ONE2ID – identifying with labels

Een echte B2B campagne in een markt waar de zoekvolumes klein zijn. ONE2ID is de specialist op het gebied van bedrukte barcode labels, magazijnborden en magnetische etiketten. Eigenlijk kunnen ze jouw barcode reeks op alle mogelijke materialen drukken. Na een mindere ervaring bij een andere online marketing partij, was de klant vanaf het begin natuurlijk sceptisch.

Een solide analyse op het gebied van SEO en Google Ads verschafte echter al snel inzicht in waarom de resultaten tegenvielen.

SEO optimalisatie

Op SEO gebied werd er gefocust op termen die wel veel zoekvolume hadden, echter een mismatch waren op het gebied van intent. Kortom: er werd wel naar de term gezocht, echter zocht de doelgroep van ONE2ID niet naar deze term. Soms zit het verschil in kleine nuances. In dit voorbeeld ging het om de zoekterm:”barcode etiketten” tegenover “barcode labels”. Hoewel het zoekvolume op barcode labels kleiner is, is dit wel de term die in de Magazijn & Logistiek branche gebruikt wordt. Door alle pagina’s te optimaliseren op basis van zoekwoorden die het juiste intentie hadden steeg het verkeer niet extreem, maar het aantal aanvragen wel.

Dit resulteerde in een stijging van het aantal aanvragen met 485% terwijl het aantal bezoekers slechts verdubbelde.

Google Ads

Het aantal conversies uit Google Ads viel enorm tegen. Met drie aanvragen per maand was de campagne niet winstgevend. Door de campagnes te optimaliseren en uit te bouwen en daarnaast te focussen op de relevante zoekwoorden, verdriedubbelde we het aantal conversies binnen 2 maanden. Uiteraard is deze groei doorgezet en behalen we nu gemiddeld 15 waardevolle conversies per maand.

Nieuwe website

Al direct vanaf de start zagen we dat een nieuwe shop een noodzakelijk kwaad was. De website converteerde niet en miste elke vorm van culturele convergentie. Er miste daarnaast call-to-actions en de pagina’s waren traag en slecht ingericht. Daarnaast was de website niet aan te passen door de klant. Een nieuwe conversiegerichte WordPress website loste dit op. Door ACF velden te implementeren realiseerde we een website waar de klant zelf mee aan de slag kon.

Volgens IQ Leads is dit één van de belangrijkste factoren voor succes. Een samenwerking waarin zowel de klant als het online marketingbureau zorg dragen voor het succes van alle werkzaamheden. De klant met al zijn kennis over de markt en het online marketingbureau met de kennis van online. Deze solide aanpak zorgde direct voor een fijne samenwerking en daarnaast voor het constant verrijken van landingspagina’s en optimaliseren naar de doelgroep van ONE2ID toe.

 

Het nieuwe design met voldoende conversiemogelijkheden

ONE2ID Duitsland

Om de groei van het bedrijf te waarborgen bleek al snel dat we een internationale stap moesten zetten. Hiervoor werd gekozen voor Duitsland. Een enorme markt met een gigantische industrie. Logischerwijs is het zoekvolume naar de diensten van ONE2ID in deze markt vele malen groter.

Voor deze Duitse markt deden we een zoekwoordenonderzoek en hebben we de website SEO-technisch ingericht. Door de inzet van de WPML module vertaalde we de website in het Duits en Engels. De eerste Google Ads campagnes zijn ingericht en de eerste aanvragen zijn een feit. Hoewel de website en de campagnes pas net live staan (begin 2021) zijn de eerste resultaten hoopgevend.