Juulry – Unieke sieraden

In de Tweede Jacob van Campenstraat zit een kleine boutique die de leukste sieraden verkoopt voor een leuk bedrag. In Amsterdam is Juulry een heus begrip, maar online waren ze nog nagenoeg niet aanwezig. De internationale markt veroveren met hun oorbellen en kettingen was vanaf het begin het doel. Er stond een Engelstalige webshop, waarmee ze als eerst de Nederlandse markt wilde veroveren. SEO optimalisatie voor de Nederlandse markt was dus uitdaging. We kwamen er logischerwijs al snel achter dat het aantal Engelse zoekwoorden en zoektermen in Nederland qua goed volume tegenviel. Daarom zijn we als eerst begonnen met het internationaliseren van de Engelse webshop. 

De webshop draait echter op Shopify, waarbij internationaliseren een uitdaging is. Shopify heeft namelijk niet standaard een internationalisatie tool in het systeem zitten. Hierdoor moet je vertrouwen op third party apps. Na een aantal getest te hebben, hebben we de juiste gevonden en hebben we de webshop ook in Nederland gelanceerd.

SEO Optimalisatie

Een van onze taken voor Juulry is SEO. Toen we de voorwaarde voor het ranken in Nederland hadden neergezet. Konden we aan de slag gaan met onze SEO werkzaamheden. Na een diepgaand zoekwoordenonderzoek zijn we aan de slag gegaan met het schrijven van content en linkbuilding. Doordat de Nederlandse shop nog niet zo lang live staat kunnen we begin 2021 nog niet zoveel zeggen over de organische resultaten van onze werkzaamheden.

Bol.com

Bij IQ Leads houden we ervan om verder te kijken dan alleen onze standaard werkzaamheden. Wij geloven dat je echte groei kunt bereiken door middel van het pakken van kansen in de markt. Op Bol.com zagen wij al dat het zoekvolume op de producten van Juulry goed was. Daarom zijn we direct aan de slag gegaan om hier de eerste groei te realiseren. De shop blijft doorgroeien maand op maand doorgroeien op Bol.com en de prognose voor 2021 is veelbelovend.

Google Ads

Ook voor Google Ads was het vertalen van de webshop naar Nederlands een gouden greep. Toen we de shop vertaald hadden begonnen de verkopen via het Shopping kanaal direct toe te nemen. Logisch ook, wanneer je je bedenkt dat Google de advertenties toont op basis van titel en beschrijving. Om te kunnen sturen via de geautomatiseerde biedstrategieën van Google heb je voldoende vertoningen nodig. Wanneer je deze niet hebt, kan Google de advertenties niet optimaliseren en wordt het lastig om je bedrijfsdoelstellingen te behalen. Door de Nederlandse vertaling werd de toepassing van een geautomatiseerde biedstrategie wel mogelijk, uiteraard met de groei die daarbij hoort. 

Ook de toepassing van een DSA campagne werd mogelijk. Deze werd uiteraard nog eens versterkt door de betere indexering door middel van onze SEO werkzaamheden. Al met al zagen we een groei van 400% in het aantal conversies waarbij de kosten per conversie gelijk bleven.

Facebook ads

Met een ROAS van 500% op Facebook ads is het begin veelbelovend. Door constant te sturen op geïnteresseerde websitebezoekers die bepaalde acties hebben ondernomen zorgen we ervoor dat de retentie verbetert. Uiteraard zorgt dit ook weer voor de groei die we voor ogen hebben voor Juulry.