Diensten

Remarketing-adverteren


Bereik je oude websitebezoekers door middel van remarketing-adverteren. Niet irritant, wel een extra geheugensteuntje.

Meer conversies dankzij een geheugensteuntje

Hoeveel moeite doe jij om nieuwe bezoekers naar je website te trekken? Waarschijnlijk best veel. Dan is het toch zonde wanneer deze jou maar één keer voorbij ziet komen. Help je bezoeker herinneren aan zijn bezoek met effectieve remarketing-advertenties. Niet irritant, gewoon als geheugensteuntje. Wil jij ook:

  • Je conversiepercentage verhogen?
  • Meer terugkerende bezoekers?
  • Een extra manier van goedkope marketing?


Ik wil meer conversies


Wil jij oud verkeer opnieuw bereiken?


Plan een vrijblijvende sparsessie in met een van onze specialisten en ontdek wat remarketing voor jouw online strategie kan betekenen.


Wist-je-datje van onze remarketing expert

Wist je dat remarketing niet alleen gaat om het tonen van advertenties aan mensen die je website hebben bezocht, maar ook om het opnieuw targeten van mensen die interactie hebben gehad met je app, e-mails of andere online content?

Ik wil dat ook

Een goede remarketing-strategie

Een goede marketingstrategie is uitgedacht op basis van funnels. Je ziet tal van funnels online voorbij komen, maar eigenlijk slaan ze allemaal terug op het AIDA-model. De afkorting AIDA staat voor Attention, Interest, Desire en Action. Als we dit terugvertalen betekent dit letterlijk dat iemand vaak niet na één bezoek een aankoop doet. Daarom is het ook niet zo vreemd dat het conversiepercentage op terugkerende bezoekers vaak meer dan 300% hoger ligt dan bij nieuwe bezoekers. Met remarketing-adverteren toon je advertenties via het Display netwerk, Search netwerk of Social media netwerk aan juist die bezoekers. Dat scheelt natuurlijk een heleboel geld. Want advertenties kosten wel iets, maar de bezoekers leveren jou veel meer geld op.

Remarketing voor jouw webshop

Remarketing-adverteren door simpelweg al je bezoekers een advertentie te tonen zorgt voor meer schade dan dat het goed doet. De bedoeling van remarketing is niet het irriteren van je bezoekers, maar juist het helpen herinneren aan hun eerdere bezoek. Vaker dan je denkt kopen mensen gewoon nog even niet op dat moment. Mensen shoppen bijvoorbeeld regelmatig tijdens werkuren, maar rekenen nooit af. Dat betekent dat in de meeste gevallen niet dat mensen niet geïnteresseerd zijn. Het betekent echter dat zij nog geen moment hebben gevonden om de aankoop af te ronden. Juist voor die mensen is remarketing zinvol en effectief.

Waarom remarketing bij IQ Leads?

Met onze doordachte strategieën heroveren we de aandacht van jouw doelgroep en vergroten we de kans op conversies. Van het tonen van relevante advertenties aan eerdere websitebezoekers tot het opnieuw aanspreken van potentiële klanten, onze strategieën tillen jouw online marketing naar nieuwe hoogten. Wil jij remarketing uitbesteden? IQ Leads helpt je met slimme remarketing tactieken die niet alleen resultaten opleveren, maar je ook helpen om hoog te scoren op Google. Versterk jouw online aanwezigheid met doelgerichte remarketing en laat jouw merk opvallen in de digitale wereld.

Voordelen van remarketing uitbesteden

  • Meer terugkerende bezoekers
  • Lagere kosten per conversie
  • Zinvol en effectief zichtbaar zijn voor jouw potentiële klanten
  • Maak gebruik van verschillende vormen van remarketing

Onze remarketing specialisten

Remarketing via het Display-netwerk

Veel mensen denken bij remarketing alleen aan Display-advertenties. Maar die zijn slechts een onderdeel van het hele remarketing-landschap. Het draait bovendien niet alleen maar advertenties tonen, het draait om zinvol en effectief zichtbaar zijn op basis van het gedrag op internet van jouw potentiële klant. 

De meest bekende vorm van remarketing is via het Google Display-netwerk. Om dit effectief te doen, stopt het niet alleen bij het remarketen van bezoekers die iets in hun winkelwagen hebben gedaan en daarna niet hebben afgerekend. Hoewel de effectiviteit van deze campagnes groot is, laat je een hoop kansen liggen wanneer je je alleen hierop focust. Andere vormen via het Display-netwerk die wij op dagelijkse basis voor onze klanten inzetten:

  • Gekocht en wellicht ook interessant
  • Bekeken product maar niet gekocht, dus alternatieven
  • Checkout remarketing
  • Remarketing op vergelijkbare doelgroepen

Remarketing via het Search-netwerk

Naast remarketing via het Display-netwerk kun je ook gebruik maken van remarketing via het Google Search-netwerk. Hierbij kun je gebruik maken van alle mogelijke Search-advertenties die er zijn. Het grote voordeel is dat je zo vele malen hoger kunt bieden dan wanneer je adverteert zonder retargeting. Je gebruikt dezelfde zoekwoorden en targeting als een normale campagne, echter beperk je de targeting tot bezoekers van jouw website. Doordat de kans op conversie vele malen hoger is, kun je logischerwijs ook hoger bieden. Dat betekent dus dat je op een effectieve en kostenefficiënte manier bovenin Google verschijnt.

Remarketing via social

Tot slot is er remarketing via social media. Hier kun je persoonlijke advertenties laten zien in de persoonlijke feed van jouw bezoekers. Hiervoor dien je wel een geschikte pixel op je site te hebben staan. Houd er ook rekening mee dat je dit soort gegevens alleen mag gebruiken als je voldoet aan de eisen van de AVG/GDPR. Remarketing via social is effectief, mits goed uitgevoerd. Als consumenten een te hoog aantal remarketing-advertenties zien, veroorzaakt dat namelijk al snel irritatie, dus het is zaak om deze hoeveelheid goed bij te houden.

Een gratis SEA scan van jouw website?

Veelgestelde vragen over remarketing

Vragen over remarketing? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en hieronder neer gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen zorgen, want onze specialisten vertellen je graag meer over remarketing en onze mogelijkheden. Bel ons gerust op of stuur een mailtje.

Wat is remarketing?
Waarom is remarketing belangrijk voor mijn bedrijf?
Waar kan ik remarketing allemaal toepassen?