Structuur en toegankelijkheid

Structured data

Wereldwijd bestaan er miljarden pagina’s die allemaal door zoekmachines geïndexeerd moeten worden. Met structured data kun je jouw CTR verhogen, omdat je het Google een stuk makkelijker maakt om jouw content te begrijpen. Middels HTML code gaan we de content op jouw website markeren, om zoekmachines te laten zien waar bepaalde content voor staat, zodat jouw website beter geïndexeerd kan worden. Zo kun je Google laten zien dat bepaalde content op jouw site een review is en dat andere content op jouw site bijvoorbeeld productinformatie, adresgegevens en prijzen zijn. En hoe beter jouw website geïndexeerd kan worden, hoe groter de kans is dat je zal stijgen in de SERP’s. Daarbij geef je de gebruiker ook extra inhoud om in de zoekresultaten een keuze te maken om op jouw site te klikken.

Structured data in de praktijk

Stel je hebt een eigen kapperszaak en je hebt een website. Bij elke afspraak en specifieke behandeling die mensen bij jou kunnen boeken vermeld je de belangrijkste informatie over die behandeling met daarbij de meest gestelde vragen. Wanneer je geen structured data hebt toegevoegd, ziet Google deze veelgestelde vragen als content, zonder dat het achterliggende inhoud of betekenis heeft. Echter, wanneer deze veelgestelde vragen zijn gemarkeerd als structured data, zullen deze vragen verschijnen als rich snippets in de zoekresultaten. 

Of het nu gaat om een e-commerce, leadgeneratie of informatiepagina gaat, structured data kan voor welke website ingezet worden om de CTR te verhogen. Door structured data op een slimme manier in te zetten, geef je bij Google aan dat een gebruiker het antwoord op zijn vraag op jouw website kan vinden.

De voordelen van structured data

Kwalitatief hogere content

Wanneer je hoger wilt ranken in zoekmachine resultaten, zijn er een aantal belangrijke speerpunten die geoptimaliseerd moeten worden. Naast kwalitatieve content en een SEO technische website, kunnen we door middel van structured data de content op jouw site kwalitatief verbeteren. 

Rich snippets

Door structured data aan jouw content te voegen, ontstaan er rich snippets. Rich snippets is informatie over een bepaalde pagina die getoond wordt in de zoekresultaten. Er zijn meerdere rich snippets beschikbaar.