Jouw productaanbod direct in Google

Adverteren via Google Shopping

Als 98% van de online ervaringen begint met een zoekopdracht in onder andere Google. Dan kun je misschien wel begrijpen dat Google Shopping één van de meest krachtige advertentieplatformen is. Het goed inrichten van Google Shopping is echter nog niet zo gemakkelijk. Een winstgevende Google Shopping campagne moet vooral gemakkelijk te optimaliseren zijn. Dit betekent dat er van te voren nagedacht moet zijn over de manier hoe deze is ingericht.

Zoekmachine adverteren

Bereik met advertenties op het juiste moment jouw doelgroep.

Lees meer

Google Ads

Bereik mensen die op zoek zijn naar jouw producten via het Google Ads platform.

Lees meer

Bing ads

Bereik een unieke doelgroep door adverteren via de tweede zoekmachine van Nederland.

Lees meer

Feed marketing

Slimme feeds voor adverteren via verschillende vergelijkingssites.

Lees meer

Remarketing

Zorg dat je bezoeker je niet vergeet door middel van remarketing.

Lees meer

ROAS

Vind nieuwe bezoekers op basis van hun gedrag op internet.

Lees meer

Het inrichten van Google Shopping campagnes

Hoe slim Google ook is. Het vertonen van advertenties op relevante zoekwoorden vinden ze nog steeds best lastig. Bij een Google Shopping campagne stel je namelijk niet zelf je zoekwoorden in. Google toont advertenties op basis van de beschrijving en titel van je producten. Daarnaast maakt Google gebruik van een spider om jouw webshop met enige regelmaat te scannen. Op basis van deze informatie toont Google ads vervolgens advertenties. 

Google is hier helaas niet zo super slim in. Dit betekent dat een rode jurk ook getoond kan worden voor het zoekwoord paarse jurk. Logischerwijs levert dit niets op. De exacte reden dat jij elke dag jouw Google Shopping resultaten wilt optimaliseren en je goed moet nadenken over hoe je een Google Shopping campagne wilt inrichten. Hierbij maken wij vaak gebruik van één van de volgende strategieën:

  • Splitsing op productniveau
  • Splitsing op categorieniveau
  • Splitsing op variant niveau

Dit is geheel afhankelijk van het type product dat jij aanbiedt.

Groter assortiment? Meer uitdaging

Bestaat jouw assortiment uit duizenden en duizenden producten? Dan kun je natuurlijk onmogelijk iedere dag jouw advertenties bijsturen. Iedere dag prijzen aanpassen in je advertenties, advertenties uitzetten wanneer producten niet op voorraad zijn of titels en waardes aanpassen is natuurlijk onmogelijk. Maar hoe zorg je er dan voor dat jouw advertenties altijd up-to-date zijn?

Dat doe je door middel van een superslimme feed. Deze feed bevat een lijst van alle producten die jij verkoopt met de belangrijkste eisen voor Google. Een zeer goed verrijkte feed zorgt voor meer omzet. Dit betekent dat je er alles aan moet doen om een zo goed mogelijke feed neer te zetten. Dat doen wij door middel van Feed Management systemen zoals Channable. Maximaal resultaat uit je Google Shopping resultaten? Zorg ervoor dat je je Google Shopping campagnes slim inricht en bovendien dat je feed geoptimaliseerd is. Kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Neem dan eens contact met ons op. Wij geven je met liefde vrijblijvend advies.