logo-IQ-Leads-2020-met-slogan
✕
  • Home
  • Zoekmachine optimalisatie
    • Linkbuilding
      • 7 Waardevolle linkbuilding tips voor seo
      • Alles over interne linkbuilding
    • Zoekwoordenonderzoek
      • Een zoekwoordenonderzoek doe je zo
      • Dit zijn de soorten zoekwoorden voor je zoekwoordenonderzoek
    • Contentmarketing
      • Hoe schrijf je SEO teksten als een echte vakman
      • Heeft bloggen nog zin?
    • Technische SEO
      • Alles over robots.txt
      • Een 404: wat is het en hoe los je het op?
      • Een redirect: wat is het precies?
    • SEO-migratie
      • Een redirect: wat is het precies?
      • Een URL wijzigen, wat moet je weten
    • SEO-audit
      • Zo maak je een goede onpage-analyse
      • Hoe maak je een goede Off Page SEO-analyse
    • Lokale SEO
      • 7 Tips voor lokale SEO
  • Zoekmachine adverteren
    • Google Ads
      • 10 meest gemaakte Google Ads fouten
      • Hoe kies je de juiste biedstrategie?
      • Hoe verbeter je jouw kwaliteitsscore?
    • Google Shopping
      • Google Shopping vs Google Ads
    • Display adverteren
      • Hoe maak je een Display campagne?
    • Remarketing adverteren
      • Het belang van frequency capping
    • Feedmanagement
      • De beste tools voor feedmanagement
    • ROAS
      • In 5 stappen je ROAS verbeteren
    • Bing Ads
      • Google of Bing Ads?
  • Conversie optimalisatie
    • A/B-testing
      • Welke A/B testing tool is het beste?
      • 13 tips voor A/B testing
    • Heatmaps
      • Websitegedrag tracken met Hotjar
    • Google Analytics
      • Introductie van Google Analytics 4
      • Wat is UX en waarom is het belangrijk?
  • Internationale webshop starten
    • Belgische webshop starten
      • Wetgeving voor Belgische webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor België
    • Duitse webshop starten
      • Wetgeving voor Duitse webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor Duitsland
    • Engelse webshop starten
      • Wetgeving voor Engelse webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor Engeland
  • E-mail marketing
    • Email campagne
      • Email marketingstrategie in 5 stappen
      • Beste emailmarketing software
    • Email Automation
      • Belang van Automation triggers
  • Social Media Marketing
    • Adverteren op Facebook
      • 19 beste tips voor Facebook adverteren
      • Facebook adverteren: doen of niet doen?
    • Adverteren op Instagram
      • Tips voor adverteren op Instagram
    • Adverteren op Linkedin
      • Hoe adverteer je op Linkedin?
      • Voordelen van Linkedin adverteren
    • Influencer-Marketing
      • Wat is en hoe werkt influencer marketing?
    • TikTok Adverteren
      • TikTok adverteren in 2024: ultieme gids
  • Development
    • Lightspeed webshop
      • Lightspeed of Magento?
      • Een Lightspeed shop bouwen in 10 stappen
      • Waarom Lightspeed kiezen?
    • Shopify webshop
      • Lightspeed vs Shopify
    • WordPress webshop
      • Lightspeed vs Woocommerce
    • Webshop koppelingen
    • Feedmanagement
  • Online adverteren
    • Verkopen via marketplaces
      • Welke marketplaces zijn er?
      • Hoe werken marketplaces?
    • Verkopen op Bol
      • Hoe werkt Bol sponsored products?
      • Hoe optimaliseer je producten op Bol?
    • Verkopen op Amazon
      • In welke landen kan je verkopen op Amazon?
      • Hoe krijg je producten op Amazon?
      • Hoe optimaliseer je producten op Amazon?
    • Adverteren via Marktplaats
      • Hoe werkt Marktplaats Pro?
      • Succesvol adverteren op Marktplaats Pro
    • Adverteren op Bol
      • Hoe werkt Bol sponsored products?
    • Adverteren op Amazon
      • Hoe werkt Amazon sponsored products?
  • Data & Analytics
    • Google Analytics-Implementatie
      • Introductie in GA4
      • Wat is dwell time?
      • Wat is bounce rate?
    • Google Data Studio
    • Google Tag Manager-Implementatie
      • Hoe implementeer je GTM?
  • IQennisbank
  • Over ons
    • Onze werkwijze
  • Contact
  • Bekijk onze Diensten
    • Zoekmachine optimalisatie
