Shockwave.nl
Technologische vooruitgang in de markt zetten

Rayer Healthcare is een toonaangevende fysiotherapie keten met vestigingen in Alphen aan den Rijn, Gouda, Hilversum, Leidschendam en Zoetermeer. Mensen met allerlei soorten klachten kunnen langskomen bij Rayer Healthcare. Hierin maken ze geen onderscheid tussen klachten die opgelopen zijn tijdens topsport of harde werkers die klachten op kantoor hebben opgelopen. Kortom: Iedereen kan terecht bij Rayer Healthcare. Dan moeten ze natuurlijk ook wel door iedereen gevonden kunnen worden! Daar schakelde ze IQ Leads voor in

Rayer Healthcare wilde meer aandacht voor hun gepatendeerde Shockwave techniek. Een term waar toen nog weinig zoekvolume op zat. Toch wilde ze deze techniek door middel van SEO in de markt zetten. Een hele uitdaging dus!

rayer-afbeelding2


rayer-afbeelding1

Werkzaamheden

IQ Leads stippelde een SEO strategie voor Rayer Healthcare uit. Niemand ging zoeken naar een technologie waar ze nog niet bekend mee waren. Dus pakte we het anders aan. We lieten de website ranken op pijnklachten van mensen. Zoekopdrachten als: pijn aan mijn hiel, schouderpijn en hielspoor. IQ Leads schreef samen met Rayer Healthcare diverse teksten over deze onderwerpen, uiteraard met het doel mensen te onderwijzen en te sturen richting een Schockwave behandeling. En dat werkte! Binnen mum van tijd schoot de website door de zoekresultaten heen. De resultaten spreken natuurlijk voor zich.

Toegepaste best practises

  • Zoekmachine optimalisatie op basis van user intent
  • Relevante content bieden en daarna pas je product verkopen
  • Linkbuilding op hoog competitieve termen
  • Focus op de best rankende pagina’s voor het beste resultaat


grafiek

Het resultaat

En dat blijkt inderdaad goed te werken, want wanneer Google-gebruikers vandaag de dag zoeken op woorden als  ‘tennisarm’, ‘voetpijn’, ‘golfarm’ en ‘pijn elleboog’, dan krijgen zij de artikelen van Shockwave.nl op de eerste resultatenpagina te zien. Van de 30 verwerkte zoekwoorden, scoren er 25 in de top 10 van Google. 10 van die zoekwoorden scoren zelfs in de top 3! Shockwave.nl scoort bijvoorbeeld met het woord ‘shockwave’ op nummer één van de Google zoekresultaten.

Het gevolg van deze mooie gegevens is dat meer geïnteresseerden de website vinden. Het aantal bezoekers liep binnen acht maanden tijd op van 1682 naar 29.255. En deze stijging zorgde voor een enorme toename van het aantal afspraken dat via deze weg binnen kwam bij Rayer Healthcare. Waar de teller van het aantal online contactaanvragen per maand vóór de lancering van de website op 0 stond, staat die teller nu op 80. Deze case is dan ook hét bewijs van het feit dat een juiste zoekwoordkeuze in combinatie met een fantastische contentstrategie organisaties veel oplevert.

Oud
Nieuw
bart Goed gevonden met SEO?
Wij weten hoe en vertellen dat je graag!