Zoekmachine optimalisatie
Door iedereen gevonden worden op dakterras

Renoparts Vianen B.V. is een van de belangrijkste spelers op de markt van dakterrassen, balkonschermen, en tuin- en balkonkasten. De organisatie fabriceert en levert de maatwerk producten. Renoparts levert een grote verscheidenheid aan producten en tot 2013 had de organisatie daarvoor één website: Renoparts.nl. Op deze website stonden alle producten en diensten die de producent aanbiedt. Na verloop van tijd bleek deze oplossing echter niet de juiste te zijn. De website was niet responsive en niet goed ingericht voor conversies.

De wens van Renoparts was een goede reponsive website voor haar producten, die goed gevonden wordt in de zoekmachines en uiteindelijk goed converteert. Full service internetbureau IQ Leads had de oplossing en stelde voor om een forse verandering aan te brengen in de huidige websiteopstelling. Renoparts ging akkoord en de bedoeling was om naast de bestaande websites drie nieuwe websites op te starten, met ieder hun eigen specialisme, namelijk: Balkonkast.nl, Balkonschermen.nl en Dakterrasaanleggen.nl.

renoparts-balkonhek

renoparts-logo

Werkzaamheden

IQ Leads bouwde de bovenstaande responsive WordPress websites. Al deze websites staan los van elkaar, maar hebben wel ieder eenzelfde uitstraling. Daarnaast wordt op iedere website gelinkt naar de andere drie websites. Op deze manier heeft iedere website een duidelijke specialisatie, maar zijn zij wel duidelijk met elkaar verbonden. Het brengt consistentie met zich mee wat zorgt voor een fantastische gebruiksvriendelijkheid voor de bezoekers.

Na de bouw zijn we producten in de markt gaan zetten door middel van zoekmachine optimalisatie en hebben we relevante content aan de websites toegevoegd.



Toegepaste best practices

  • Relevante content aanbieden voor de juiste website
  • Linkbuilding op de belangrijkste zoekwoorden
  • De vier belangrijkste producten opsplitsen naar aparte websites

Het resultaat

Nu de websites zijn opgeleverd (responsive en wel), leveren wij nog steeds verschillende diensten voor de websites van Renoparts. Zo zorgen wij ervoor dat de websites altijd up-to-date zijn op het gebied van zoekmachineoptimalisatie en hebben wij ook het technisch beheer in handen.

De zoekmachineoptimalisatie levert positieve resultaten op. Zo staat het zoekwoord ‘dakterras’ bijvoorbeeld op de tweede positie van de zoekresultaten van Google. Daarnaast wilde Renoparts er graag zeker van zijn dat er niets te verbeteren viel aan de vier websites, en liet daarom een ‘second opinion’ uitvoeren door een tweede internetmarketingbureau. Dit bureau ging na of er nog meer te verbeteren viel op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Die test hebben wij met vlag en wimpel doorstaan, want de organisatie is niets tegengekomen wat op het gebied van SEO verbeterd kan worden.

hessel Ook meer organisch bezoekverkeer?
Ik vertel graag de mogelijkheden