Diensten

Conversie Optimalisatie


Wel verkeer op je website, maar geen leads/aankopen? Geen zorgen, wij helpen je met het conversieprobleem.

Het belang van conversie optimalisatie

Als ondernemer is het belangrijk om conversies binnen te halen, of dat nu aankopen in de webwinkel zijn of offerte aanvragen. Dit is uiteindelijk waar jij als ondernemer de winst uit haalt. Het is daarom ook zonde als je onnodig potentiële conversies misloopt omdat de website niet gebruiksvriendelijk is. Wij kunnen jou hierbij helpen door:

    • Te onderzoeken hoe jouw doelgroep zich op de website gedraagt
    • Een gebruiksvriendelijke en snelle site te realiseren voor een goede UX
    • Het aantal conversies te verhogen met hetzelfde aantal bezoekers
 

Conversie optimalisatie diensten van IQ Leads


Er zijn meerdere mogelijkheden die wij kunnen toepassen om jouw conversies te maximaliseren. Deze mogelijkheden vind je hieronder.


 

Conversieratio verhogen met data tools

Om jouw conversieratio te verhogen, moet je eerst inzicht krijgen in mogelijke pijnpunten op jouw website. Met verschillende tools zoals Analytics is het mogelijk om het gedrag van jouw bezoekers te analyseren. Zo kunnen wij gericht op zoek naar oplossingen om deze pijnpunten weg te nemen. Vervolgens analyseren wij of de bezoekers zich echt anders gedragen na het wegnemen van de pijnpunten.

Conversieratio verhogen

 

A/B-testen

Wij testen welke call-to-actions, koppen, titels, teksten en afbeeldingen het beste werken voor jouw website. Dit doen wij door middel van de A/B-test-methode. Deze testmethode geeft namelijk objectieve data en is daardoor zeer betrouwbaar. Zodra de test eenmaal de gewenste resultaten geeft, is het een kwestie van implementeren. Voor je het weet, zie je jouw conversiepercentage stijgen!

Meer over A/B-testen

Website gebruiksvriendelijk maken

Hoe gebruiksvriendelijker een site is en hoe beter de call-to-actions zijn geoptimaliseerd, hoe sneller de doelgroep converteert. Een site die verspringt of geen duidelijke actie knoppen bevat, zorgt minder snel voor conversies. Onze specialisten analyseren jouw site door middel van heatmaps en zoeken naar optimalisaties die uitgevoerd moeten worden om de conversie te stimuleren. 

Meer over Heatmaps

Happy customers

Succesvolle conversie optimalisatie cases

Onze experts zijn altijd gedreven om de online successen van klanten te vergroten, onder andere door meer conversies en leads te genereren. Wil je meer inzicht in onze aanpak? Bekijk dan onze klantcases voor een aantal succesvolle voorbeelden.


Onder de loop

Zelf aan de slag met CRO?


Download nu de Tips en Tricks voor leadgeneratie, opgesteld door onze conversiespecialisten. 


Onze conversie optimalisatie-experts staan altijd klaar om nieuwe kansen te ontdekken. Of het nu gaat om het verkennen van nieuwe mogelijkheden in website-optimalisatie of het inspelen op de nieuwste trends in conversieverbetering, wij zijn bereid om jou te helpen.  

Spreek een specialist

Conversie optimalisatie uitbesteden aan IQ Leads?

Conversie optimalisatie draait om meer dan alleen A/B-testen. Het begint met het uitgebreid analyseren van jouw website gegevens en het maken van de juiste aanpassingen. Bij IQ Leads gaan we terug naar de basis: we controleren je funnels in Google Analytics, bekijken hoe bezoekers zich gedragen met verschillende tools en voeren A/B-tests uit. We kunnen tests uitvoeren op paginaniveau, call-to-action knoppen, e-mails en meer. Stap voor stap verzamelen we data, doen we aanpassingen en helpen we jou naar de perfect geoptimaliseerde webshop voor jouw online bezoekers. 

Conversie optimalisatie is een proces dat altijd doorloopt en waarbij we constant bezig zijn met analyseren en verbeteren op basis van Heatmaps en andere tools. Het gedrag van je bezoekers verandert namelijk en daar moet de website op aansluiten. Door de grote hoeveelheid webshops die wij in de afgelopen jaren hebben geoptimaliseerd, weten wij precies waarnaar we moeten kijken en helpen jou hier graag bij.

Wat is conversie optimalisatie?


Wat wordt er verstaan onder een conversie?

Conversie optimalisatie samenwerking op maat


Kies je ervoor om conversie optimalisatie aan ons toe te vertrouwen? Dan gaan we gezamenlijk aan de slag om een conversiestrategie voor jouw website te ontwikkelen. Hoe we dat precies doen, hangt af van jouw wensen en behoeften. Wil je nauw betrokken zijn bij elke stap in het optimalisatieproces, of geef je liever de leiding volledig uit handen? Bij ons is beide mogelijk.

