Mitch.nl – een begrip in Gouda

Mitch is een begrip in Gouda en omstreken. Deze succesvolle winkel in het hartje van Gouda is een daverend succes. Ze weten constant de nieuwste trends te vinden zonder dat klanten hier de hoofdprijs voor betalen. Niet alleen maar grote merken, maar trendy kleding voor een zacht prijsje. Hoe succesvol de winkel ook is, online lagen er nog kansen.

De online aanwezigheid van Mitch was nagenoeg te verwaarlozen. Samen met Mitch kozen we er uiteindelijk voor om een Lightspeed webshop neer te zetten. We paste een bestaand thema aan zodat deze helemaal in lijn was met de sfeer en beleving van de winkel. Aangezien Instagram een zeer belangrijk kanaal is voor de fashion markt, implementeerde we ook een Instagram feed op de shop.

Door de enorme aantallen die Mitch verkoopt in de winkel, moesten we de voorraad uit de winkel koppelen met de webshop. Hiervoor schakelde we één van onze koppelings partners in. Deze bouwde een koppeling tussen de Lightspeed webshop en Winstore/ACA online. Alle voorraad wordt nu razendsnel en dynamisch tussen het kassasysteem en de winkel gekoppeld. Hierdoor hoeft Mitch nooit nee te verkopen.

Met alleen een webshop ben je er natuurlijk nog niet. Hoewel de verkopen vanaf het begin niet tegenvielen door de enorme naamsbekendheid van Mitch, wilde wij ze natuurlijk naar een niveau brengen. Dat gaat alleen wanneer je actief op zoek gaat naar nieuwe klanten. In verschillende brainstormsessies namen we alle online kanalen door. Denk hierbij aan:

  • Instagram organisch
  • Facebook advertising
  • Mailcampagnes
  • Google Ads campagnes
  • Google Search optimization
  • Retargeting via Criteo
  • Marketplaces

Op het gebied van Instagram zijn de dames die in de winkel van Mitch werken absolute kampioenen. Met een enorme groep trouwe volgers is de engagement ver boven het gemiddelde. Het account blijft dan ook maand op maand groeien. Zeker toen ze meer gebruik zijn gaan maken van video’s in stories. Het probleem was echter dat de volgers vooral mensen waren die ook in de winkel kwamen. Ook met dit kanaal konden we dus geen solide online groei realiseren.

Zoekmachine optimalisatie

Mitch had Instagram organic aardig uitgespeeld. Gelukkig zagen wij nog voldoende mogelijkheden voor groei. Hiervoor zijn we begonnen met een grondige SEO-analyse van de webshop. Na deze analyse maakte we een stappenplan. Gefocust op de volgende punten:

  • Website snelheid
  • Content
  • 404 en 301 optimalisatie
  • Meta en Title optimalisatie
  • Autoriteit van de webshop verhogen

Na een aantal maanden werden de eerste resultaten van onze SEO-inspanningen zichtbaar. Tot op de dag van vandaag blijven de resultaten zich verbeteren en hebben we in 2020 een groei gerealiseerd van 100% ten opzichte van 2019. Ook de omzet steeg met een groei van 265%

Google Ads

Hard groeien, met nieuwe klanten, dat kan via Google Ads. Na het beginnen met een klein testbudget werden de eerste resultaten direct duidelijk. Een ROAS van 1700% hielp daarin natuurlijk enorm mee. Door het toepassen van de Smart bidding methodes van Google Ads en het consolideren van de data binnen advertentiegroepen. De threshold van 30 conversies per campagne was al snel behaald. Doel-ROAS strategieën werden toegepast in de campagne en de optimalisaties zorgde al snel voor een enorme groei in het aantal conversies via Google Ads.

In 2021 steeg de omzet vanuit Google Ads met 177,92% en daalde de kosten met 33,41%. Dit realiseerde wij door het inzetten van de doel-ROAS strategie en door te optimaliseren waar nodig.

Meer weten over deze case? Neem dan contact met ons op via: 0172-421411