      • Linkbuilding
      • 7 waardevolle linkbuilding tips voor SEO
      • Alles over interne linkbuilding
      • SEO-migratie
      • Een redirect: wat is het precies?
      • Een URL wijzigen, wat moet je weten
      • Lokale SEO
      • 7 Tips voor lokale SEO
      • Zoekwoordenonderzoek
      • Een zoekwoordenonderzoek doe je zo
      • Dit zijn de soorten zoekwoorden voor je zoekwoordenonderzoek
      • SEO-audit
      • Zo maak je een goede onpage-analyse
      • Hoe maak je een goede Off Page SEO-analyse
      • Contentmarketing
      • Hoe schrijf je SEO teksten als een echte vakman
      • Heeft bloggen nog zin?
      • Technische SEO
      • Alles over robots.txt
      • Een 404: wat is het en hoe los je het op?
      • Een redirect: wat is het precies?
    • Zoekmachine adverteren
      • Google Ads
      • 10 meest gemaakte Google Ads fouten
      • Hoe kies je de juiste biedstrategie?
      • Hoe verbeter je jouw kwaliteitsscore?
      • Display adverteren
      • Hoe maak je een Display campagne?
      • Feedmanagement
      • De beste tools voor feedmanagement
      • Bing Ads
      • Google of Bing Ads?
      • Remarketing
      • Het belang van frequency capping
      • Google Shopping
      • Google Shopping vs Google Ads
      • ROAS
      • In 5 stappen je ROAS verbeteren
    • Conversie optimalisatie
      • A/B Testen
      • Welke A/B testing tool is het beste?
      • 13 tips voor A/B testing
      • Heatmaps
      • Websitegedrag tracken met Hotjar
      • Google Analytics
      • Introductie van Google Analytics 4
      • Wat is UX en waarom is het belangrijk?
    • Internationale webshop
      • Belgische webshop starten
      • Wetgeving voor Belgische webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor België
      • Duitse webshop starten
      • Wetgeving voor Duitse webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor Duitsland
      • Engelse webshop starten
      • Engelse wetgeving voor webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor Engeland
    • E-mail marketing
      • E-mail automation
      • Belang van Automation triggers
      • E-mail campagnes
      • Email marketingstrategie in 5 stappen
      • Beste emailmarketing software
    • Social Media Marketing
      • Facebook adverteren
      • 19 beste tips voor Facebook adverteren
      • Facebook adverteren: doen of niet doen?
      • Influencer marketing
      • Wat is en hoe werkt influencer marketing?
      • Instagram adverteren
      • Tips voor adverteren op Instagram
      • TikTok adverteren
      • TikTok adverteren in 2024: ultieme gids
      • LinkedIn adverteren
      • Hoe adverteer je op Linkedin?
      • Voordelen van Linkedin adverteren
    • Development
      • Lightspeed webshop
      • Lightspeed of Magento?
      • Een Lightspeed shop bouwen in 10 stappen
      • Waarom Lightspeed kiezen?
      • Shopify webshop
      • Lightspeed vs Shopify
      • Webshop koppelingen
      • Wordpress webshop
      • Lightspeed vs Woocommerce
      • Feedmanagement
    • Online adverteren
      • Verkopen via marketplaces
      • Welke marketplaces zijn er?
      • Hoe werken marketplaces?
      • Adverteren op Bol
      • Hoe werkt Bol sponsored products?
      • Verkopen op Bol
      • Hoe optimaliseer je producten op Bol?
      • Hoe werkt Bol sponsored products?
      • Adverteren op Amazon
      • Hoe werkt Amazon sponsored products?
      • Verkopen op Amazon
      • Hoe krijg je producten op Amazon?
      • In welke landen kan je verkopen op Amazon?
      • Hoe optimaliseer je producten op Amazon?
      • Adverteren op Marktplaats
      • Hoe werkt Marktplaats Pro?
      • Succesvol adverteren op Marktplaats Pro
    • Data & Analytics
      • Google Analytics implementatie
      • Introductie in GA4
      • Wat is dwell time?
      • Wat is bounce rate?
      • Google Data Studio
      • Google Tag Manager implementatie
      • Hoe implementeer je GTM?
  • Home
  • IQennisbank
  • Over ons
    • Onze werkwijze
  • Cases
  • Blog
  • Contact
Gratis marketing scan
  • Bekijk onze Diensten
