Diensten
E-mail Automation
Behaal extra winst door het slim en automatisch versturen van e-mails aan jouw klantengroep.
Automatisch extra omzet door e-mail marketing
Met e-mail automation ben je in staat om realtime, één-op-één berichten te versturen die de betrokkenheid, het vertrouwen en de loyaliteit van jouw klanten versterken. Zonder dat je er over na hoeft te denken, wordt er automatisch een e-mail naar je websitegebruiker verstuurd. Wil jij ook:
- Minder tijd besteden aan e-mail marketing?
- Jouw klanten persoonlijke e-mails sturen?
- Meer omzet?
Op de automatische piloot
Met e-mail automation hoef jij nooit meer tijd te steken in persoonlijke mails. Aan de hand van slimme triggers en templates wordt dit namelijk volledig uit handen genomen. Je moet deze wel eenmalig in te stellen (dit kost zeker even tijd), maar daarna heb je er – bijna – geen omkijken meer naar. Wij helpen je graag met het uitdenken van scenario’s en het vormgeven van templates.
Persoonlijke e-mails
Het zal je niet verrassen dat een persoonlijke e-mail naar een klant betere resultaten oplevert dan wanneer je al jouw klanten met 1 mail wilt bereiken. Gelukkig hoef je dit niet handmatig te doen, want door middel van e-mail automation gaat dit automatisch op basis van bepaalde voorwaarden. Wij helpen je graag met het uitschrijven en instellen van deze scenario’s.
Meer omzet
Wie wil er nu geen extra omzet? Met e-mail automation is dat zo gepiept. Toch zien wij nog veel webshops die wel zo nu en dan een nieuwsbrief versturen, maar geen e-mail automation gebruiken. En dat is zonde, want persoonlijke, automatisch verstuurde e-mails worden vaker geopend en converteren ook vaker. Benieuwd hoe wij jou hiermee helpen? Neem gerust contact op.
Starten met Email Automation?
Benieuwd naar onze mogelijkheden? Onze specialisten hebben een gids opgesteld hoe jij het maximale uit je klantenbestand haalt met behulp van email automation.
Voordelen van e-mail automation
door Veel mensen denken dat e-mail automation ingezet wordt om leads te genereren. En hoewel dat deels ook wel klopt, kun je er nog zoveel meer mee!
Geautomatiseerde e-mail marketing is inzetbaar in de volledige funnel, zowel voor marketing als voor sales. Doordat we precies in kaart brengen welke e-mail op welk moment gestuurd moet worden, worden jouw klanten niet lastig gevallen met voor hun irrelevante informatie. Het grote voordeel van e-mail automation is dan ook dat de mailtjes vaker worden geopend en dat de lezers vaker doorklikken naar jouw website. Bovendien zullen door de gepersonaliseerde e-mail minder mensen zich uitschrijven van de nieuwsbrief. Sterker nog, je kunt hiermee klanten nog meer aan jou binden. Met als uiteindelijke doel onderaan de streep meer omzet. E-mail automation levert jou nog veel meer voordelen op, waaronder:
- Het vergroot de merkbekendheid
- Je kunt beter targeten en segmenteren
- Het is volledig automatisch en vereist geen interventie
- Het zorgt voor een persoonlijke benadering naar prospects en bestaande klanten
- Het bespaart jou tijd
- Het zorgt voor meer loyale klanten
- Gepersonaliseerde e-mail automation-campagnes worden vaker gelezen
- Het vergroot de kans om van een prospect een conversie te maken
- Je leert jouw klanten beter begrijpen en je weet waar zij op ieder moment behoefte aan hebben
- Meer omzet door onder andere conversie optimalisatie
Waarom Email automation bij IQ Leads?
Onder de aandacht zijn bij de juiste persoon – op het juiste moment – en met de juiste informatie, dat is waar e-mail automation om draait. Bij IQ Leads kruipen in de huid van jouw doelgroep en schrijven we de hele customer journey uit. We analyseren het complete aankoopproces en onderzoeken de mogelijkheden om nog meer rendement uit jouw e-mail automation te halen. Of het nu gaat om een e-mail workflow met follow-up-informatie, handleidingen, whitepapers of een e-commerce-strategie voor up-selling, we brengen stap voor stap in kaart welke acties ondernomen moeten worden om van een lead een conversie te maken.
