Marktplaats Pro

Hoe maak je gebruik van Marktplaats Pro?

Iedereen kan producten verkopen op Marktplaats. Toch zie je regelmatig advertenties staan van verkopers die nieuwe producten verkopen. Marktplaats is met 8 miljoen unieke maandelijkse bezoekers dan ook een geweldig platform om op te adverteren. Als je producten verkoopt die tweedehands worden aangeboden op Marktplaats kun je je advertentie laten zien aan mensen die al een koopintentie hebben, wat Marktplaats een erg waardevol advertentieplatform maakt voor bepaalde producten. Om te kunnen adverteren op Marktplaats heb je een Marktplaats Pro of Marktplaats Standaard account nodig. Marktplaats Pro heeft veel meer opties en heeft daarom onze voorkeur voor e-commerce. Met deze blog weet je straks precies hoe je Marktplaats Pro kunt gebruiken.

Voordelen van Marktplaats Pro

Het grootste lange termijn voordeel van adverteren met Marktplaats Pro is de merkbekendheid en -herkenning die je ermee krijgt. Daarnaast zal je op korte termijn zien dat je websiteverkeer toeneemt, je bepaalde doelgroepen beter kunt bereiken en je conversies stijgen.

Als je met Marktplaats Pro adverteert op Marktplaats, staat jouw advertentie meestal bovenaan als een bezoeker zoekt naar jouw product of een product dat daar nauw aan verwant is. Je betaalt vervolgens alleen voor de klikken naar jouw website die de advertentie genereert. Dit kan al vanaf 0,01 euro per klik!

Marktplaats Pro ad

Voorbeeld van een Marktplaats Pro advertentie

Wil je meer opvallen tussen alle andere producten en advertenties op Marktplaats? Je kunt op Marktplaats Pro verschillende opties selecteren om meer op te vallen, zoals de ‘gecontroleerde verkoper’-sticker. Dit soort opties heb je op Marktplaats Standaard ook, maar Marktplaats Pro geeft je veel meer mogelijkheden.

Op Marktplaats Pro stel je een bedrag per klik in. Dit bedrag betaal je dus alleen wanneer iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt. Door een dagbudget in te stellen betaal je dus nooit te veel en betaal je alleen wanneer een gebruiker interesse toont in jouw webshop. Marktplaats Pro rekent daarbovenop ook geen opstartkosten en geen contractduur. Als je niet tevreden bent met je resultaten kun je gewoon stoppen, want Marktplaats Pro kent geen minimale contractduur.

Heb jij geen tijd om alles op Marktplaats bij te houden? Marktplaats Pro biedt je de mogelijkheid aan om automatisch te adverteren. Het platform maakt het je ook gemakkelijk om je accountinformatie te delen zodat je het adverteren veilig kunt uitbesteden.

Marktplaats adverteren uitbesteden? Neem contact op!

Hoe maak je een Marktplaats Pro account?

Gelukkig is het niet moeilijk om zelf een Marktplaats Pro account aan te maken. Je gaat eerst naar de registratiepagina voor Marktplaats Pro op de website van Marktplaats. Daarna kun je kiezen of je een bestaand Marktplaats account wilt gebruiken voor je Marktplaats Pro account, of dat je hier een nieuw account aan wilt koppelen. Als je een bestaand account koppelt moet je natuurlijk wel even inloggen. Vervolgens kom je op een scherm waar je je gegevens moet invullen en daarna kun je je al registreren!

Hoe gebruik je Marktplaats Pro?

Je kunt de advertenties maken in Marktplaats Pro zelf, maar Marktplaats Pro geeft je ook de optie om advertenties te importeren uit een feed management systeem. Het beste is om in te stellen dat je advertenties op bepaalde zoekwoorden worden getoond en niet op specifieke categorieën te adverteren. Marktplaats zelf zegt namelijk dat maar 20% van de bezoekers deze categorieën gebruikt om te vinden wat ze zoeken – 80% gebruikt dus de zoekfunctie. Het is dus aan te raden om je op die meerderheid te focussen.

Verder zijn je titel, foto’s en prijs het belangrijkst. Zorg ervoor dat je titel aanspreekt, duidelijk is en de belangrijkste zoektermen bevat. Ook de foto’s moeten goed zijn: ze moeten representatief zijn voor het product, duidelijk zijn en kwalitatief goed zijn. Vooral omdat je nieuwe producten aanbiedt wil je dat je foto’s er professioneel uit zien.

Zorg ervoor dat je niet een te hoge prijs instelt. Op Marktplaats komen mensen ook in aanraking met de veel lagere prijzen van tweedehands alternatieven. Als het verschil tussen jouw prijs en de prijzen van tweedehands producten te groot is, knappen Marktplaatsbezoekers waarschijnlijk snel af van jouw product.

Ook de productbeschrijving is belangrijk. Let er op dat jouw beschrijving je belangrijkste USPs bevatten en een goede beschrijving bevat van het product. Geef bezoekers geen reden om ergens anders te zoeken naar de belangrijke belangrijke kenmerken, want dan loop je conversies mis. Zet belangrijke kenmerken zoals materiaal en afmetingen dus in de beschrijving. Zet er eventueel ook wat informatie over je bedrijf bij. Het is belangrijk dat je betrouwbaar en professioneel overkomt, dus wat achtergrond over je bedrijf kan helpen.

Meer weten over verkopen via marketplaces?