Schrijf betere nieuwsbrieven door dit script!

Welke nieuwsbrieven lees jij niet? E-mail  is niet dood, laat ik daar maar mee beginnen. Deze is nog erg actueel en wordt elke dag weer ingezet. De nieuwsbrief als één van de mail mogelijkheden wordt dan ook nog dagelijks door bedrijven ingezet met zeer goede resultaten. Maar liefst 85% van de Nederlanders schrijft zich in volgt uit het gehouden email onderzoek 2016. Maar hoe zet jij deze in. Wie maakt deze? Hoe wordt deze opgemaakt? Ik zie er tal van voorbijkomen en ik heb deze blog geschreven waarbij je een soort blauwdruk, een script hebt zodat de volgende nieuwsbrief er […]

Lees verder
facebook adverteren top 14 tips

De 14 beste tips voor Facebook adverteren!

Facebook ROI. Wat betekent dat voor jou? Naast nieuwe volgers en fans. Naast nieuwe klikken en gedeelde berichten.  Ik zou zeggen omzet, aankopen die voort komen uit Facebook adverteren. Uit recent onderzoek blijkt dat 40 procent van de bedrijven ziet dat social media slechter presteert dan hun overige online marketing kanalen.  Uit een onderzoek van vorig jaar bleek dat 59 procent van de bedrijven nog nooit een echte ROI uit hun social media inspanningen hadden gehaald. Van deze bedrijven had 47 procent een ROI van 100 euro of minder. Facebook adverteren: de nieuwe werkelijkheid Toen Facebook naar de beurs ging vroeg […]

Lees verder

Cross border: Een webwinkel in Duitsland opzetten

Een webshop openen in Duitsland; onontkoombaar, maar wel met tact Iedere online ondernemer met ambitie komt vroeg of laat terecht in Duitsland. Dat is simpelweg een kwestie van goed ondernemerschap. Duitsland is niet alleen qua inwoneraantal het grootste van de EU, maar is ook de grootste en belangrijkste economie van de Eurozone. In Nederland wonen ongeveer zeventien miljoen potentiële klanten. In Duitsland zijn dit er tachtig miljoen. Een groot verschil dus, dat heel winstgevend kan uitpakken. Helemaal omdat Duitsers graag hun aankopen online doen. Natuurlijk heeft deze medaille ook een keerzijde. Een dergelijk groot land, met een dergelijk rijke bevolking […]

Lees verder
crossborder

Cross-border: Een webshop in België beginnen

Wat je moet weten bij het uitbreiden van je webshop naar onze Zuiderburen Tot zo`n twintig jaar geleden was het nog ondenkbaar dat je als kleine ondernemer zonder al te veel problemen je zaak internationaal kon uitbreiden. Vandaag de dag is dit echter zeer bereikbaar voor iedereen met een goedlopende webshop. Het internet heeft wat dat betreft alles verandert. Simpelweg omdat het ervoor zorgt dat niet alleen mensen uit Nederland online jouw producten kunnen kopen, maar ook die uit België, Duitsland, Zimbabwe en China. In theorie kun je met een simpele webshop de hele wereld bedienen. In de praktijk werkt […]

Lees verder

Human to Human marketing, H2H is de trend voor 2017

De mens als diepste bron van inspiratie Stel. Je zit in de trein en checkt even je Facebook. Er komen twintig posts voorbij en je geeft aan acht ervan jouw like. Hoe groot is de kans dat je posts met afbeeldingen van mensen hebt geliket? En hoeveel posts met afbeeldingen van voorwerpen, gebouwen, landschappen of iets anders niet- menselijks? Grote kans dat je onbewust alle posts met mensen erop je duimpje gaf. En misschien nog wat kattenfoto’s, maar die zijn nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met Facebook 😉 Van oudsher interesseert niets de mens zoveel als… de mens zelf. We spiegelen […]

Lees verder

Cross-border met je webshop, elk land is anders

Waar je op moet letten bij ‘Europees gaan’ Wat twintig jaar geleden nog vrijwel ondenkbaar was, is inmiddels toegankelijk voor iedere vooruitstrevende ondernemer. Met je webshop de grens over gaan. Het internet heeft met een grote klap de mogelijkheid gecreëerd om je producten niet alleen online in Nederland te verkopen, maar in heel Europa. Daarnaast biedt de Europese regelgeving en steeds verdere samenwerking en eenwording ook veel mogelijkheden. Bijvoorbeeld door de invoering van IBAN, Europese bankrekeningnummers en natuurlijk de vrije markt voor personen en diensten. Voor iedereen die gelooft dat zijn of haar webshop uniek is en flink marktaandeel in […]

Lees verder

De 9 belangrijkste ranking signalen van Google

Wat ze zijn en hoe je je site ermee kunt controleren Het is geen geheim dat een top-ranking op Google uit meer dan 200 onderdelen bestaat, de “ranking signalen”. Maar hoewel het zeker handig is om ze allemaal te kennen, is het behoorlijk tijdrovend (en eerlijk gezegd een beetje deprimerend) om de volledige lijst te lezen. Als het gaat om de impact van elke afzonderlijke factor is ze best vaag. En het is niet echt te doen om te proberen al die factoren precies goed te krijgen. Om de week komt er wel weer nieuws over de uitrol van een […]

Lees verder
Google Analytics Spam

Stop alle Google Analytics spam met sléchts 2 filters

Update: 18 januari 2017 Sinds de plaatsing van deze blog zien we een aantal nieuwe spammers in Google Analytics. We hebben de blog daarom geüpdatet om ook de nieuwste spammers uit te sluiten. Door de toename aan spammers komen we helaas niet meer weg met twee filters. In deze blog vind je de twee originele filters plus twee nieuwe filters. Wanneer je deze correct instelt, zullen alle bestaande vormen van Google Analytics spam worden uitgesloten. Google Analytics is de meest gebruikte dienst voor webanalyse op het internet. Het biedt een enorme hoeveelheid aan mogelijkheden voor de analyse van bezoekers en hun […]

Lees verder

Is het tijd om over te stappen op HTTPS?

Het is al weer meer dan twee jaar geleden (augustus 2014) dat Google aankondigde HTTPS als ranking signaal te gaan gebruiken. Een duidelijke positieve impact op de zoekresultaten zagen we tot op heden nog niet. Sommigen zagen zelfs een daling na de invoering van SSL op hun website. Google blijft echter sterk aandringen op veiligheid en encryptie. Vanaf januari 2017 worden websites die gevoelige gegevens versturen over HTTP in Google’s eigen browser Chrome bestempeld als “Niet veilig”. In deze blog kijken we wat deze verandering betekent voor jouw website, of het tijd is om over te stappen naar HTTPS en welke […]

Lees verder
waarom klanten hun winkelwagen niet afrekenen

9 Redenen waarom klanten hun winkelwagen niet afrekenen

Meerdere onderzoeken wijzen uit dat de meeste websitebezoekers wel producten aan het winkelwagentje toevoegen, maar uiteindelijk niet afrekenen. Wanneer je deze onderzoeken met elkaar vergelijkt en de resultaten optelt blijkt dit in ongeveer 70% van alle gevallen voor te komen! Dan is het niet zo gek dat je als webwinkeleigenaar maar al te vaak denkt dat je winkelwagen enkel als prijs-vergelijker gebruikt wordt. In veel gevallen zal dit ook het geval zijn. Bezoekers willen alleen de daadwerkelijke prijs en condities achterhalen, om te zien of ze een goede deal te pakken hebben. Maar dat neemt niet weg dat onder de […]

Lees verder
1 2 3 21