Geef jouw bezoekers een extra geheugensteuntje

Remarketing adverteren

Hoeveel moeite doe jij om nieuwe bezoekers naar je website te trekken? Waarschijnlijk best veel. Dan is het toch zonde wanneer deze jou maar één keer voorbij ziet komen. Help je bezoeker herinneren aan zijn bezoek met effectieve remarketing adverteren. Niet irritant, gewoon als geheugensteuntje.

Zoekmachine adverteren

Bereik met advertenties op het juiste moment jouw doelgroep.

Lees meer

Google Ads

Bereik mensen die op zoek zijn naar jouw producten via het Google Ads platform.

Lees meer

Google Shopping

Zichtbaar zijn in de grootste vergelijkingssite met jouw producten.

Lees meer

Bing ads

Bereik een unieke doelgroep door adverteren via de tweede zoekmachine van Nederland.

Lees meer

Feed marketing

Slimme feeds voor adverteren via verschillende vergelijkingssites.

Lees meer

ROAS

Het optimaliseren van je online marketing campagnes gericht op winst.

Lees meer

Remarketing adverteren

Een goede marketingstrategie is uitgedacht op basis van funnels. Je ziet tal van funnels online voorbij komen, maar eigenlijk slaan ze allemaal terug op het AIDA model. De afkorting AIDA staat voor Attention, Interest, Desire en Action. Als we dit terugvertalen betekent dit letterlijk dat iemand vaak niet één bezoek een aankoop doet. Dan is het ook niet zo vreemd dat het conversiepercentage op terugkerende bezoekers vaak meer dan 300% hoger ligt dan bij nieuwe bezoekers. Met remarketing adverteren toon je advertenties via het Display netwerk, Search netwerk of Social media netwerk aan juist die bezoekers. Dat scheelt natuurlijk een heleboel.

Remarketing adverteren door simpelweg al je bezoekers een advertentie te tonen zorgt voor meer schade dan dat het goed doet. De bedoeling van remarketing is niet het irriteren van je bezoekers, maar juist het helpen herinneren van hun eerdere bezoek. Vaker dan je denkt kopen mensen gewoon nog even niet op dat moment. Mensen shoppen bijvoorbeeld regelmatig tijdens werkuren, maar rekenen nooit af. Dat betekent dat in de meeste gevallen niet dat mensen niet geïnteresseerd zijn. Het betekent echter dat zij nog geen moment hebben gevonden om de aankoop af te ronden. Juist voor die mensen is remarketing zinvol en effectief.

Verschillende vormen van remarketing

Veel mensen denken bij remarketing alleen aan display advertenties. Dat is echter niet waar het om gaat. Display advertenties maken een deel uit van het hele remarketing landschap. Remarketing is niet alleen maar advertenties tonen, remarketing is zinvol en effectief zichtbaar zijn op basis van het gedrag op internet van jouw potentiële klant.

Remarketing via het display netwerk

De meest bekende vorm van remarketing is remarketing via het display netwerk. Om dit effectief te doen stopt de remarketing niet alleen bij het remarketen van bezoekers die iets in hun winkelwagen hebben gedaan en daarna niet hebben afgerekend. Hoewel de effectiviteit van deze campagnes groot is, laat je een hoop kansen liggen wanneer je je alleen hierop focust. Andere vormen van remarketing via het display netwerk die wij op dagelijkse basis voor onze klanten inzetten is:

  • Gekocht en wellicht ook interessant
  • Bekeken product maar niet gekocht, dus alternatieven
  • Checkout remarketing
  • Remarketing op vergelijkbare doelgroepen

Remarketing via het search netwerk

Naast remarketing via het display netwerk kun je ook gebruik maken van remarketing via het Search netwerk. Hierbij kun je gebruik maken van alle mogelijke search ads die er zijn. Het grote voordeel is dat je op deze manier van adverteren vele malen hoger kunt bieden dan wanneer je adverteert zonder retargetting. Je gebruikt dezelfde zoekwoorden en targetting als een normale campagne, echter beperk je de targetting tot bezoekers van jouw website. Doordat de kans op conversie vele malen hoger is, kun je logischerwijs ook hoger bieden. Dat betekent dus dat je op een super effectieve en kostenefficiënte manier bovenin Google verschijnt.