Voordelen van Email automation uitbesteden
- Op maat gemaakte strategie en relevante content
- Geen zorgen over het opzetten van de workflow
- Jij houdt tijd over voor je business en ziet het geld binnenkomen
- Bekend met verschillende tools die jouw prospects´ gedrag volgen
Onze E-mail automation specialisten
Gökhan
Cici
Onze ervaren E-mail marketing specialist zorgt ervoor dat jouw email automation workflows aansluiten bij de behoeften van je doelgroep.
Mike
Dullemans
Mike weet precies hoe hij triggers moet inzetten en welke templates hij moet gebruiken om jouw email automation te optimaliseren.
Job
Slierendregt
Job zijn resultaatgerichte aanpak zorgt ervoor dat jouw email automation leidt tot meer conversies en betrokkenheid van je klanten.
Geautomatiseerde e/mails van A tot Z
Om te beginnen met geautomatiseerde e-mails moet je eerst inzicht krijgen in het gedrag van jouw prospects. Wij zijn bekend met verschillende tools die dit gedrag kunnen volgen. We zullen een script inladen in jouw website om op belangrijke acties van jouw websitebezoekers in te kunnen spelen met een geautomatiseerde e-mail. Een aantal tools waar wij onder andere mee werken zijn Reloadify, Mailchimp, Active campaigns en Sendinblue.
Op basis van een actie die een bezoeker doet op jouw website, wordt diegene toegevoegd aan een bepaalde workflow. Acties waar je aan kunt denken:
- Inschrijven op de nieuwsbrief
- Openen van een bepaalde nieuwsbrief
- Een whitepaper, ebook, brochure etc. downloaden
- Contactformulier invullen
- De winkelwagen verlaten
Doordat we precies weten welke actie een bezoeker op jouw website doet, kunnen we daar met e-mail automation op anticiperen.
Mogelijkheden van e-mail automation
Bij e-mail automation draait het allemaal om relevantie en timing. Om de prospect door de customer journey heen te leiden, zijn er binnen e-mail automation heel veel mogelijkheden. Hieronder vind je een aantal veel voorkomende toepassingen die wij gebruiken.
- Verlaten winkelwagens
Prospects die op het laatste moment in het bestelproces toch afhaken. We zien het vaak gebeuren. Onze kracht is om deze prospects toch over te halen iets bij jouw bedrijf te kopen.
- Verjaardagsmails
Hoe leuk is het om op je verjaardag een cadeautje te ontvangen? Laat je bestaande klanten weten dat je aan ze denkt en verstuur op hun verjaardag een e-mail met een cadeaubon of kortingscode.
- Gepersonaliseerde nieuwsbrieven
Overspoelt jouw inbox ook met nieuwsbrieven van allerlei bedrijven? Verplaats je ze meteen naar de prullenbak zonder de nieuwsbrief überhaupt geopend te hebben? We zien maar al te vaak dat ondernemers nieuwsbrieven in bulk versturen. Bij IQ Leads voorkomen we dat de ontvangers de e/mails meteen verwijderen door middel van profielverrijking om jouw nieuwsbrieven te personaliseren.
- Reviews
Reviews worden met de dag belangrijker. Het zorgt voor vertrouwen bij jouw doelgroep. Een geschreven review van een bestaande klant zorgt bij een prospect voor meer vertrouwen dan bij een advertentie. IQ Leads helpt jou maar al te graag met het verzamelen van reviews.
- Cross-selling / up-selling
Cross-selling en up-selling zorgen voor een extra conversie. Bij cross-selling bied je iets aan dat past bij het product, bij up-selling draait het erom of het nog beter of duurder kan. Onze specialisten onderzoeken graag op welke manier jouw bedrijf e-mail automation kan opzetten op basis van cross-selling en up-selling.
Wil jij jouw e-mail automation en e-mail campagnes uitbesteden? Als online marketing bureau weten wij precies waar jij aan toe bent! Neem daarom vandaag nog contact met ons op.
Gratis email marketing strategie sessie?
Veelgestelde vragen over E-mail automation
Vragen over Email automation? Wij hebben de meest gestelde vragen samengevoegd en hieronder neer gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen zorgen, want onze specialisten vertellen je graag meer over Email automation en onze mogelijkheden. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.