Adverteren naar een andere doelgroep

Bing ads

Bing? Dat gebruikt toch niemand? Toch weet de zoekmachine van Microsoft steeds meer marktaandeel te vergaren. Vooral de oudere doelgroep, maak steeds meer gebruik van Bing Ads. Over het algemeen zijn dit juist de mensen die veel te besteden hebben, dus de ideale doelgroep voor jouw product. Bing Ads op een effectieve manier inzetten? Dat gaat net even anders dan bij Google Ads.

Zoekmachine adverteren

Bereik met advertenties op het juiste moment jouw doelgroep.

Lees meer

Google Ads

Bereik mensen die op zoek zijn naar jouw producten via het Google Ads platform.

Lees meer

Google Shopping

Zichtbaar zijn in de grootste vergelijkingssite met jouw producten.

Lees meer

Feed marketing

Slimme feeds voor adverteren via verschillende vergelijkingssites.

Lees meer

Remarketing

Zorg dat je bezoeker je niet vergeet door middel van remarketing.

Lees meer

ROAS

Vind nieuwe bezoekers op basis van hun gedrag op internet.

Lees meer

Bing ads; de IQ Leads manier

Als 98% van de online ervaringen begint met een zoekopdracht, waarom zou je dan geen gebruik maken van de op een na grootste zoekmachine van Nederland. Hoewel de hoeveelheid zoekopdrachten binnen Bing niet te vergelijken is met Google, is het verkeer niet minder van kwaliteit. De meeste nieuw verkochte computers hebben tegenwoordig standaard Bing geïnstalleerd staan en heel veel mensen veranderen dit niet. Vooral de oudere generatie maakt veel gebruik van Bing Ads. 

Andere bezoekers uit adverteren via Bing ads

Hoewel Google Ads en Bing Ads heel veel op elkaar lijken, is de doelgroep totaal anders. Het grootste deel publiek dat gebruik maakt van Bing Ads is iets minder technisch begaafd. Dit betekent dat wanneer wij gebruik gaan maken van Bing Ads, de gehele website op bepaalde punten aangepast dient te worden. Zo analyseren wij de lettertypes, afbeeldingen en teksten op bepaalde triggers die ervoor kunnen zorgen dat de bezoekers uit Bing Ads kunnen afhaken.

Supersnelle en intelligente Bing Ads

Om Bing Ads extra aantrekkelijk te maken heeft Microsoft iets slims bedacht. Je kunt namelijk je gehele Google Ads account importeren in Bing Ads. Toch is dit vaak een slecht idee. Door het grote verschil in traffic tussen Bing en Google kun je in Bing Ads een stuk agressiever en breder bieden. In Google Ads moet je vaak minimale aanpassingen maken op een strak georganiseerd account om winstgevend te zijn. In Bing Ads wil je juist het verkeer zo veel mogelijk opzoeken. 

Met Bing Ads bereik je een hogere leeftijdscategorie

Nederland wordt steeds ouder en dan is naast de standaard installatie van Bing op zo een beetje computer, één van de redenen dat het gebruik van Bing stijgt. Deze oudere generatie heeft over het algemeen meer te besteden dan jongeren. Met Bing Ads bereik je dus voor relatief weinig geld een hele aantrekkelijke doelgroep.

Adverteren via Bing ads is goedkoper per bezoeker

Of je nu Google Ads gebruikt of Bing Ads, het principe is idem. Iedere keer dat er een zoekopdracht wordt gedaan, vindt er een veilig plaats. Bied jij hoger, met een kwalitatief betere ad en website? Dan sta jij bovenaan. Logischerwijs is de concurrentie bij adverteren op Bing Ads een stuk kleiner. Waar je met Google Ads soms concurreert met honderden andere partijen, concurreer je bij Bing Ads slechts met tientallen. Precies dat zorgt ervoor dat je minder betaalt per klik en dus vaak ook minder per transactie.

De voordelen van adverteren op Bing Ads op een rij:

  • Goed kwalitatief verkeer
  • Breder inzetbaar daardoor vaak effectiever op te schalen
  • Interessante doelgroep die vaak meer te besteden heeft
  • Lagere kosten per klik
  • Dezelfde mogelijkheden als Google Ads.