Hoe pak jij het aan

SEO content plan

Plaats jij willekeurige blogs, onderwerpen en zoektermen op jouw website, zonder onderzoek te doen of een strategie uit te stippelen, in de hoop dat deze content bij jouw doelgroep blijft hangen? Dan kun je dit vergelijken met geblinddoekt op de fiets te stappen en te hopen dat je niet met een auto in botsing zult komen. Je kunt namelijk niet willekeurig inhoud op jouw website creëren en tegelijkertijd verwachten dat er resultaten geboekt worden. Om winstgevend verkeer en hoge kwaliteit leads op jouw website te zien binnenkomen via de organische zoekresultaten, is het van belang om jouw content op strategische wijze te onderbouwen met behulp van zoekmachine optimalisatie. IQ Leads helpt jou graag om in overleg een SEO content plan op te stellen.

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie kan bij de juiste uitvoering een enorm rendement opleveren.

Meer informatie

Linkbuilding

Een goede site-structuur en hiërarchie zorgen ervoor dat Google jouw website makkelijk kan doorzoeken, begrijpen en indexeren.

Meer informatie

Zoekwoordenonderzoek

Achterhaal welke woorden er in welke fase van de klant-journey gebruikt worden om jouw doelgroep echt te bereiken.

Meer informatie

SEO Audit

Zorg ervoor dat je op de hoogte bent van alle fouten die ervoor zorgen dat je site de toppositie op Google nog niet heeft bereikt.

Meer informatie

Lokale zoekmachine optimalisatie

Bij jou in de regio gevonden worden met je website of shop? Zorg dan dat je goed vindbaar bent.

Meer informatie

SEO migratie

Zonder een goede SEO migratie loop je risico op tot 80% verlies van je organisch verkeer. Voorkom dit en ga voor een goede aanpak.

Meer informatie

IQ Leads stappenplan voor het maken van een SEO contentplan

Als je enige kennis van zoekmachine optimalisatie hebt, zou je verwachten dat we beginnen met een zoekwoordonderzoek. Echter, niets is minder waar. Tuurlijk, het zoekwoordonderzoek is heel belangrijk, maar een zoekwoordonderzoek op zich maakt geen SEO strategie. 

  • Hoofdonderwerp in kaart brengen

We beginnen daarom met het in kaart brengen van jouw bedrijf en definiëren jouw doel. Daarbij stellen we bijvoorbeeld de vraag “Welke unieke basiskennis met betrekking tot de branche waarin je actief bent kun je jouw doelgroep bieden?”. Jouw doelgroep heeft namelijk een probleem en zoekt op het internet naar een oplossing om de vraag te beantwoorden. Dit wordt het hoofdonderwerp dat ons zal begeleiden in het doelgroeponderzoek, zoekwoordonderzoek en de SEO content creatie.    

  • Bepaal op welke doelgroep jij je gaat richten

Vervolgens gaan we in kaart brengen wie jouw publiek is. Zo gaan we op basis van jouw huidige klanten kijken wat hun overeenkomsten zijn. Vervolgens kijken we naar jouw concurrenten om te zien op welke doelgroep zij zich richten met onder andere hun volgers op social media, klantbeoordelingen en blogberichten. Natuurlijk gaan we de content niet creëren voor precies dezelfde doelgroep, maar op basis van deze informatie kunnen we kijken hoe jij je met jouw onderneming kan onderscheiden van deze doelgroep.  

  • Zoekwoorden in kaart brengen

Als we het hoofdonderwerp in kaart hebben gebracht en weten op wie we ons gaan richten, kunnen we beginnen met een zoekwoordonderzoek. We kijken middels welke zoektermen jouw doelgroep op zoek gaat naar informatie op hun probleem en houden daarbij rekening met onder andere semantische zoekwoorden en short- en longtail keywords. 

SEO content plan opstellen

Op basis van het zoekwoordonderzoek kunnen we een SEO content plan gaan opstellen waarmee we met de content op jouw site een hogere positie en CTR in de zoekresultaten zullen behalen. Hoogstaande content wel te verstaan, want content dat volgepropt staat met allerlei zoekwoorden werkt allang niet meer. Nee, het gaat juist om content dat echt interessant is voor de lezer. Content waarmee je de juiste doelgroep aanspreekt. Content dat zorgt voor verkeer dat ook zal converteren. Content van hoge kwaliteit dus, zodat deze content ook gedeeld en gelinkt kan worden op andere pagina’s. Content waarmee we:

  • Door Google geïndexeerd worden; 
  • Meer verkeer naar je website toe trekken;
  • De autoriteit kunnen verhogen doordat deze gedeeld wordt door andere pagina’s;
  • Content dat zorgt voor verkeer dat converteert.

Deze content hoeft natuurlijk niet alleen maar tekstueel te zijn, ook visueel middels foto’s en video’s kun je super slimme content maken. Onze SEO specialisten zijn niet alleen heel slim, maar ook super creatief en bespreken graag met jou de mogelijkheden!