    • Zoekmachine optimalisatie
      • Linkbuilding
      • 7 waardevolle linkbuilding tips voor SEO
      • Alles over interne linkbuilding
      • SEO-migratie
      • Een redirect: wat is het precies?
      • Een URL wijzigen, wat moet je weten
      • Lokale SEO
      • 7 Tips voor lokale SEO
      • Zoekwoordenonderzoek
      • Een zoekwoordenonderzoek doe je zo
      • Dit zijn de soorten zoekwoorden voor je zoekwoordenonderzoek
      • SEO-audit
      • Zo maak je een goede onpage-analyse
      • Hoe maak je een goede Off Page SEO-analyse
      • Contentmarketing
      • Hoe schrijf je SEO teksten als een echte vakman
      • Heeft bloggen nog zin?
      • Technische SEO
      • Alles over robots.txt
      • Een 404: wat is het en hoe los je het op?
      • Een redirect: wat is het precies?
    • Zoekmachine adverteren
      • Google Ads
      • 10 meest gemaakte Google Ads fouten
      • Hoe kies je de juiste biedstrategie?
      • Hoe verbeter je jouw kwaliteitsscore?
      • Display adverteren
      • Hoe maak je een Display campagne?
      • Feedmanagement
      • De beste tools voor feedmanagement
      • Bing Ads
      • Google of Bing Ads?
      • Remarketing
      • Het belang van frequency capping
      • Google Shopping
      • Google Shopping vs Google Ads
      • ROAS
      • In 5 stappen je ROAS verbeteren
    • Conversie optimalisatie
      • A/B Testen
      • Welke A/B testing tool is het beste?
      • 13 tips voor A/B testing
      • Heatmaps
      • Websitegedrag tracken met Hotjar
      • Google Analytics
      • Introductie van Google Analytics 4
      • Wat is UX en waarom is het belangrijk?
    • Internationale webshop
      • Belgische webshop starten
      • Wetgeving voor Belgische webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor België
      • Duitse webshop starten
      • Wetgeving voor Duitse webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor Duitsland
      • Engelse webshop starten
      • Engelse wetgeving voor webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor Engeland
    • E-mail marketing
      • E-mail automation
      • Belang van Automation triggers
      • E-mail campagnes
      • Email marketingstrategie in 5 stappen
      • Beste emailmarketing software
    • Social Media Marketing
      • Facebook adverteren
      • 19 beste tips voor Facebook adverteren
      • Facebook adverteren: doen of niet doen?
      • Influencer marketing
      • Wat is en hoe werkt influencer marketing?
      • Instagram adverteren
      • Tips voor adverteren op Instagram
      • TikTok adverteren
      • TikTok adverteren in 2024: ultieme gids
      • LinkedIn adverteren
      • Hoe adverteer je op Linkedin?
      • Voordelen van Linkedin adverteren
    • Development
      • Lightspeed webshop
      • Lightspeed of Magento?
      • Een Lightspeed shop bouwen in 10 stappen
      • Waarom Lightspeed kiezen?
      • Shopify webshop
      • Lightspeed vs Shopify
      • Webshop koppelingen
      • Wordpress webshop
      • Lightspeed vs Woocommerce
      • Feedmanagement
    • Online adverteren
      • Verkopen via marketplaces
      • Welke marketplaces zijn er?
      • Hoe werken marketplaces?
      • Adverteren op Bol
      • Hoe werkt Bol sponsored products?
      • Verkopen op Bol
      • Hoe optimaliseer je producten op Bol?
      • Hoe werkt Bol sponsored products?
      • Adverteren op Amazon
      • Hoe werkt Amazon sponsored products?
      • Verkopen op Amazon
      • Hoe krijg je producten op Amazon?
      • In welke landen kan je verkopen op Amazon?
      • Hoe optimaliseer je producten op Amazon?
      • Adverteren op Marktplaats
      • Hoe werkt Marktplaats Pro?
      • Succesvol adverteren op Marktplaats Pro
    • Data & Analytics
      • Google Analytics implementatie
      • Introductie in GA4
      • Wat is dwell time?
      • Wat is bounce rate?
      • Google Data Studio
      • Google Tag Manager implementatie
      • Hoe implementeer je GTM?
  • Home
  • IQennisbank
  • Over ons
    • Onze werkwijze
  • Cases
  • Blog
  • Contact

