Digitaal geheugensteuntje voor websitebezoekers
Bereik je oude websitebezoekers door middel van remarketing-adverteren. Niet irritant, wel een extra geheugensteuntje.
Maak mij rijk

Remarketing-adverteren

Meer conversies dankzij een geheugensteuntje

Hoeveel moeite doe jij om nieuwe bezoekers naar je website te trekken? Waarschijnlijk best veel. Dan is het toch zonde wanneer deze jou maar één keer voorbij ziet komen. Help je bezoeker herinneren aan zijn bezoek met effectieve remarketing-advertenties. Niet irritant, gewoon als geheugensteuntje. Wil jij ook:

  • Je conversiepercentage verhogen?
  • Meer terugkerende bezoekers?
  • Een extra manier van goedkope marketing?
remarketing adverteren

Conversiepercentage verhogen

Iedere ondernemer heeft wel eens van de AIDA-funnel gehoord. Hoe dieper iemand in de funnel zit, hoe groter de kans dat diegene overgaat tot aankoop. Een terugkerende bezoeker zit in de meeste gevallen dieper in de funnel. Door deze groep aan te spreken door middel van remarketing verhoog je dus ook je algehele conversiepercentage. Ideaal als jij het idee hebt dat er niet genoeg mensen overgaan tot aankoop.

Terugkerende bezoekers

Een bestaande klant is goedkoper dan een nieuwe klant. Dat is een van de eerste dingen die je leert tijdens een marketingles. Toch zien we dat lang niet iedere webshop zijn best doet om terugkerende bezoekers te bereiken. Remarketing is het perfecte middel om daar mee te beginnen. Als je niet weet waar je moet beginnen, helpen wij je graag met het opzetten van een succesvolle remarketing-campagne.

Goedkope marketing

Krijg jij wel bezoekers, maar heb je een beperkt marketingbudget? Dan kun je met remarketing toch op een goedkope maar effectieve manier oude bezoekers bereiken. Zoals je inmiddels weet is een terugkerende bezoeker sneller geneigd om over te gaan tot een conversie, waardoor de gemiddelde kosten voor een conversie drastisch afnemen. Zo houd jij meer budget over voor andere marketingactiviteiten.

Oud verkeer opnieuw bereiken?
Blijf top of mind bij je websitebezoekers! Haal het meeste rendement met Remarketing.

Een goede remarketing-strategie

Een goede marketingstrategie is uitgedacht op basis van funnels. Je ziet tal van funnels online voorbij komen, maar eigenlijk slaan ze allemaal terug op het AIDA-model. De afkorting AIDA staat voor Attention, Interest, Desire en Action. Als we dit terugvertalen betekent dit letterlijk dat iemand vaak niet na één bezoek een aankoop doet. Daarom is het ook niet zo vreemd dat het conversiepercentage op terugkerende bezoekers vaak meer dan 300% hoger ligt dan bij nieuwe bezoekers. Met remarketing-adverteren toon je advertenties via het Display netwerk, Search netwerk of Social media netwerk aan juist die bezoekers. Dat scheelt natuurlijk een heleboel geld. Want advertenties kosten wel iets, maar de bezoekers leveren jou veel meer geld op.

remarketing adverteren

Voor wie werkt remarketing?

Remarketing-adverteren door simpelweg al je bezoekers een advertentie te tonen zorgt voor meer schade dan dat het goed doet. De bedoeling van remarketing is niet het irriteren van je bezoekers, maar juist het helpen herinneren aan hun eerdere bezoek. Vaker dan je denkt kopen mensen gewoon nog even niet op dat moment. Mensen shoppen bijvoorbeeld regelmatig tijdens werkuren, maar rekenen nooit af. Dat betekent dat in de meeste gevallen niet dat mensen niet geïnteresseerd zijn. Het betekent echter dat zij nog geen moment hebben gevonden om de aankoop af te ronden. Juist voor die mensen is remarketing zinvol en effectief.

retargeting
"97% van jouw websitebezoekers keert nooit meer terug na een eerste bezoek"

Verschillende vormen van remarketing

Veel mensen denken bij remarketing alleen aan Display-advertenties. Maar die zijn slechts een onderdeel van het hele remarketing-landschap. Remarketing is bovendien niet alleen maar advertenties tonen. Remarketing is zinvol en effectief zichtbaar zijn op basis van het gedrag op internet van jouw potentiële klant.

