Van Kooten Tuin en Buitenleven
Een gloednieuw design voor de nummer 1 in blokhutten

Van Kooten Tuin en Buitenleven is de marktleider van de benelux op het gebied van blokhutten, tuinhuizen, veranda’s en tuinhout. Hun online aanwezigheid realiseren zij door middel van 6 websites, waarvan drie in Nederland en drie in België. De websites dienen vooral als traffic driver voor hun zeven winkels.

Van Kooten kwam bij ons met de vraag of wij een significante impact konden hebben op de algehele vindbaarheid van de website. Ze hadden zelf ondervonden dat website bezoekers vaak naar de winkel kwamen en eigenlijk voor het grootste deel winkelbezoek zorgde.

case-blokhutvillage-1

case-blokhutvillage-2

Werkzaamheden

IQ Leads begon met het bouwen van een geheel nieuwe menu structuur. Het grootste probleem was dat de website constant probeerde te ranken op twee woorden in plaats van één per pagina. Er was dus een pagina veranda & overkappingen en blokhutten & tuinhuisjes. Om de organische posities van Van Kooten te verbeteren zijn we begonnen met het opdelen van de pagina’s. Hiervoor moest een geheel nieuwe navigatiebalk gebouwd worden. Daarnaast hebben we diverse linkbuild werkzaamheden gedaan en voor iedere pagina nieuwe teksten geschreven. Gevolg: Blokhutvillage rankt nu met diverse woorden op de eerste positie in Google. Na onze bewezen resultaten hebben we een heel nieuw redesign uitgerold, om de algehele gebruikerservaring te verbeteren.



Toegepaste best practises

  • Focus je op één zoekwoord per pagina
  • Gebruik deep links bij linkbuilden
  • Optimaliseer gebruikerservaring zodat bezoekers terugkeren
  • Schrijf voor iedere pagina unieke teksten

grafiek

Het resultaat

Nadat het nieuwe menu en teksten live stonden boekten diverse zoekwoorden progressie (en nog steeds) in de zoekmachines. Eind september 2015 bereikte het zoekwoord Blokhutten nummer #1 in zoekmachine Google.

Ook het redesign gaf een verbeterde en rustigere uitstraling. Bij het redesign kwamen vooral de blok naar voren met de categorieën en dat je makkelijk kunt schakelen tussen de websites: Blokhutvillage, Verandavillage en Tuinhoutvillage. Aan de categoriepagina’s werden labels toegevoegd, waarbij je snel kunt zien of een product in de aanbieding is of juist het meest verkocht is. De zoekfunctie werd uitgebreid met een snel zoek functie. Als je nu iets zoekt op de website worden er meteen producten getoond die gerelateerd zijn aan je zoekopdracht.

Achter de schermen is er veel gedaan en is de website up-to-date als het gaat om veiligheid. Zo is er een SSL-certificaat geïnstalleerd en zijn alle security-updates uitgevoerd.

Voor blokhutvillage-voor
Na blokhutvillage-na
lars Wil jij ook meer online resultaat?
Neem contact met mij op en ik vertel je graag waar je kansen liggen!