Email marketing programma’s: kies de beste voor jouw webshop

Zorg dat klanten terugkeren met goede email marketing. Maar welk van de vele email marketing programma´s is de beste keuze? Onze expert vertelt het je.

Email is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Dit maakt emailmarketing ook een kansrijk kanaal voor jouw bedrijf. Er zijn ondertussen enorm veel email marketing programma’s, allemaal met hun eigen voor- en nadelen, waardoor je misschien door de bomen het bos niet meer ziet. Maar hoe kies je de beste emailmarketing software voor jouw bedrijf? Wij helpen je graag op weg.

Waarom email marketing?

Email marketing is misschien niet het eerste waar je aan denkt als je meer wilt investeren in online marketing. Toch moet je het zeker niet links laten liggen: email is namelijk een gigantisch kanaal met grote kansen. Waar sociale media kanalen ondanks tijden van ongekende populariteit onvoorspelbaar kunnen zijn (denk aan Hyves of MySpace), is email erg stabiel.

De hoeveelheid wereldwijde emailgebruikers stijgt nog altijd sinds de introductie van email in 1978. Vandaag de dag is email niet meer weg te denken uit de moderne samenleving en zijn er maar liefst 4 miljard emailgebruikers, verspreid over de hele wereld.

Doelgericht mensen bereiken

Daarnaast kun je triggers instellen waardoor er een herinnering wordt verstuurd naar klanten die een tijdje geleden een product in hun winkelmandje hebben gedaan maar nooit de transactie hebben afgerond. Het is ook mogelijk om bepaalde gedragstriggers in te stellen: er worden dan speciaal afgestemde mailings verstuurd wanneer een potentiële klant specifiek gedrag vertoont.

Terugkerende klanten

Verder kun je je klanten een welkomsmail sturen als ze een account aanmaken bij je webshop. Je kunt klanten na een aankoop ook vragen om een productreview. Dit zorgt er ook voor dat je klanten uit het verleden opnieuw betrekt, waardoor de kans groter is dat ze terugkomen.

Visueel aantrekkelijk

Daarnaast maken emailprogramma’s het je makkelijk om visueel aantrekkelijke, professioneel ogende emails op te stellen. Je kunt de emails zelf helemaal stylen met jouw eigen logo’s en kleuren. Er zijn dus meer dan genoeg redenen om met email marketing programma´s te beginnen! We helpen je graag op weg met het kiezen van de juiste emailmarketing software. Hieronder bespreken we de drie email marketing programma´s waar wij veel mee werken: Mailchimp, Reloadify en SendinBlue.

