Diensten
Adverteren op LinkedIn
Wil jij zakelijke consumenten bereiken? Ga dan adverteren via LinkedIn. Dit platform richt zich op zakelijke gebruikers die je specifiek kunt targeten.
Meer omzet en aanvragen met LinkedIn
Met ongeveer 7 miljoen persoonlijke accounts is Linkedin het grootste zakelijke sociale netwerk van Nederland. Is jouw webshop voornamelijk gericht op de zakelijke markt/B2B-markt? Dan is het inzetten van advertenties op dit platform een logische stap om je bedrijf een boost te geven. Wil jij ook:
- Uitsluitend zakelijke gebruikers targeten?
- Meetbare resultaten via LinkedIn?
- Minder tijd besteden aan LinkedIn?
Zakelijke gebruikers
Wij krijgen vaak de vraag of het mogelijk is om alleen zakelijke gebruikers te targeten. Het antwoord is: wel via LinkedIn, maar niet via Google Ads of Bing Ads. Op LinkedIn bevinden zich namelijk alleen maar zakelijke gebruikers. Helaas heeft organisch posten lang niet altijd het gewenste effect. Maar daarvoor biedt adverteren via LinkedIn de oplossing.
Meetbaar resultaat
Het is leuk als je ziet dat het aantal aankopen of aanvragen op de website stijgt. Maar het is natuurlijk pas echt leuk als jij kunt herleiden waar deze stijging vandaan komt. Als wij voor jou aan de slag mogen met LinkedIn-adverteren, zorgen we eerst dat alle resultaten meetbaar zijn. Dit doen we door middel van de LinkedIn-pixel op je website. Deze installeren we graag voor je.
Tijd besparen
Tijd is geld. Dat horen wij maar al te vaak. LinkedIn-adverteren is effectief, maar alleen als jij hier voldoende aandacht aan besteedt. Daarom helpen we je graag met het besparen van tijd door de LinkedIn-advertenties voor je te schrijven, plaatsen en optimaliseren. Dan kun jij je weer bezighouden met ondernemen. Wanneer mogen wij voor jou aan de slag?
Wil jij hulp met je LinkedIn Ads?
Onze specialisten helpen graag met het opzetten en optimaliseren van jouw LinkedIn Ads.
Waarom adverteren op LinkedIn?
Een van de grote voordelen van adverteren op LinkedIn ten opzichte van adverteren op Tiktok of andere sociale platformen: je kunt hele specifieke doelgroepen bereiken. Hierbij kun je naast geslacht, leeftijd, locatie en taal nog verder selecteren op doelgroepcriteria als bedrijfsgrootte, werkervaring, vaardigheden en studierichtingen. Adverteren op LinkedIn is daarom zeer effectief. Je moet alleen wel de juiste doelgroepcriteria en het juiste advertentietype kiezen.
Er zijn verschillende manieren om social media marketing in te zetten, waarbij er ook meerdere variaties mogelijk zijn. Waaronder tekstadvertenties (eventueel met afbeelding), gesponsorde content en gesponsorde InMails. Er is dus altijd wel een doelgroep en advertentiesoort die bij jouw bedrijf past.
Ook biedt adverteren op LinkedIn een kans om je te richten op een zakelijke doelgroep, LinkedIn wordt voornamelijk gebruikt voor zakelijke doeleinden. Hierdoor zijn gebruikers vaak eerder geneigd om te reageren op relevante advertenties die aansluiten bij hun professionele interesses en behoeften. Verder beschikt LinkedIn over meerdere tools en functies die ingezet kunnen worden om campagnes te optimaliseren en het succes ervan te meten. Met de juiste aanpak kan adverteren op LinkedIn dus zeker een waardevolle investering zijn voor elk bedrijf dat zich richt op de zakelijke markt.
Waarom LinkedIn Ads bij IQ Leads?
Wij verzamelen data door gebruik te maken van Google Analytics en Google Tag Manager. Daarmee verkrijgen we diepere strategische inzichten. Heb je een zakelijke doelgroep en zou je graag willen starten met LinkedIn-adverteren om deze zakelijke markt te bestormen? Maar heb je moeite met het bedenken van de juiste Linkedin-marketingstrategie? Wij kunnen je hier bij helpen met onze ervaring in het gebruik van LinkedIn.
Voordelen van LinkedIn Ads uitbesteden
- Uitgewerkte strategieën om je te richten op zakelijke doelgroepen
- Grondige analyses met gebruik van Google Analytics en Tag manager
- Tijdsbesparing, jij kan je focussen op andere kerntaken van je business
- De juiste advertentiesoorten afgestemd op jouw bedrijf én doelgroep
Onze LinkedIn Ads specialisten
Martijn
Hogenboom
Dankzij Martijn zijn uitgebreide ervaring weet hij precies welke advertentievormen en strategieën het beste werken voor jouw business.
Jorin
Schriemer
Met zijn talent en passie voor Ads weet Jorin altijd de campagnes af te stemmen op de behoeften van jouw doelgroep.
LinkedIn Ads en meetbaarheid
Het meten van de resultaten van de campagnes kan via het LinkedIn-advertentieaccount. Daarin zie je de belangrijkste inzichten en kun je direct bijsturen als dat nodig is. De LinkedIn Insights Tag (of LinkedIn-pixel) wordt gebruikt om conversies op je website bij te houden die voortkomen uit de LinkedIn-campagnes. Zoals het aantal ingevulde contactformulieren of offerteaanvragen na het doorklikken op een advertentie. Deze Tag verzamelt alle resultaten van jouw uitgevoerde LinkedIn-campagnes. Het gebruik van de LinkedIn Insights Tag heeft echter meer waardevolle functies. Zo vormt de Tag een dataverzameling van jouw websiteverkeer. Vervolgens kun je remarketing-adverteren inzetten op dit websiteverkeer. Daarmee wordt jouw advertentiebudget optimaal ingezet, namelijk gericht op het zakelijke deel van je websiteverkeer.
Een gratis marketing scan aanvragen?
Veelgestelde vragen over LinkedIn Ads
Vragen over Linkedin Ads? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van LinkedIn Ads. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.