Wat is het Google Partners programma?

Het programma is bedoeld voor marketingbureaus die Google Ads-campagnes beheren voor hun klanten. Een gecertificeerde partner heeft dus volledige kennis van alle aspecten van campagnes in Google. Met deze expertise kan een marketingbureau een succesvolle Google Ads-campagne opzetten.

Misschien vraag je jezelf af of je bevriend bent met Google als je een partner bent. Maar eigenlijk betekent de titel “Google Partner” iets anders. Deze titel is bedoeld voor marketingbureaus die zich voornamelijk bezighouden met het opzetten van Google Ads-campagnes en SEA. Als je je kennis naar het volgende niveau wilt tillen, kun je deelnemen aan het partnerprogramma van Google.

Om de Google Partner-badge te behalen, moet je specifieke examens afleggen en aan bepaalde eisen voldoen. Google kijkt naar zaken zoals de kwaliteit van klantencampagnes, de uitgaven en certificering. Dit betekent onder andere dat er minstens

  • 10.000 euro moet zijn uitgegeven aan klantencampagnes in de afgelopen 90 dagen,
  • Alle lopende campagnes een optimalisatiescore van minstens 70% moeten hebben
  • De helft van het team moet beschikken over de vereiste certificeringen.

Een marketingbureau dat aan deze eisen voldoet en succesvol de Google-examens heeft afgelegd, verdient de Google Partner-badge die op hun website kan worden getoond.

De voordelen

Nu je weet wat het betekent om partner van Google te zijn, is het goed om te weten welke voordelen het met zich meebrengt. Uiteindelijk is het doel om deze kennis en expertise op de beste manier te delen met jouw klanten. De voordelen van het hebben van een Google Partner-badge zijn onder andere:

  • Toegang tot een hotline met specialisten bij Google om tips te krijgen en eventuele problemen snel op te lossen
  • Als eerste toegang tot de beta-functies van Google om deze te testen voordat ze op de markt komen
  • Om partner te blijven, moet een marketingbureau blijven aantonen dat zij de beste werkzaamheden uitvoeren, waarbij Google hen stimuleert om te blijven innoveren.