Voordelen van Mailchimp

Mailchimp is een van de meest populaire email marketingprogramma’s. Het is dan ook een zeer gebruiksvriendelijk programma, wat Mailchimp een geschikt programma maakt voor mensen die niet eerder met emailmarketing hebben gewerkt.

Gratis basisfuncties

Daarbovenop zijn de basisfuncties van Mailchimp gratis tot 2000 abonnees op je mailinglijst en 12.000 emails per maand. Dat maakt Mailchimp een aantrekkelijke optie voor ondernemers met een kleine of beginnende webshop. Let er wel op dat je bij de gratis versie alleen de eerste maand technische hulp van Mailchimp kunt vragen. Mocht je dus niet zo handig zijn of liever altijd hulp beschikbaar willen hebben, dan is Mailchimp misschien niet de beste optie voor jou. Gebruik je al e-commerceprogramma’s zoals Woocommerce? Mailchimp kun je gemakkelijk integreren met deze programma’s, waardoor je het gemakkelijk kunt toepassen naast de e-commerceprogramma’s die je al kent en gebruikt.

A/B testen

Vind je het belangrijk om verschillende mailings uit te testen, zodat je weet welke manier voor jouw doelgroep het beste werkt? Gebruik dan Mailchimps A/B testing functie. Je kunt dan verschillende versies van hetzelfde type email testen door naar verschillende groepen mensen een mail te versturen die net iets anders is. Op deze manier kun je testen welke kleine details invloed kunnen hebben op de resultaten van jouw emailcampagne.

Segmenteren

Mailchimp kent verschillende opties voor het segmenteren van klanten. Zo kun je klanten die via een bepaald kanaal binnenkomen in een eigen ‘group’ zetten, aan de hand waarvan je specifiek afgestemde mails kunt opstellen en versturen. Denk bijvoorbeeld aan mensen die er op jouw website voor hebben gekozen om een whitepaper opgestuurd te krijgen via email. Je kunt hier dan een groep voor aanmaken, waardoor er automatisch een specifieke follow-up mail wordt gestuurd naar mensen die een whitepaper hebben gedownload. Je kunt ook denken aan groepen op basis van locatiegegevens.

Je kunt ook segmenteren op inschrijfdatum. Zijn er bijvoorbeeld meer abonnees binnengestroomd na een bepaalde actie? Dan kun je een specifieke group opstellen voor mensen die zich ten tijde van deze actie hebben ingeschreven. Met Mailchimp kun je er zelfs voor zorgen dat je mails stuurt op basis van of iemand je vorige mail heeft geopend.

Starten met E-mail Marketing?


Heb jij een mooi klantenbestand die je graag wilt gebruiken bij het inzetten van
E-mail Marketing? Spar met een van onze specialisten en ontdek de mogelijkheden.

Sparsessie inplannen

Voordelen van SendinBlue

Begin je toch liever met een email marketing software die een gratis abonnement aanbiedt? Overweeg dan eens SendinBlue. SendinBlue heeft een gratis abonnement waarmee je tot 300 emails per dag kunt versturen, wat net iets minder is dan de ongeveer 400 emails per dag van Mailchimp. Het voordeel van SendinBlue is dan weer wel dat de betaalde functies relatief goedkoop zijn. Mocht je dus nog willen opschalen naar meer emails per dag, dan is SendinBlue relatief goedkoop.

