Meer omzet dankzij LinkedIn

Adverteren op LinkedIn

Er zijn verschillende redenen waarom adverteren op LinkedIn interessant kan zijn voor bedrijven en ondernemers. Met ongeveer 7 miljoen persoonlijke accounts is Linkedin het grootste zakelijke sociale netwerk van Nederland. Wanneer je als bedrijf voornamelijk gericht bent op de zakelijk of B2B markt, is het inzetten van advertenties op dit platform een logische stap om je bedrijf van een boost te voorzien.

Social media marketing

Social media marketing is de perfecte manier met jouw doelgroep in contact te komen en om meer naamsbekendheid en conversies te creëren.

Lees meer

Adverteren op Facebook

Vind jij de juiste mensen op het grootste sociale platform? Trek de aandacht met een Facebook advertentie.

Lees meer

Adverteren op Instagram

Deel jouw verhaal met een Instagram advertentie voor meer naamsbekendheid en klanten.

Lees meer

Adverteren op Tiktok

Een advertentie plaatsen op een van de snelst groeiende social media platformen op dit moment?

Lees meer

Influencer marketing

Samenwerken met een influencer die precies bij jouw merk past? Het helpt je een nieuwe doelgroep te bereiken.

Lees meer

Bekijk al onze diensten

Naast online adverteren kunnen de specialisten van IQ Leads jouw bedrijf op meerdere fronten ondersteunen. Benieuwd hoe?

Lees meer

LinkedIn adverteren

Een van de grote voordelen van adverteren op LinkedIn ten opzichte van andere sociale platformen, zijn de specifieke en relevante doelgroepen die je kunt bereiken. Hierbij kun je naast geslacht, leeftijd, locatie en taal, verder selecteren op doelgroepcriteria als bedrijfsgrootte, werkervaring, vaardigheden en studierichtingen. Adverteren op LinkedIn kan zeer effectief zijn, mits je de advertenties op de juiste manier inzet. Er zijn verschillende manieren van adverteren, waarbij er ook meerdere variaties mogelijk zijn waaronder tekstadvertenties (eventueel met afbeelding), gesponsorde content en gesponsorde InMails.

Waarom adverteren op LinkedIn

Een van de grote voordelen van adverteren op LinkedIn ten opzichte van andere sociale platformen, zijn de specifieke en relevante doelgroepen die je kunt bereiken. Hierbij kun je naast geslacht, leeftijd, locatie en taal, verder selecteren op doelgroepcriteria als bedrijfsgrootte, werkervaring, vaardigheden en studierichtingen. Adverteren op LinkedIn kan zeer effectief zijn, mits je de advertenties op de juiste manier inzet. Er zijn verschillende manieren van adverteren, waarbij er ook meerdere variaties mogelijk zijn waaronder tekstadvertenties (eventueel met afbeelding), gesponsorde content en gesponsorde InMails.

Een standaard advertentie op LinkedIn is voorzien van een titel en een concrete omschrijving. Deze advertentievorm is perfect als je leads wilt verkrijgen op verschillende LinkedIn-pagina’s. Deze manier van adverteren is ideaal voor een campagne met een beperkt budget

Resultaten meten van LinkedIn Adverteren 

Het meten van de resultaten van de campagnes kan via het LinkedIn advertentieaccount, waarin je de belangrijkste inzichten ziet en direct kunt bijsturen als dat nodig is.

De LinkedIn Insights Tag (of LinkedIn Pixel) wordt gebruikt om conversies op je website bij te houden die voortkomen uit de campagnes, zoals het aantal ingevulde contactformulieren of offerteaanvragen na het doorklikken op een advertentie. Deze Tag verzameld alle resultaten van je uitgevoerde campagnes op LinkedIn. Het gebruik van de LinkedIn Insights Tag heeft echter meer waardevolle functies, specifiek voor een zakelijke doelgroep. Deze Tag vormt een dataverzameling van jouw websiteverkeer. Dit websiteverkeer kun je vervolgens retargetten op het zakelijke sociale platform, waarmee het advertentiebudget optimaal wordt ingezet, gericht op het zakelijke deel van je websiteverkeer. 

De aanpak van IQ Leads 

Wij verzamelen data door gebruik te maken van Google Analytics en Tag Manager, voor het verkrijgen van diepere strategische inzichten. Heb je een zakelijke doelgroep en zou je graag willen starten met LinkedIn adverteren om deze zakelijke markt te bestormen? Maar heb je moeite met het bedenken van de juiste Linkedin marketing strategie? Neem gerust contact met ons op om te kijken waarmee we je kunnen ondersteunen.