Doelgerichte adverteren
Campagnes waar je blij van wordt

Zoekmachine adverteren via AdWords lijkt op de oppervlakte best simpel, maar veel mensen zien slechts het topje van de ijsberg. Adverteren in zoekmachines is complex, competitief en vereist een grote mate van verfijning, tijd en ervaring. Veel bedrijven die zelf met zoekmachine adverteren beginnen falen, of maken winsten die bestaan uit een minuscuul deel van de totale winst die gegenereerd zou kunnen worden met een goed beheerd account.

Veel adverteerders die zelf proberen te werken met Pay-per-click marketing (PPC) halen hier geen winst uit, simpelweg doordat ze geen idee hebben hoe ze een succesvol Adwords account moeten managen. Kun jij jezelf hierin vinden? Dan ben je in goed gezelschap – het grootste deel van de marketingbureaus in Nederland heeft ook geen idee hoe zij dit aan moet pakken.

Een slecht gemanagede campagne is een afvoer

Een afvoer voor jouw tijd, geld en moraal. Het implementeren van de juiste strategie is noodzakelijk voor een winstgevende PPC campagne. Zoekmachine adverteren is extreem competitief en de lijn tussen een falend account en een succesvol account is dun. Zonder uitstekend beheer van jouw campagnes (A/B testen, juiste targeting, zoekwoord groepering, bid management, etc.) is de kans dat een campagne succesvol is heel klein. Het beheren van een top campagne vereist expertise en specialistische kennis. Wordt de campagne goed beheerd? Dan kunnen de winsten uit adverteren in zoekmachines enorm zijn!

De voordelen van een goed beheerde campagne

  • New Business: Nieuwe sales mogelijkheden ontdekken (kansen waarvan jij niet eens wist dat ze bestonden)
  • Kosten besparing: Elimineren van weggegooid geld (uitgave op irrelevante klikken)
  • Tijdswinst: Bespaar kostbare tijd (zodat jij je kunt focussen op het groeien van je bedrijf)
  • Winst: De laagste kosten per aankoop (zodat je zoveel mogelijk marge over houdt op de verkoop van je producten)
Internationale AdWords positionering Een Amerikaans merk in de markt zetten

Adverteren in zoekmachines
Relevante contactmomenten

IQ Leads is eigenlijk specialist in het behalen van jouw doelstellingen. Voordat we aan de slag gaan om voor jou de best mogelijk converterende AdWords campagne neer te zetten, gaan wij eerst samen met jou doelstellingen bepalen. Door ons te verdiepen in jouw business, je verleden, je productaanbod, marges etc. zijn wij in staat ambitieuze doelen te stellen waar jij en wij blij van worden. Wanneer we deze doelen behaald hebben, stellen we samen met jou nieuwe doelen op. Zo zorgen we ervoor dat we scherp blijven en dat helpt!

Zoekmachine adverteren
Focus op kwaliteitsscore

Wij weten zeker dat wij jouw doelstellingen kunnen bereiken, omdat wij geloven in onze AdWords en zoekmachine marketing werkwijze. Wij weten namelijk als één van de weinige bureau’s in Nederland hoe wij de kwaliteitsscore van advertenties en landingspagina’s succesvol kunnen verhogen. Het verhogen van de kwaliteitsscore is moeilijk, maar een hogere kwaliteitsscore resulteert in hogere posities en lagere kosten per klik (PPC). IQ Leads is een full service bureau, wat ervoor zorgt dat wij de knowhow in huis hebben om elke campagne succesvol te maken. Van AdWords campagne tot landingspagina dat is zoekmachine marketing volgens IQ Leads.

Zoekmachine_Adverteren-1

Wat is kwaliteitsscore?

In AdWords is de kwaliteitsscore is een getal tussen de 1 en 10 die aangeeft hoe relevant Google jouw advertentie vindt met betrekking tot de zoekopdracht. Google gebruikt een ingewikkeld algoritme die de doorklikfrequentie, advertentie relevantie en de relevantie van de landingspagina meet en aan de hand hiervan de kwaliteitsscore real-time bepaalt. Een hogere kwaliteitsscore betekent dat Google jouw advertenties relevanter vindt. Zoals je kunt lezen in de onderstaande paragrafen is kwaliteitsscore extreem belangrijk. Kwaliteitsscore bepaalt voor een groot deel jouw positie op de pagina en de hoeveelheid impressies en de hoogte van jouw kosten per klik.

Specialistische AdWords hulp nodig? Onze SEA Experts helpen graag!
Wij reageren altijd binnen twee uur

Hoe kwaliteitsscore het succes van je campagne beïnvloedt

De hoogste bieder wint niet altijd in Google. De website met de beste Ad Rank wint. Ad Rank is de maximale kost per klik keer jouw kwaliteitsscore. Heb je een lage kwaliteitsscore? Dan kan het zo zijn dat je advertentie helemaal niet getoond wordt, hoeveel je ook betaalt. Met een lage kwaliteitsscore betaal je significant hogere kosten per klik voor dezelfde advertentie positie. Dat is precies wat een winstgevende zoekmachine adverteren campagnes onderscheidt van niet winstgevende campagnes. Een lagere kwaliteitsscore zal resulteren in een drastisch hogere kosten per klik, wat op zijn beurt de kosten per sale weer verhoogt. Dat is nou net wat ons onderscheidt van de rest. Wij zijn specialist in online leadgeneratie en het optimaliseren van de kwaliteitsscore.

Zoekmachine_Adverteren-2.1

grafiek

Wat IQ Leads het beste maakt in zoekmachine marketing

  • Beste data: Wij geloven dat een bedrijf dat de beste informatie bezit, uiteindelijk wint. Wij verzamelen en analyseren meer data dan elk ander bedrijf
  • Geen blufpoker: IQ Leads is Google partner in zowel Analytics als AdWords, hierdoor kunnen wij PPC problemen tackelen op basis van data. Dit zorgt ervoor dat wij niet hoeven te gokken
  • Kosten besparend: IQ Leads bespaart haar klanten meer dan dat ze aan ons uitgeven, doordat wij onnodige kosten binnen AdWords account te elimineren
  • Unieke dashboards en rapportages: IQ Leads rapporteert zoekmachine adverteren statistieken van die er echt toe doen
  • Wij bewijzen ons eerst: De eerste maand is volledig vrijblijvend, je zit niet vast aan een langdurig contract. Bevallen onze zoekmachine marketing resultaten je? Dan pas gaan wij verder
Internationale AdWords positionering Een Amerikaans merk in de markt zetten

Display advertising

Zoekmachine adverteren

  • Bereik je doelgroep via banners op andere websites binnen het Google display netwerk
  • Promoot diensten, producten of je merk
  • Vergroot je opbrengsten via online adverteren op basis van interesse en affiniteit

Meer Informatie

Google Shopping

Zoekmachine marketing

  • Adverteer rechtstreeks in zoekmachines
  • Toon rijkere productinformatie, zoals prijs en afbeelding
  • Target zoekers die klaar zijn om tot aankoop over te gaan

Meer Informatie

Remarketing

adverteren in zoekmachines

  • Adverteer en target eerdere bezoekers van je website
  • Verleid bezoekers terug te keren naar je website
  • Laat hen door middel van remarketing alsnog converteren naar lead of klant

Meer Informatie

lars SEA specialistische kennis nodig?
AdWords optimalisatie met de meest effectieve invalshoek