Adverteren op LinkedIn
Meer omzet en aanvragen door de inzet van LinkedIn
Met ongeveer 7 miljoen persoonlijke accounts is Linkedin het grootste zakelijke sociale netwerk van Nederland. Is jouw voornamelijk gericht op de zakelijke markt – ook B2B-markt genoemd? Dan is het inzetten van advertenties op dit platform een logische stap om je bedrijf een boost te geven. Wil jij ook:
- Uitsluitend zakelijke gebruikers targeten?
- Meetbare resultaten via LinkedIn?
- Minder tijd besteden aan LinkedIn?

Zakelijke gebruikers
Wij krijgen vaak de vraag of het mogelijk is om alleen zakelijke gebruikers te targeten. Het antwoord is: wel via LinkedIn, maar niet via Google Ads of Bing Ads. Op LinkedIn bevinden zich namelijk alleen maar zakelijke gebruikers. Helaas heeft organisch posten lang niet altijd het gewenste effect. Maar daarvoor biedt adverteren via LinkedIn de oplossing.
Meetbaar resultaat
Het is leuk als je ziet dat het aantal aankopen of aanvragen op de website stijgt. Maar het is natuurlijk pas echt leuk als jij kunt herleiden waar deze stijging vandaan komt. Als wij voor jou aan de slag mogen met LinkedIn-adverteren, zorgen we eerst dat alle resultaten meetbaar zijn. Dit doen we door middel van de LinkedIn-pixel op je website. Deze installeren we graag voor je.
Tijd besparen
Tijd is geld. Dat horen wij maar al te vaak. LinkedIn-adverteren is effectief, maar alleen als jij hier voldoende aandacht aan besteedt. Daarom helpen we je graag met het besparen van tijd door de LinkedIn-advertenties voor je te schrijven, plaatsen en optimaliseren. Dan kun jij je weer bezighouden met ondernemen. Wanneer mogen wij voor jou aan de slag?
Waarom op LinkedIn adverteren?
Een van de grote voordelen van adverteren op LinkedIn ten opzichte van andere sociale platformen: je kunt hele specifieke doelgroepen bereiken. Hierbij kun je naast geslacht, leeftijd, locatie en taal nog verder selecteren op doelgroepcriteria als bedrijfsgrootte, werkervaring, vaardigheden en studierichtingen. Adverteren op LinkedIn is daarom zeer effectief. Je moet alleen wel de juiste doelgroepcriteria en het juiste advertentietype kiezen.
Er zijn verschillende manieren van adverteren, waarbij er ook meerdere variaties mogelijk zijn. Waaronder tekstadvertenties (eventueel met afbeelding), gesponsorde content en gesponsorde InMails. Er is dus altijd wel een doelgroep en advertentiesoort die bij jouw bedrijf past.

LinkedIn-adverteren: de aanpak van IQ Leads
Wij verzamelen data door gebruik te maken van Google Analytics en Tag Manager. Daarmee verkrijgen we diepere strategische inzichten. Heb je een zakelijke doelgroep en zou je graag willen starten met LinkedIn-adverteren om deze zakelijke markt te bestormen? Maar heb je moeite met het bedenken van de juiste Linkedin-marketingstrategie? Neem gerust contact met ons op om te kijken waarmee we je kunnen ondersteunen.

Resultaten van LinkedIn-adverteren meten
Het meten van de resultaten van de campagnes kan via het LinkedIn-advertentieaccount. Daarin zie je de belangrijkste inzichten en kun je direct bijsturen als dat nodig is.
De LinkedIn Insights Tag (of LinkedIn-pixel) wordt gebruikt om conversies op je website bij te houden die voortkomen uit de LinkedIn-campagnes. Zoals het aantal ingevulde contactformulieren of offerteaanvragen na het doorklikken op een advertentie. Deze Tag verzamelt alle resultaten van jouw uitgevoerde LinkedIn-campagnes. Het gebruik van de LinkedIn Insights Tag heeft echter meer waardevolle functies. Zo vormt de Tag een dataverzameling van jouw websiteverkeer. Dit websiteverkeer kun je vervolgens retargeten op LinkedIn. Daarmee wordt jouw advertentiebudget optimaal ingezet, namelijk gericht op het zakelijke deel van je websiteverkeer.