Remarketing via het Display-netwerk

De meest bekende vorm van remarketing is via het Google Display-netwerk. Om dit effectief te doen, stopt de remarketing niet alleen bij het remarketen van bezoekers die iets in hun winkelwagen hebben gedaan en daarna niet hebben afgerekend. Hoewel de effectiviteit van deze campagnes groot is, laat je een hoop kansen liggen wanneer je je alleen hierop focust. Andere vormen van remarketing via het Display-netwerk die wij op dagelijkse basis voor onze klanten inzetten:

  • Gekocht en wellicht ook interessant
  • Bekeken product maar niet gekocht, dus alternatieven
  • Checkout remarketing
  • Remarketing op vergelijkbare doelgroepen
remarketing via display

Remarketing via het Search-netwerk

Naast remarketing via het Display-netwerk kun je ook gebruik maken van remarketing via het Google Search-netwerk. Hierbij kun je gebruik maken van alle mogelijke Search-advertenties die er zijn. Het grote voordeel is dat je zo vele malen hoger kunt bieden dan wanneer je adverteert zonder retargeting. Je gebruikt dezelfde zoekwoorden en targeting als een normale campagne, echter beperk je de targeting tot bezoekers van jouw website. Doordat de kans op conversie vele malen hoger is, kun je logischerwijs ook hoger bieden. Dat betekent dus dat je op een effectieve en kostenefficiënte manier bovenin Google verschijnt.

Remarketing via social

Tot slot is er remarketing via social media. Hier kun je persoonlijke advertenties laten zien in de persoonlijke feed van jouw bezoekers. Hiervoor dien je wel een geschikte pixel op je site te hebben staan. Houd er ook rekening mee dat je dit soort gegevens alleen mag gebruiken als je voldoet aan de eisen van de AVG/GDPR. Remarketing via social is effectief, mits goed uitgevoerd. Als consumenten een te hoog aantal remarketing-advertenties zien, veroorzaakt dat namelijk al snel irritatie, dus het is zaak om deze hoeveelheid goed bij te houden.

remarketing strategie
"Remarketing: waar kansen een tweede kans krijgen en conversies een blijvende indruk achterlaten."

Optimaliseer Jouw Conversies met Remarketing in Google Ads

Benut de kracht van herhaling en vergroot jouw online impact met Remarketing in Google Ads. Bij IQ Leads begrijpen we de waarde van het opnieuw bereiken van jouw doelgroep, en met onze expertise in Google Ads Remarketing zorgen we ervoor dat geen enkele potentiële klant verloren gaat. Of het nu gaat om het tonen van gepersonaliseerde advertenties aan bezoekers van jouw website of het heractiveren van eerdere leads, onze strategieën maximaliseren de kans op conversies. Ontdek hoe Remarketing in Google Ads een essentiële rol kan spelen in jouw marketingmix en laat IQ Leads jouw campagnes naar nieuwe hoogten tillen.

Slimme Remarketing Strategieën voor Optimaal Online Succes

Op zoek naar effectieve remarketing strategieën om jouw online aanwezigheid te versterken? Ontdek de kracht van remarketing met IQ Leads. Met onze doordachte benadering heroveren we de aandacht van jouw doelgroep en vergroten we de kans op conversies. Van het tonen van relevante advertenties aan eerdere websitebezoekers tot het opnieuw aanspreken van potentiële klanten, onze strategieën tillen jouw online marketing naar nieuwe hoogten. Ontdek hoe IQ Leads je kan helpen met slimme remarketing tactieken die niet alleen resultaten opleveren, maar je ook helpen om hoog te scoren op Google. Versterk jouw online aanwezigheid met doelgerichte remarketing en laat jouw merk opvallen in de digitale wereld.

Wil jij meer omzet uit remarketing?
Neem dan snel contact op met onze specialisten om een effectieve remarketing-strategie op te zetten!