Structured data
Structured data in de praktijk
Stel je hebt een eigen kapperszaak en je hebt een website. Bij elke afspraak en specifieke behandeling die mensen bij jou kunnen boeken vermeld je de belangrijkste informatie over die behandeling met daarbij de meest gestelde vragen. Wanneer je geen structured data hebt toegevoegd, ziet Google deze veelgestelde vragen als content, zonder dat het achterliggende inhoud of betekenis heeft. Echter, wanneer deze veelgestelde vragen zijn gemarkeerd als structured data, zullen deze vragen verschijnen als rich snippets in de zoekresultaten.
Of het nu gaat om een e-commerce, leadgeneratie of informatiepagina gaat, structured data kan voor welke website ingezet worden om de CTR te verhogen. Door structured data op een slimme manier in te zetten, geef je bij Google aan dat een gebruiker het antwoord op zijn vraag op jouw website kan vinden.

De voordelen van structured data
Kwalitatief hogere content
Wanneer je hoger wilt ranken in zoekmachine resultaten, zijn er een aantal belangrijke speerpunten die geoptimaliseerd moeten worden. Naast kwalitatieve content en een SEO technische website, kunnen we door middel van structured data de content op jouw site kwalitatief verbeteren.
Rich snippets
Door structured data aan jouw content te voegen, ontstaan er rich snippets. Rich snippets is informatie over een bepaalde pagina die getoond wordt in de zoekresultaten. Er zijn meerdere rich snippets beschikbaar.