Hoe werkt IQ Leads?

Overweeg je om een samenwerking met IQ Leads aan te gaan? Wat leuk! Wij begrijpen dat je, voordat je met ons in zee gaat, wil weten hoe wij precies te werk gaan. Dat vertellen we je graag! 

De kennismaking

Wil je starten met SEO? Wil je starten met Google Ads? Of wil je liever een e-mailstrategie opstellen? Dat vinden wij niet interessant. Althans, nog niet. In het allereerste gesprek tussen jou en IQ Leads praten we over van alles en nog wat, maar niet over online marketing strategie. We willen namelijk eerst weten wie jij bent, waar je vandaan komt, hoe groot je bedrijf is en met wie je werkt.

Dit klinkt voor het aangaan van een zakelijke relatie misschien niet relevant, maar uit ervaring weten wij dat het wel degelijk belangrijk is om te weten wie je tegenover je hebt en met wat voor persoon je spart. Daarom beginnen wij altijd met een algemene kennismaking.

Waarom werken wij op deze manier?

  • Wij geloven dat we zo de beste resultaten behalen
  • We hebben alle expertises in huis, maar we kunnen niet toveren. De juiste verwachtingen bij jou creëren is belangrijk om teleurstellingen te voorkomen
  • We beloven geen gouden bergen 
  • Wij geloven in een samenwerking, niet in eenrichtingsverkeer

Wie ben je?

Voordat wij ook maar één komma aan je website aanpassen, willen we alles van je weten. Wie ben je? Waar kom je vandaan? Waarom ben je met dit bedrijf begonnen? Maar het belangrijkste: waar wil je naartoe? Wat zijn je ambities voor jou en je bedrijf? 

Dat lijkt misschien een simpele vraag met een makkelijke antwoord, maar uit onze ervaring blijkt dat veel mensen daar eigenlijk nooit écht goed hebben nagedacht. De meeste mensen hebben een probleem (niet vindbaar, te weinig verkeer naar de website, te weinig positieve financiële resultaten) en willen dat met online marketing oplossen. Dat is voor de korte termijn prima, voor de lange termijn is het beter om beter na te denken wat je strategie moet zijn om niet alleen je primaire probleem op te lossen, maar ook structurele groei te realiseren. Wij proberen, door de juiste vragen te stellen, iedere klant bewust te laten nadenken over de ambities.

Waarom doen wij dit?

Nu vraag je je misschien af; goh, waarom is dat nou nodig?

Wij geloven dat we op deze manier voor jou de beste resultaten kunnen halen. Niet alleen wat betreft SEO, SEA, e-mail en social, maar vooral qua relatie. Bij vrijwel iedere dienstverlening is het managen van verwachtingen één van de lastigste aspecten. Doordat wij als eerst zo gedetailleerd mogelijk op papier zetten wat je dromen, doelen en ambities zijn, kunnen we zo goed mogelijk advies geven. Misschien is voor jou SEA niet nodig, maar moet je beginnen met SEO.
Een dakdekker gaat tenslotte ook pas aan het werk zodra hij het dak heeft onderzocht.

Een andere reden dat wij deze werkwijze hanteren, is aangezien wij zelf ook een eigen webshop in beheer hebben. Wij weten dus precies waar jij als webshophouder mee bezig bent en tegen welke problemen je aanloopt.

Na de eerste kennismaking

De kloof overbruggen

Om te voorkomen dat jouw verwachtingen en onze mogelijkheden niet scheef lopen, identificeren we eerst waar jouw website precies staat, in combinatie met waar je naartoe wil. Zoals je net al kon lezen, stroken jouw verwachting en jouw wensen misschien niet met de beste benadering. Wij willen voorkomen dat je met andere verwachtingen de samenwerking start. Wij zetten onze expertise in om deze mogelijke kloof te overbruggen en zorgen hiermee dat de neuzen de zelfde kant op komen. Als dit uiteraard nog niet het geval was.

Unieke benadering

Het is volkomen logisch dat je, bij het aangaan van een samenwerking met IQ Leads, mooie resultaten verwacht. Geen zorgen, dat willen wij ook! Het is wel van belang dat deze mooie resultaten passen bij jouw ambities. Stel: je bent een kleine, lokale winkel gestart met een webshop erbij. Het enige wat je écht wil, is lokale bekendheid genereren. Dan kunnen we wel grote campagnes op social media zetten,  maar dat helpt jou niet om je ambitie van lokale bekendheid te maken. Het kost jou alleen maar geld, maar levert je niets op. Een unieke benadering is voor ons daarom van groot belang.

Realistische resultaten

Mocht je besluiten om een samenwerking met IQ Leads aan te gaan, dan wil je natuurlijk weten hoe we resultaten gaan meten. Logisch, je wil je tijd, geld en inzet wel terug zien. Helaas blijkt uit onze ervaring dat gewenste resultaten niet altijd stroken met de realiteit. Met een klein budget is het simpelweg niet mogelijk om een miljoen omzet te draaien. Met een ton kan je Paleis het Loo tenslotte ook niet kopen.

Om teleurstellingen te voorkomen, is het tijdens deze fase ons doel om realistische doelen en resultaten samen met jou op te stellen. Niet gebaseerd op tactiek, maar op je ambities

Langetermijnsamenwerking

Door de ambitie, de verwachtingen en onze benadering als het ware samen te voegen, geloven wij dat we op deze manier de beste relatie opbouwen. We kunnen losse oplossingen bieden voor jouw probleem en ervoor zorgen dat je vindbaar bent, meer verkeer naar je website genereren en je financiële resultaten verbeteren, maar dit is zoals je al kon lezen geen langetermijnstrategie. Dat is wat we willen bereiken.

Een wederzijds vertrouwen en duurzame groei is voor ons belangrijk, hopelijk voor jou ook. Ieder project is voor ons een mooie uitdaging. en van ieder project leren wij ook weer bij.Als jij groeit, groeien wij met je mee.

Het voorstel

Pas wanneer we alle stappen hebben doorlopen en een duidelijk beeld hebben van jouw wensen en ambities, doen wij een voorstel. Tijdens de kennismaking richten we ons volledig op jouw ambities en de mogelijkheden, zonder direct over kosten te spreken. We vinden het belangrijk om eerst een sterke basis te leggen, zodat we een samenwerking opbouwen die écht resultaat oplevert.

Ben je nieuwsgierig geworden naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan snel contact met ons op, dan kijken we samen hoe we jouw ambities kunnen realiseren!