dit alles heeft geleid tot een verdubbeling van de conversieratio’s op specifieke productpagina’s!

Homepage greenmobile.nl

Zoekresultaat Green Mobile

ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE

Green Mobile kreeg al redelijk wat verkeer binnen, maar dit kwam voor een groot deel vanuit Marktplaats. Via Google werd de site nog nauwelijks gevonden. Na een uitgebreid zoekwoordenonderzoek zijn wij aan de slag gegaan en hebben we in samenwerking met Green Mobile gezorgd voor geoptimaliseerde pagina’s met relevante en interessante content. Om dit te ondersteunen is het linkprofiel aangepakt.

Na een aantal maanden rankt de shop al met meerdere zoekwoorden op één – “refurbished smartphones”, “refurbished iphone 6”, “refurbished samsung”, etc. Sinds kort zijn we begonnen met de invoering van schema.org voor de zoekresultaten en de eerste resultaten zijn erg positief!

 

Zoekmachine adverteren

Na het succes met conversie optimalisatie en zoekmachine optimalisatie zijn we aan de slag gegaan met AdWords. Dit was nog een uitdaging aangezien we niet zomaar op merknamen van bijvoorbeeld Apple mochten adverteren. Na veel communicatie over en weer hebben we uiteindelijk toestemming gekregen en konden we zonder beperking adverteren. AdWords is in enkele maanden tijd gegroeid tot een belangrijke verkeersbron die zorgt voor 35% van de omzet. Daarnaast zien we ook het directe verkeer significant toenemen, wat voor een deel komt door de branded campagnes die bijdragen aan de naamsbekendheid van Green Mobile.

Website: www.greenmobile.nl

grafiek
Voor
Na