Lifemaxx

Sinds 2004 is Lifemaxx een internationaal georiënteerd bedrijf gericht op fitness accessoires en gewichten zoals kettlebells en dumbbells. Naast hun eigen merken Lifemaxx, Crossmaxx en LMX is Lifemaxx ook exclusief distributeur van bekende en innovatieve fitnessmerken. Kwaliteit en persoonlijke service staat enorm hoog in het vaandel bij Lifemaxx. Doordat Lifemaxx al een sterk merk is op offline gebied is het ook enorm belangrijk om dit naar het online landschap te vertalen. Hierbij is een holistisch aanpak vereist warbij meerdere online kanalen naadloos met elkaar communiceren en de online customer journey een aangename en vooral waardevolle impuls geeft. Het doel is om online meer omzet te genereren met de website, en uiteraard om de Europese markt te veroveren. Dit is voornamelijk gedaan met paid performance zoals Google Ads en door SEO verbeteringen op de website waardoor de website steeds relevanter is geworden en beter is gaan ranken op relevante zoektermen.

Google Ads

Er draaide al een Google Ads account voor Lifemaxx. De focus van deze bestaande campagnes lagen grotendeels op het merk Lifemaxx en Crossmaxx waarbij er in werd gespeeld op merk gerelateerde zoektermen. Hiermee ben je heel goed vindbaar onder een doelgroep die je al kent, maar niet voor potentiële klanten die je nog niet kennen. Binnen de kortste keren zijn er nieuwe campagnes opgezet met de focus: new business. Aanwas van nieuwe klanten dus. Er werd snel kwalitatieve data verzameld welke in ons voordeel werd gebruikt en was opschalen binnen handbereik. Gelukkig merkte Lifemaxx binnen enkele maanden ook het effect en wordt er nu stabiel een gemiddelde ROAS van 14 bereikt.

SEO-optimalisaties

De website van Lifemaxx scoorde net als bij Google Ads heel goed op merk gerelateerde zoektermen. Dit zagen wij ook terug in de data. Na een uitgebreid zoekwoorden onderzoek werd de focus voor SEO verzet naar algemene zoektermen zonder posities op huidige zoekwoorden te verliezen en werd de website anders aangepakt. Technische elementen werden aangepast en content werd steeds gerichter. Zo is het ons gelukt om de conversieratio uit organische bezoekers met 30% te verbeteren en om organisch verkeer met 20% te laten groeien.

E-Mailmarketing

Om de complete salesfunnel te dichten, en om bestaande klanten vaker te laten converteren is ervoor gekozen om gebruik te maken van email marketing. Er zijn op basis van bepaalde handelingen op de website enkele triggers ingesteld die verlaten winkelwagens tegen moeten gaan. Door de verlaten winkelwagen email triggers zodanig in te stellen is het gelukt om de verlaten winkelwagens terug te dringen met nog eens extra 15%. Onderaan de streep is dit toch mooie omzet.