Diensten

Contentmarketing


Hulp nodig met jouw content? Bij IQ Leads helpen we je graag met het opzetten van een duurzame contentmarketingstrategie. Want, content = key!

Contentmarketing voor jouw website

Contentmarketing is een brede term in de wereld van online marketing. Toch betekent dit niet dat het onbelangrijk is. Een goede contentstrategie is namelijk belangrijk om je te onderscheiden van concurrentie en goede online resultaten te behalen. Wil jij ook:

  • SEO-geoptimaliseerde teksten?
  • Aantrekkelijke en activerende banners en afbeeldingen?
  • Indruk maken op social media?

Onder de loop

Hoe presteert jouw content


Onze specialisten hebben jarenlange ervaringen in het creëren en implementeren van de juiste content voor veel verschillende websites. Wil jij sparren over jouw content en de mogelijkheden die wij bieden? Neem dan contact op.


Wist-je-datje van onze contentmarketing expert

Wist je dat het consistent leveren van betrouwbare en relevante content niet alleen de betrokkenheid van je publiek vergroot, maar ook je autoriteit opbouwt binnen jouw vakgebied? Dit resulteert mogelijk in een hogere positie in de zoekmachines en meer.

Verbeter mijn posities

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is een strategische marketingaanpak die gericht is op het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente content. Het doel daarvan is om een specifieke doelgroep aan te trekken en te behouden, waarmee je uiteindelijk winstgevende conversies krijgt. Er komen diverse soorten marketing bij kijken, waar de inhoud oftewel content voor de consument wordt gemaakt en verspreid. Deze content kan informatie zijn om de consument te informeren over jouw eigen diensten/producten.

Waarom is contentmarketing belangrijk?

Contentmarketing is vooral voor de potentiële klant en huidige klant van toepassing. Met behulp hiervan help jij de klant met het oplossen van hun problemen. De inhoud die jij stuurt naar de doelgroep moet de interesse wekken en de behoefte van de doelgroep vullen. Dit doe je door waardevolle kennis te sturen. Met de juiste content leert de doelgroep jou kennen als iemand die zijn problemen kan oplossen en ben jij – als het goed is – de eerste keus als de klant een goede leverancier zoekt. 

Waarom contentmarketing bij IQ Leads?

Bij IQ Leads maken we bij contentmarketing onderscheid tussen verschillende diensten.  Wil jij je contentmarketing uitbesteden? Afhankelijk van jouw wensen beginnen we met het opzetten van een contentplan. Heb jij dit al eens laten doen? Dan kijken we of dit voldoende is om een strategie voor op te zetten. Zodra het plan gereed is, gaan we beginnen met het schrijven van SEO-teksten. Dit vullen we vervolgens aan met activerende banners en afbeeldingen.

Voordelen van contentmarketing uitbesteden

  • Foutloze en leesvriendelijke teksten, belangrijk bij online marketing
  • Jij houdt meer tijd over voor je business
  • Focus op de juiste doelgroep, wij houden rekening met de doelgroep
  • Unieke content, dit wordt snel opgepakt door de zoekmachines

Onze contentmarketing specialisten

De positieve impact van contentmarketing

Je weet nu wat contentmarketing is en waarom je het in moet zetten voor je organisatie. Maar misschien vraag jij je nog af: waar leidt het nou toe? Hieronder vind je de belangrijkste voordelen:

  • Verbeterde merkreputatie
     Een van de grootste voordelen van contentmarketing is dat de reputatie van je merk verbetert door middel van veel content. Daarmee bouw je aan een goede band met je klanten. Deze klanten krijgen vertrouwen in je merk en hierdoor bouw je als bedrijf aan een positieve merkreputatie.
  • Betere klantenbinding
     Door content goed in te zetten en op de juiste kanalen te plaatsen, is de kans groot dat mensen jouw website regelmatig gaan bezoeken. Als de inhoud eenmaal goed genoeg is voor mensen om in jou te geloven, werk je aan de klantenbinding. Heb je eenmaal een sterke band met de doelgroep, dan zal ook de klantloyaliteit stijgen.
  • Contentmarketing als lead generator
    Het belangrijkste voor bijna elke ondernemer is het binnenhalen van conversies. Hierin kan je content een belangrijke rol spelen. Want zoals gezegd helpt overtuigende content om vertrouwen uit te stralen en een band op te bouwen bij de websitebezoeker. Die verandert daardoor sneller in een lead of klant.

Contentmarketing inzetten op verschillende kanalen

De effectiviteit van contentmarketing wordt beïnvloed door inzet van verschillende kanalen. Daarin maken we onderscheid tussen paid, owned en earned kanalen.

  • Paid content: Dit is de inzet van (online) kanalen tegen betaling. Dit kunnen bijvoorbeeld websites, online magazines, blogs, social media of influencer marketing zijn. Wij hebben meerdere partners waar we regelmatig mee samenwerken om dit soort projecten te realiseren.
  • Owned content: Hier gaat het om de eigen kanalen van een bedrijf. Waaronder de website, sociale kanalen en het email-bestand. We helpen en adviseren je graag om deze kanalen te laten groeien, zodat het plaatsen van owned content steeds meer impact gaat hebben op je resultaten.
  • Earned content: Deze vorm van content wordt gezien als gratis publiciteit. Dit zijn de websites, blogs, nieuwsitems en reposts op sociale kanalen die jouw verhaal gratis doorvertellen.

Wij hebben als online marketingbureau ervaring om vanuit owned en paid media een sneeuwbaleffect met earned media te creëren. Waarbij het vergroten van de bekendheid van jouw bedrijf centraal staat. Hierin kan contentmarketing een belangrijke rol spelen, dit helpt namelijk om vertrouwen uit te stralen en een band op te bouwen bij de klant. Wanneer de inhoud overtuigt, is de kans groter dat de klant de gewenste actie ondergaat op jouw website.

Een gratis SEO scan aanvragen?

Veelgestelde vragen over contentmarketing

Vragen over contentmarketing? Wij hebben de meestgestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Heb jij nog een andere vraag? Geen probleem, bel of mail gerust voor meer informatie.

Wat is contentmarketing?
Wat valt er onder content?
Welke kosten zijn er verbonden aan contentmarketing?
Wat is goede contentmarketing?
Waarom is contentmarketing belangrijk voor mijn business?