Van detachering
naar succesvol internetbureau

2003 was het zo ver ik studeerde af, niet wetende dat ik in mijn paper over Resultaat gerichte proces sturing een vitaal onderdeel miste: de invloed die online marketing zou hebben op dit proces. In mijn bedrijven voorafgaand aan IQ Leads ging een website en gevonden worden een steeds grotere rol spelen.

2005 was het jaar dat mijn eerste website in de lucht ging, oh wat was ik trots en wanneer ik nu terug kijk, was het een waardeloze website. Het was een flyer in de vorm van een website. Niet nagedacht over de URL, al helemaal niet over wat voor content ik erop moest plaatsen en gevonden worden in Google speelde helemaal geen rol. Althans ik wist toen niet dat ik dat kon beïnvloeden.

Het moest anders kunnen

In de loop der jaren kwamen er andere websites totdat ik 2009 helemaal klaar was met de reclame bureaus, die mooie websites maakte, maar waar ik geen geld mee verdiende. Het moest anders maar hoe. Ik besloot op zoek te gaan naar mensen die het wel wisten. Ik stelde enige criteria op waaraan die persoon moest voldoen qua kennis.

  • Jonger dan 25 jaar
  • Zijn eerste miljoen verdiend met zijn website met internet marketing
  • Ik moest hem kunnen verstaan
  • Hij moest zijn kennis ook willen delen

Ik wilde website succes

Iemand die geld verdient met zijn website, die zal wel weten hoe ik met mijn website voor recruitment succes kon boeken. Mijn vacatures moesten hoog in Google komen te staan, zodat sollicitanten mijn beschikbare vacatures konden vinden en konden solliciteren.

Heel 2009 volgde ik veel cursussen, workshops en seminars op verschillende plekken, geen een was dicht bij huis. Dat kon mij helemaal niets schelen. Ik wilde weten hoe Google werkte en hoe ik mijn website kon verbeteren.

Op zoek naar een verlengstuk van je organisatie Neem dan eens contact met ons op!
Wij reageren binnen 2 uur

Websites stegen als een raket

In 2009 schoten mijn websites met relevante zoekwoorden naar de eerste plaats in Google. Opdrachtgevers begonnen te klagen dat hun vacatures onder mijn posities in Google kwamen. Dus mijn vacatures voor bijvoorbeeld: ‘Projectleider wegenbouw’ stonden hoger op pagina 1 in Google dan de originele vacature van mijn klant. In 2009 realiseerde ik mij dat ik een grip had op de zoekresultaten en dat het geen truc was, maar gewoon keihard werken op een slimme manier.

Het einde van recruitment

Begin 2011 veranderde de markt en heb ik afscheid genomen van recruitment. Online marketing was inmiddels mijn volledige dagtaak geworden. Eind 2011 besloten we om die kennis in te zetten op een online vacaturebank voor Alphen aan den Rijn. AlphenseVacatures.nl, maar voordat deze jobboard ook aandacht kreeg besloten wij om het veel breder aan te pakken.

Test_9

Het begin van IQ Leads

Zo zijn wij in 2012 IQ leads begonnen met het doel andere bedrijven mee te laten genieten van het succes dat ik al had. We wilde ons in eerste instantie bezig houden met optimalisatie en de bouw van websites uit besteden bij een echte bouwer. Al snel realiseerde we ons dat dit geen succes zou worden.

Betrokken zijn van begin tot eind werd een absolute must, want hoe beter de website wordt gebouwd, hoe meer effect de optimalisatie heeft. Het Full Service concept was ontstaan. Wij gingen onze klanten in de volle breedte ondersteunen door middel van: development en optimalisatie. Onze eerste klanten waren allemaal op zoek naar LEADS. Een logisch gevolg daarop was onze bedrijfsnaam: IQ Leads: Leads zit niet voor niets in de naam.

Onze eerste Magento Enterprise Shop

2014 was een absoluut topjaar, wij bouwden onze eerste Enterprise Magento shop voor een Internationale klant. De wereld kon niet meer stuk. We groeiden als kool en realiseerden ons dat onze kennis en specialisatie lag op het gebied van leadgeneratie. Als geen ander realiseerden wij voor elke klant pagina 1 posities in Google, waarmee zij veel en veel meer bezoekers op de site kregen die vervolgens aankopen of aanvragen deden.

In 2015 wonnen we onze eerste trofee van Google. Als Google partner zijn wij uitgeroepen tot de beste Google Partner van Q3 in Nederland. Dit konden wij natuurlijk niet zonder klanten die ons inhuurden om hun campagnes naar nieuwe hoogtes te brengen. We werden ingehuurd voor AdWords maar de resultaten konden we alleen behalen door de website te optimaliseren voor AdWords. Want alleen zo kun je echt scoren met campagnes. Ook hier is het hebben van een Full Service strategie voor ons een dagelijkse bezigheid.

Test_8

Onze allereerste case Robinia Invest

Full Service partnership

Anno 2016 is het FULL SERVICE concept uitgebreid met de toevoeging “partnership”. De afgelopen jaren kregen wij vanuit verschillende klanten het compliment dat zij ons zagen als een verlengstuk van hun organisatie. Zo zien wij het ook. IQ leads staat voor resultaten, wij denken mee met onze klanten. Met de huidige concurrentie die onze klanten hebben is het hebben van een online marketing partner een noodzakelijk kwaad.

De toekomst van IQ Leads beweegt mee met de markt. Onze ingezette Full Service strategie houden we aan. Onze klant is op zoek naar een partner die hen in de volle breedte kan ondersteunen. Onze klant is op zoek naar één marketing partner als verlengstuk van hun organisatie.

eric Waarmee kunnen wij je van dienst zijn?
Wij helpen je graag bij al jouw online marketing vraagstukken.