De Human to human factor: hét geheim om jouw bedrijf ‘sticky’ te maken

Na anderhalve week kwam het pakketje aan, helemaal uit Australië. Toen ik het opende, viel er een kaartje uit. Handgeschreven. Have lots of fun on your product. I’m sorry we did not speak in person, but I wish you an excellent experience with your great green-coloured purchase. Take care, your dudette Elsie from Sydney. Het ging om een simpele hoes voor onze versleten bank. Op maat gemaakt in down under. Heel fijn, zo’n frisse nieuwe bank om lekker op te hangen. Maar het echte maatwerk zat ‘m in dat kaartje. Nu, drie jaar later, noemen wij onze bank nog steeds Dudette. Zo […]

Lees verder

Van Alphen naar Afrika, Johannesburg

Van mijn interesses heb ik uiteindelijk mijn werk gemaakt. Daar waar ik een achtergrond in de wegenbouw heb, ben ik vanuit de wegenbouw naar recruitment gegaan. In recruitment was online vindbaarheid enorm belangrijk en uiteindelijk heeft dat geleid tot IQ Leads. Frappant is dat ik mijn civiele achtergrond nog heel vaak kan gebruiken in de gesprekken met prospects. Waarom deel ik deze inzage met je: Nu vanwege het feit dat alles wat te maken heeft met online marketing mijn interesse heeft. Dit heeft mijn passie. Ik help graag anderen om online succesvol te worden. Ergo ik help graag mensen en […]

Lees verder
google updates 2017

De belangrijkste Google Updates van 2017

Regelmatig check je de statistieken van je website. Je houdt de ranking in de gaten en doet je best om zelf op die befaamde eerste pagina van Google te komen. Tot je ineens ziet dat je verkeer wel heel erg is afgenomen. Sterker nog je ziet het zoekresultaat van je website nergens meer terug. De paniek slaat toe! Waarschijnlijk terecht. De kans is namelijk groot dat jouw website een Google penalty heeft ontvangen. Om ervoor te zorgen dat dit jou niet overkomt is het belangrijk dat je op de hoogte blijft van de laatste Google updates. Dat is geen gemakkelijke […]

Lees verder
Website verbeteren

Jouw website verbeteren in 5 stappen

Iedereen wil met zijn website bovenaan in de zoekmachines komen. Zoekmachine optimalisatie is een tijdrovende klus en is een lange termijn strategie, want je komt morgen niet op nummer één te staan. Maar hoe kom je dan wel aan de top van de zoekmachines? In deze blog geef ik je tips om je website te verbeteren en te gaan scoren in Google. Stap 1: XML Sitemap Er zijn miljoenen websites op het internet en bots en spiders van zoekmachines hebben weinig tijd om jouw website te kunnen indexeren. Met een XML-sitemap geef je aan de bots en spiders een overzicht […]

Lees verder
10 dingen die je moet weten over afbeeldingsoptimalisatie

10 dingen die je moet weten over afbeeldingsoptimalisatie

Als je een webwinkel beheert dan is afbeeldingsoptimalistie een kunst die je moet beheersen. Van het aantrekken van het winkelend publiek dat door Google afbeeldingen aan het bladeren is tot het verminderen van de laadtijden van je website. Afbeeldingsoptimalisatie kan een belangrijk onderdeel zijn van een succesvolle webshop. Heb je jezelf ooit weleens afgevraagd: Waarom komen mijn productafbeeldingen nooit naar voren als ik bij Google afbeeldingen aan het zoeken ben? Moet ik “alt text” toevoegen aan mijn foto’s? Wat is het verschil tussen een JPG, GIF en PNG en gebruik ik deze goed? In deze blog krijg je antwoord op […]

Lees verder
no-junk-mail-1024x359

Schrijf betere nieuwsbrieven door dit script!

Welke nieuwsbrieven lees jij niet? E-mail  is niet dood, laat ik daar maar mee beginnen. Deze is nog erg actueel en wordt elke dag weer ingezet. De nieuwsbrief als één van de mail mogelijkheden wordt dan ook nog dagelijks door bedrijven ingezet met zeer goede resultaten. Maar liefst 85% van de Nederlanders schrijft zich in volgt uit het gehouden email onderzoek 2016. Maar hoe zet jij deze in. Wie maakt deze? Hoe wordt deze opgemaakt? Ik zie er tal van voorbijkomen en ik heb deze blog geschreven waarbij je een soort blauwdruk, een script hebt zodat de volgende nieuwsbrief er […]

Lees verder
Facebook-adverteren-14-tips-uitgelichte-afbeelding

De 14 beste tips voor Facebook adverteren!

Facebook ROI. Wat betekent dat voor jou? Naast nieuwe volgers en fans. Naast nieuwe klikken en gedeelde berichten.  Ik zou zeggen omzet, aankopen die voort komen uit Facebook adverteren. Uit recent onderzoek blijkt dat 40 procent van de bedrijven ziet dat social media slechter presteert dan hun overige online marketing kanalen.  Uit een onderzoek van vorig jaar bleek dat 59 procent van de bedrijven nog nooit een echte ROI uit hun social media inspanningen hadden gehaald. Van deze bedrijven had 47 procent een ROI van 100 euro of minder. Facebook adverteren: de nieuwe werkelijkheid Toen Facebook naar de beurs ging vroeg […]

Lees verder
crossborder duitsland1

Cross border: Een webwinkel in Duitsland opzetten

Een webshop openen in Duitsland; onontkoombaar, maar wel met tact Iedere online ondernemer met ambitie komt vroeg of laat terecht in Duitsland. Dat is simpelweg een kwestie van goed ondernemerschap. Duitsland is niet alleen qua inwoneraantal het grootste van de EU, maar is ook de grootste en belangrijkste economie van de Eurozone. In Nederland wonen ongeveer zeventien miljoen potentiële klanten. In Duitsland zijn dit er tachtig miljoen. Een groot verschil dus, dat heel winstgevend kan uitpakken. Helemaal omdat Duitsers graag hun aankopen online doen. Natuurlijk heeft deze medaille ook een keerzijde. Een dergelijk groot land, met een dergelijk rijke bevolking […]

Lees verder
crossborder

Cross-border: Een webshop in België beginnen

Wat je moet weten bij het uitbreiden van je webshop naar onze Zuiderburen Tot zo`n twintig jaar geleden was het nog ondenkbaar dat je als kleine ondernemer zonder al te veel problemen je zaak internationaal kon uitbreiden. Vandaag de dag is dit echter zeer bereikbaar voor iedereen met een goedlopende webshop. Het internet heeft wat dat betreft alles verandert. Simpelweg omdat het ervoor zorgt dat niet alleen mensen uit Nederland online jouw producten kunnen kopen, maar ook die uit België, Duitsland, Zimbabwe en China. In theorie kun je met een simpele webshop de hele wereld bedienen. In de praktijk werkt […]

Lees verder
h2h-banner

Human to Human marketing, H2H is de trend voor 2017

De mens als diepste bron van inspiratie Stel. Je zit in de trein en checkt even je Facebook. Er komen twintig posts voorbij en je geeft aan acht ervan jouw like. Hoe groot is de kans dat je posts met afbeeldingen van mensen hebt geliket? En hoeveel posts met afbeeldingen van voorwerpen, gebouwen, landschappen of iets anders niet- menselijks? Grote kans dat je onbewust alle posts met mensen erop je duimpje gaf. En misschien nog wat kattenfoto’s, maar die zijn nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met Facebook 😉 Van oudsher interesseert niets de mens zoveel als… de mens zelf. We spiegelen […]

Lees verder
1 2 3 22