conversie optimalisatie
Meer winst uit hetzelfde marketingbudget

Heel veel websitebezoekers hebben is best belangrijk, ervoor zorgen dat deze bezoekers vervolgens ook tot een conversie overgaan is nog veel belangrijker! IQ Leads is specialist in het verbeteren van stappen binnen het aankooptraject (de customer journey) van elke website. Dit doen wij door het constant meten en analyseren van de websitestatistieken door middel van web analytics. Hierdoor werken wij samen met jou aan een maximale conversie optimalisatie.

Gebruiksgemak en gebruiksvriendelijkheid

Het is absoluut essentieel dat iedere stap binnen het aankoopproces op je website geoptimaliseerd is. Zonder goede optimalisatie zullen klanten bij iedere niet geoptimaliseerde stap afhaken.

Een goede optimalisatie van de gebruiksvriendelijkheid en gebruiksgemak begint echter al op de homepage. Wanneer het voor bezoekers niet duidelijk is wat het doel van je website is, haken ze snel af.

Conversie optimalisatie is constant bijsturen

Het proces van conversie optimalisatie staat of valt bij goede analyses en de daaropvolgende keuzes aan de hand van deze analyses. Conversie optimalisatie bestaat volgens IQ Leads uit vier factoren:

  • Gebruiksgemak
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Online overtuiging of persuasion
  • Conversie optimalisatie op basis van zoekwoorden, user intent en zoekmachine optimalisatie
Voor iedereen een iphone Duurzame telefoons online verkopen

Elke aanpassing meten

Met behulp van meetinstrumenten als Google Analytics en Optimizely (A/B testen) krijgen wij een duidelijk beeld van de pijnpunten op de websites van onze klanten. Denk hierbij aan statistieken als: bounce rate, time-on-site, bekeken pagina’s per bezoek etc.

Dit zorgt ervoor dat wij iedere stap binnen het aankoop proces kunnen verbeteren en hierdoor het aantal conversies maximaliseren. Wanneer wij veranderingen doorvoeren op jouw website doen wij dit altijd door middel van A/B testen. Zo weten wij zeker dat we jouw website daadwerkelijk verbeteren en het aankoop proces optimaliseren.

Het gedrag van je bezoeker

Veel webshops gaan direct de fout in door niet te kijken naar user intent tijdens het optimaliseren van hun website voor zoekmachines. Welke pagina’s worden goed bekeken? Welke pagina’s leiden tot aankopen? Welke pagina’s worden binnen een paar seconde weer weg geklikt? En als allerbelangrijkste: via welk zoekwoord komen ze binnen?

Dat zijn slechts enkele vragen die onze conversiespecialisten beantwoorden via web analytics in hun analyses om voor onze klanten een optimaal conversieproces te realiseren. Door het bezoekersgedrag nauw te monitoren en daarop in te spelen, helpen wij onze klanten om steeds efficiënter hun online doelen te bereiken.

Online overtuiging en persuasion

Bij het schrijven van de content, het creëren van de call-to-actions en het designen van de website, maken wij gebruik van online overtuiging of persuasion. De basis hiervoor grijpt terug naar de heuristieken uit de psychologie. Door slim in te spelen op deze automatische reacties kunnen wij gedrag sturen. Met als ultiem doel een holistische conversiestrategie te creëren die van A tot Z het aankooptraject optimaliseert en daarmee het aantal conversies verhoogt. Deze zelfde technieken kun je vervolgens naadloos toepassen binnen zoekmachine adverteren.

Conversie-optimalisatie-1

Checkout funnel

grafiek

Conversie-optimalisatie-2

Optimizely

Zoekwoorden als startpunt

Wanneer wij duidelijk in beeld hebben via welke zoekwoorden bezoekers op de website terecht komen, doen wij een gericht zoekwoordenonderzoek. Gerichte zoekmachine optimalisatie met slim zoekwoordgebruik leidt niet alleen tot hogere posities in zoekmachines (en dus tot meer verkeer), maar ook tot meer aankopen per bezoeker en een betere gebruikerservaring.

Met goed geschreven aansluitende teksten en call-to-actions sporen wij jouw bezoekers aan tot het doen van een aankoop of aanvraag. Het gevolg? Meer bezoekers, meer conversies en dus meer klanten!

Meer conversies en verkopen? Jouw huidige bezoekers zijn omzet waard!
Binnen 2 dagen advies op maat

Conversie-optimalisatie-3

Conversie optimalisatie
Hoger rendement uit je website

Ben jij klaar voor de impact die conversie optimalisatie van IQ Leads op jouw website en online inkomsten heeft? Neem dan contact met ons op. Nog iets meer overtuiging nodig? Vraag dan onze gratis SEO scan aan en je weet direct wat wij voor jou kunnen betekenen.

hessel Meer online conversies
Onze experts weten hoe!