Diensten

Display-Adverteren


Zichtbaar zijn op één van de duizenden aangesloten websites van het Google Partner Network met jouw Display advertentie? Wij helpen je graag van A tot Z met het opzetten van een succesvolle display campagne.

Effectief en doelgericht Display-adverteren

We horen het vaak genoeg van andere onlinemarketingbureau´s: “Display-adverteren is vooral geschikt voor branding”. Dat is echter allang niet meer zo. Display-adverteren via Facebook, Instagram of het Google Display-Netwerk kan net zo effectief zijn als via elk ander kanaal. Een vooraf bepaalde strategie is daarbij super belangrijk. Zo is display-adverteren ideaal om:

  • Een nieuwe doelgroep te bereiken
  • Oude bezoekers te retargeten
  • Te werken aan je naamsbekendheid


Bespreek de mogelijkheden


Onder de loop

Zijn jouw Display Ads rendabel?


Onze SEA specialisten werken dagelijks aan verschillende display campagnes. Benieuwd of jij het maximale uit jouw display ads haalt? Vraag dan een vrijblijvende sparsessie met een specialist aan.


Wist-je-datje van onze Display Ads expert

Wist je dat Display Ads de populairste vorm van Ads zijn? Ze worden meer gebruikt dan social media, PPC, email marketing en video.

Voorkom FOMO

Mogelijkheden binnen Display-Advertising

Er zijn veel verschillende kanalen om Display-advertising op in te zetten. Het Google Display-Netwerk is hierbij nog altijd een populaire keuze, omdat het bereik in verhouding tot de andere kanalen/netwerken groter is. Binnen dit netwerk wordt er geadverteerd onder bepaalde voorwaarden. Deze voorwaarden zijn afgestemd op het specifieke doel dat je wilt bereiken met de Display-campagnes. Veel gekozen kostenberekeningen zijn:

  • Cost per Click: Een specifiek bedrag wordt betaald per bezoeker die via de Display-campagne naar je website wordt doorgestuurd.
  • Cost per Mille: Hierbij betaal je een bepaald bedrag per 1.000 clicks
  • Fixed pricing: Dit is een vooraf-afgesproken bedrag voor de Display-advertenties
  • Cost per action (CPA): Bieden op basis van kosten per aankoop

Inmiddels is er een nieuwe mogelijkheid. Daarbij koop je automatisch advertentieruimte in door middel van “Programmatic Display Advertising” via software met een specifiek algoritme. Het kopen en het plaatsen van de advertenties wordt dan volledig geoptimaliseerd. Wij gebruiken de software van Criteo. Hiermee kunnen wij de campagnes van onze klanten specifiek sturen op de optimale performance.

Waarom Display-adverteren bij IQ Leads?

Display-adverteren kun je inzetten voor twee verschillende doelen. Doel 1 is het bereiken van een geheel nieuwe doelgroep die niet van jouw product of dienst heeft gehoord. Doel 2 is aanwezig blijven in de funnel van jouw klanten. Logischerwijs zorgt Display-adverteren hierbij zelden direct voor de sale. Hierdoor worden Display-campagnes vaak onterecht uitgezet en gezien als onnodige kostenpost. Wij zorgen dat je goed in beeld hebt aan hoeveel conversies Display-adverteren heeft bijgedragen. Wil jij Display-adverteren uitbesteden? Wij zorgen ervoor dat je in kan zien dat deze advertenties geen onnodige kostenpost zijn.

Voordelen van Display-Adverteren uitbesteden

  • Slimme Display-Advertenties op basis van data
  • Duidelijk inzicht in de waarde van Display-Advertenties
  • Grotere kans op conversies met remarketing
  • Het vergroten van de naamsbekendheid van je webshop

Onze Display-Advertising specialisten

Targeting-opties van Display-adverteren

Bij het opzetten van een Display-campagne heb je veel verschillende targeting-opties en -kansen om te benutten. Bij IQ Leads gaan we samen met jou op zoek naar de perfecte doelgroep voor jouw webshop. Misschien heb je al een klantgegevensbestand opgebouwd door eerdere orders in de afgelopen jaren en wil je deze mensen nu aanspreken met Display-campagnes? Of zou je graag het verkeer op je website willen informeren over de nieuwe productlijn die je aanbiedt? Ook kan er gebruik gemaakt worden van aangepaste affiniteitsdoelgroepen om een compleet nieuwe markt aan te spreken. Wij zijn zeer bekend met alle mogelijkheden voor Display en kunnen je ondersteunen en adviseren om de juiste methodes te selecteren. Natuurlijk aansluitend op je onlinemarketingstrategie.

Dus wat jouw doel met betrekking tot Display-advertising ook is, samen met jou organiseren wij een solide strategie die zorgt dat je jouw doel haalt. Benieuwd naar een op maat gemaakte strategie voor jouw organisatie? Neem dan contact op met onze Display-specialisten.

Display Ads die aansluiten op customer journey

Het grootste voordeel van Display Ads is het enorme mogelijke bereik op alle websites en platformen, wat van pas komt bij uiteenlopende doelstellingen. Van het vergroten van de naamsbekendheid op de langere termijn, tot het direct verhogen van het conversiepercentage op de kortere termijn. Klanten leggen een customer journey (“klantenreis”) af, waarin het creëren van meerdere contactpunten kan helpen bij het realiseren deze doelen en uiteindelijk kan leiden tot meer verkopen. Wij helpen je, net als bij Google Search en Google Shopping, met het opstellen van een op maat gemaakte strategie om de geschikte doelgroep te bereiken.

Slimme Display-advertenties

Maak Display-adverteren nog effectiever door gebruik te maken van data uit eerdere campagnes. Zowel Facebook als Google biedt jou alle mogelijkheden om gebruik te maken van zulke oude data in Display-advertenties. Hierdoor kun je een nieuwe campagne starten en direct sturen op doelkosten per aankoop. Uiteraard kan dit alleen wanneer jouw account wat data heeft. Een ander groot voordeel van Display-advertising is de mogelijkheid om in te spelen op de klantenreis. Om dit efficiënt en binnen de marges te kunnen doen, is een goede strategische aanpak van belang.

Een gratis SEA scan van jouw website?

Veelgestelde vragen over Display-Advertising

Vragen over Display-advertising? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van Display adverteren. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.

Wat is display-advertising en hoe werkt het?
Waarom display-advertsing inzetten voor mijn bedrijf?
Hoe kan display-advertising effectief ingezet worden?
Wat zijn de voordelen van display-advertising?