Effectief en doelgericht Display-adverteren
Data als basis van de strategie voor Display-adverteren is de succesformule die wij al jaren toepassen op onze klanten. Wil jij ook zichtbaar zijn met Display Ads?
Maak mij rijk

Display-adverteren

Effectief en doelgericht Display-adverteren

We horen het vaak genoeg van andere onlinemarketingbureau´s: “Display-adverteren is vooral geschikt voor branding”. Dat is echter allang niet meer zo. Display-adverteren via Facebook, Instagram of het Google Display-Netwerk kan net zo effectief zijn als via elk ander kanaal. Een vooraf bepaalde strategie is daarbij super belangrijk. Zo is display-adverteren ideaal om:

  • Een nieuwe doelgroep te bereiken
  • Oude bezoekers te retargeten
  • Te werken aan je naamsbekendheid
display adverteren

Nieuwe doelgroep

Display-advertising werkt volgens het pull-principe. Jij brengt jouw Display-advertentie onder de aandacht zonder dat hier een zoekopdracht aan vooraf is gegaan. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld advertenties in Search of Shopping. Op basis van locatie of interesses is het mogelijk om een compleet nieuwe doelgroep te bereiken die nog nooit van jouw merk had gehoord.

Retargeten

Lang niet alle bezoekers van jouw website gaan uiteindelijk over tot een aankoop. Display-advertising is een perfect middel om bezoekers die zonder aankoop de website verlaten opnieuw te bereiken. Dit noemen we retargeting. De kans dat zo iemand terugkomt en overgaat tot aankoop is een stuk groter dan dat een nieuwe klant over gaat tot aankoop.

Naamsbekendheid

Wil jij werken aan de naamsbekendheid van je merk of webshop? Dan is Display-adverteren een kostenefficiënt middel om dit te realiseren. Je kunt jouw advertentie aan een grote groep laten zien, terwijl je alleen kosten maakt als iemand ook daadwerkelijk op jouw advertentie klikt. Iedereen die niet klikt, ziet dus “gratis” jouw uitingen voorbij komen.

Zijn jouw Display Ads rendabel?
Beoordeel zelf jouw Google Ads account met onze SEA checklist voor gevorderden

Display-adverteren op de IQ Leads-manier

Display-adverteren kun je inzetten voor twee verschillende doelen. Doel 1 is het bereiken van een geheel nieuwe doelgroep die niet van jouw product of dienst heeft gehoord. Doel 2 is aanwezig blijven in de funnel van jouw klanten. Logischerwijs zorgt Display-adverteren hierbij zelden direct voor de sale. Hierdoor worden Display-campagnes vaak onterecht uitgezet en gezien als onnodige kostenpost. Pas wanneer je goed in beeld hebt voor aan hoeveel conversies Display-adverteren heeft bijgedragen, kun je beslissen of deze advertenties een onnodige kostenpost zijn.

display ads op iq manier

Slimme Display-advertenties

Maak Display-adverteren nog effectiever door gebruik te maken van data uit eerdere campagnes. Zowel Facebook als Google biedt jou alle mogelijkheden om gebruik te maken van zulke oude data in Display-advertenties. Hierdoor kun je een nieuwe campagne starten en direct sturen op doelkosten per aankoop. Uiteraard kan dit alleen wanneer jouw account wat data heeft. Een ander groot voordeel van Display-advertising is de mogelijkheid om in te spelen op de klantenreis. Om dit efficiënt en binnen de marges te kunnen doen, is een goede strategische aanpak van belang.

google shopping inrichten
"Display Ads zijn de populairste vorm van Ads en worden meer gebruikt dan social media, PPC, email marketing en video."

Display Ads die aansluiten op customer journey

Het grootste voordeel van Display Ads is het enorme mogelijke bereik op alle websites en platformen, wat van pas komt bij uiteenlopende doelstellingen. Van het vergroten van de naamsbekendheid op de langere termijn, tot het direct verhogen van het conversiepercentage op de kortere termijn. Klanten leggen een customer journey (“klantenreis”) af, waarin het creëren van meerdere contactpunten kan helpen bij het realiseren deze doelen en uiteindelijk kan leiden tot meer verkopen. Wij helpen je met het opstellen van de juiste strategie om de geschikte doelgroep te bereiken.

Targeting-opties van Display-adverteren

Bij het opzetten van een Display-campagne heb je veel verschillende targeting-opties en -kansen om te benutten. Bij IQ Leads gaan we samen met jou op zoek naar de perfecte doelgroep voor jouw webshop. Misschien heb je al een klantgegevensbestand opgebouwd door eerdere orders in de afgelopen jaren en wil je deze mensen nu aanspreken met Display-campagnes? Of zou je graag het verkeer op je website willen informeren over de nieuwe productlijn die je aanbiedt? Ook kan er gebruik gemaakt worden van aangepaste affiniteitsdoelgroepen om een compleet nieuwe markt aan te spreken. Wij zijn zeer bekend met alle mogelijkheden voor Display en kunnen je ondersteunen en adviseren om de juiste methodes te selecteren. Natuurlijk aansluitend op je onlinemarketingstrategie.

Dus wat jouw doel met betrekking tot Display-advertising ook is, samen met jou organiseren wij een solide strategie die zorgt dat je jouw doel haalt. Benieuwd naar een op maat gemaakte strategie voor jouw organisatie? Neem dan contact op met onze Display-specialisten.

Mogelijkheden binnen Display-advertising

Er zijn veel verschillende kanalen om Display-advertising op in te zetten. Het Google Display-Netwerk is hierbij nog altijd een populaire keuze, omdat het bereik in verhouding tot de andere kanalen/netwerken groter is. Binnen dit netwerk wordt er geadverteerd onder bepaalde voorwaarden. Deze voorwaarden zijn afgestemd op het specifieke doel dat je wilt bereiken met de Display-campagnes. Veelgekozen kostenberekeningen zijn:

  • Cost per Click: Een specifiek bedrag wordt betaald per bezoeker die via de Display-campagne naar je website wordt doorgestuurd.
  • Cost per Mille: Hierbij betaal je een bepaald bedrag per 1.000 clicks
  • Fixed pricing: Dit is een vooraf-afgesproken bedrag voor de Display-advertenties
  • Cost per action (CPA): Bieden op basis van kosten per aankoop

Inmiddels is er een nieuwe mogelijkheid. Daarbij koop je automatisch advertentieruimte in door middel van “Programmatic Display Advertising” via software met een specifiek algoritme. Het kopen en het plaatsen van de advertenties wordt dan volledig geoptimaliseerd. Wij gebruiken de software van Criteo. Hiermee kunnen wij de campagnes van onze klanten specifiek sturen op de optimale performance.

seo audit.
Vragen over Display-adverteren?
Onze Display-specialist Martijn vertelt je er graag meer over!
Google Ads Bing Ads Shopping Ads