Mitch is een begrip in Gouda en omstreken. Deze succesvolle winkel in het hartje van Gouda is een daverend succes. Ze weten constant de nieuwste trends te vinden zonder dat klanten hier de hoofdprijs voor betalen. Niet alleen maar grote merken, maar trendy kleding voor een zacht prijsje. Hoe succesvol de winkel ook is, online lagen er nog kansen.
De online aanwezigheid van Mitch was nagenoeg te verwaarlozen. Samen met Mitch kozen we er uiteindelijk voor om een Lightspeed webshop neer te zetten. We paste een bestaand thema aan zodat deze helemaal in lijn was met de sfeer en beleving van de winkel. Aangezien Instagram een zeer belangrijk kanaal is voor de fashion markt, implementeerde we ook een Instagram feed op de shop.
Door de enorme aantallen die Mitch verkoopt in de winkel, moesten we de voorraad uit de winkel koppelen met de webshop. Hiervoor schakelde we één van onze koppelings partners in. Deze bouwde een koppeling tussen de Lightspeed webshop en Winstore/ACA online. Alle voorraad wordt nu razendsnel en dynamisch tussen het kassasysteem en de winkel gekoppeld. Hierdoor hoeft Mitch nooit nee te verkopen.
Met alleen een webshop ben je er natuurlijk nog niet. Hoewel de verkopen vanaf het begin niet tegenvielen door de enorme naamsbekendheid van Mitch, wilde wij ze natuurlijk naar een niveau brengen. Dat gaat alleen wanneer je actief op zoek gaat naar nieuwe klanten. In verschillende brainstormsessies namen we alle online kanalen door. Denk hierbij aan:
- Instagram organisch
- Facebook advertising
- Mailcampagnes
- Google Ads campagnes
- Google Search optimization
- Retargeting via Criteo
- Marketplaces
Op het gebied van Instagram zijn de dames die in de winkel van Mitch werken absolute kampioenen. Met een enorme groep trouwe volgers is de engagement ver boven het gemiddelde. Het account blijft dan ook maand op maand groeien. Zeker toen ze meer gebruik zijn gaan maken van video’s in stories. Het probleem was echter dat de volgers vooral mensen waren die ook in de winkel kwamen. Ook met dit kanaal konden we dus geen solide online groei realiseren.