Mooie sjablonen en praktische workflows

Daarnaast wordt SendinBlue geleverd met meer dan 200 emailsjablonen. Het programma heeft helaas weinig mogelijkheden om bijvoorbeeld lettertypes en achtergronden aan te passen, maar dit kan ook een voordeel zijn als je niemand in dienst hebt die handig is met grafische vormgeving. Dan kun je gemakkelijk uit één van de vele sjablonen kiezen. Naast de vele sjablonen heeft SendinBlue veel vooropgestelde workflows voor emails. Dat maakt SendinBlue erg aantrekkelijk voor mensen die nooit eerder met email marketing hebben gewerkt. Met een workflow kun je automatiseren wanneer en na welke actie een email wordt verstuurd. Stel bijvoorbeeld in dat na iedere order na 1 minuut een orderbevestiging wordt verstuurd naar de klant. Het is daarnaast ook mogelijk om custom workflows te maken.

Mobiele interface en tracking

Een ander voordeel aan SendinBlue is dat je kunt controleren hoe je emails eruit zullen zien op een mobiele telefoon. Dit is erg nuttig, omdat naar schatting zo’n 50% van alle emails op een mobiele telefoon worden geopend. Dan wil je natuurlijk wel zeker weten dat je email er net zo gelikt uitziet op een mobiele interface! Je kunt in SendinBlue ook gemakkelijk tracking scripts toevoegen aan je emails. Je kunt daarmee gemakkelijk volgen wanneer klanten linkjes aanklikken op je website en bijvoorbeeld triggers instellen wanneer een klant een bepaalde actie onderneemt op je website.

Voordelen van Reloadify

Reloadify is een kleiner Nederlands bedrijf en stond daarom misschien niet meteen op je lijstje. Toch heeft Reloadify een hoop voordelen.

Zo komt de software met een Nederlandstalig chat- en tech support team dat een snelle responstijd belooft. Wil je dus gegarandeerd zijn van snelle, kundige hulp in je eigen taal, kies dan voor Reloadify. Omdat de Reloadify servers in Nederland staan en het gaat om een Nederlands bedrijf weet je met Reloadify bovendien zeker dat je voldoet aan de AVG en verdere Europese wetgeving.

Ook is Reloadify net als Mailchimp erg gebruiksvriendelijk en kun je je klanten segmenteren. Reloadify geeft je de optie om op basis van meer dan 50 segmentatie regels je klanten in groepen te verdelen. Deze segmentatie regels worden bepaald op basis van klantgegevens, email- en omzetresultaten.

Een nadeel aan Reloadify is dat het geen gratis functies heeft. Op dat vlak is Reloadify misschien minder aantrekkelijk voor kleine ondernemers. Wel kun je een gratis proefperiode aanvragen. Deze aanvraag doe je in overleg met een Reloadify medewerker, die je gelijk adviseert en je de mogelijkheden laat zien van het platform.

Daarnaast is Reloadify maandelijks opzegbaar, dus je kunt gemakkelijk overstappen als het platform toch geen match blijkt te zijn voor jouw webshop.

Share

Diensten

  • Zoekmachine optimalisatie
  • Zoekmachine adverteren
  • Social Media Marketing
  • Development

Informatie

  • Wiki IQ Leads
  • Cookies en privacy
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden

Contact

whatsappWhatsApp met ons
0172 421 411
info@iq-leads.com

Waar?

IQ Leads
Lemelerberg 25
2402 ZN, Alphen aan den Rijn
Navigeer naar IQ Leads
© Copyright 2025 | IQ Leads | Sitemap
  • Bekijk onze Diensten
✕

Kennisbank - SEO Checklist

This field is for validation purposes and should be left unchanged.
✕

Kennisbank - SEO Beginner guide

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - SEO Woordenboek

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - SEO Core Web Vitals

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - SEA Google Search voor ondernemers

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - Verkopen op Bol.com checklist

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - Leadgen tips en tricks

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - Internationale SEO Checklist

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - CMS Keuzehulp

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - Klantwaarde verhogen automation

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - Whitepaper over de grens

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Backlinkprofiel check

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Sparsessie inplannen

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Aanvraag Gratis Marketing Scan

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Specialist spreken

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Gratis SEO scan

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

SEA specialist mee laten kijken

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

SEO specialist mee laten kijken

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.