Het maakt niet uit of je besluit om conversie optimalisatie volledig uit te besteden of samen met ons de schouders eronder wil zetten. Samen komen we tot de ideale samenwerking voor jou.

1
Korte kennismaking
In een kort intakegesprek bespreken we jouw wensen. Wat is voor jou belangrijk? Waar moet de focus op komen en wat zijn de belangrijke KPI's om op te sturen?
2
Onderzoek en analyse
Op basis van de input uit de intake gaan wij jouw website uitgebreid analyseren. Waar liggen de kansen? Zijn er quick wins? Dit verwerken we in een audit
3
Opstellen optimalisatie strategie
Na de analysefase gaan wij een duurzame strategie opstellen. De op maat gemaakte strategie helpt om betere resultaten te behalen omtrent conversies
4
Uitvoering & optimalisatie
Zodra de neuzen dezelfde kant opstaan, gaan wij aan de slag met het uitvoeren en implementeren van de strategie. Op naar meer conversies!
Onze succesformule voor conversie optimalisatie
    • Analyseren van data25%
    • Pijnpunten identificeren30%
    • Testen en experimenteren20%
    • Voortdurend blijven optimaliseren25%

    Onze conversie optimalisatie aanpak volgens de succesformule

    Analyseren van data

    Wij beginnen met het verzamelen en analyseren van gegevens over het gedrag van de gebruikers op je website. In deze analyses komen gegevens zoals stappen in het conversiepad, hoge bouncepercentages, lage doorklikpercentages en verlaten winkelwagentjes naar boven.

    Pijnpunten identificeren

    We gebruiken de verzamelde gegevens om specifieke pijnpunten te identificeren die verbetering nodig hebben. We denken gericht na wat er moet gebeuren met deze pijnpunten en maken een strategie. Dit kan bijvoorbeeld gaan om het optimaliseren van de gebruikerservaring, het verbeteren van de content en het realiseren van sterke C2A's.

    Testen en experimenteren

    Vervolgens gaan we A/B-tests en andere experimenten uitvoeren om verschillende variaties van pagina-elementen te testen en te vergelijken. Dit kunnen bijvoorbeeld verschillende koppen, afbeeldingen of kleuren zijn. Door te testen ontdekken we welke aanpassingen de beste resultaten opleveren en de conversieratio verhogen.

    Voortdurend blijven optimaliseren

     Op basis van de resultaten van de tests en experimenten, optimaliseren we continu je website en blijven we nieuwe ideeën testen om de conversie te verbeteren. Conversie-optimalisatie is een doorlopend proces, dus blijven we de prestaties van je website volgen en testen om te blijven groeien en verbeteren.

    Resultaten van conversie optimalisatie

    Om meer conversies te realiseren, moeten er vaak verschillende punten van de website aangepakt worden. Conversie optimalisatie levert dan ook meer op dan alleen het behalen van meer conversies:

    Verbeterde gebruikerservaring

    Verbeterde merkperceptie

    Verhoogde klanttevredenheid

    Conversie optimalisatie in de praktijk

    Meer succes behalen met jouw online marketinginspanningen? Dan is conversie optimalisatie de sleutel tot het verhogen van jouw conversiepercentage en om het uit jouw website te halen. Hieronder lees je in het kort hoe wij dat in de praktijk brengen:

    • Analyse: We beginnen met een uitgebreide analyse van jouw website en marketingactiviteiten om inzicht te krijgen in het gedrag van jouw bezoekers en pijnpunten te identificeren.
    • Optimalisatie: Op basis van de analyse resultaten, optimaliseren we de verschillende onderdelen van jouw website en marketing campagnes om de conversie te verbeteren. Dit gaat onder meer om het verbeteren van de gebruikerservaring, het aanpassen van de content en het optimaliseren van de call-to-actions.
    • Testen: Vervolgens voeren we A/B-testen en andere tests uit om verschillende varianten van jouw website en marketingmaterialen te testen en te zien welke de beste resultaten opleveren. Hierdoor kunnen wij beslissingen nemen op basis van data en continu optimaliseren.
    • Implementatie: Na het testen en evalueren van de resultaten, implementeren we de verbeteringen die zijn gevonden om de conversies verder te verhogen.
    • Monitoring en bijsturing: Tenslotte monitoren we constant de prestaties van jouw website en marketing campagnes en sturen we bij waar nodig om ervoor te zorgen dat je optimaal blijft profiteren van conversie optimalisatie.

     

    Veelgestelde vragen over conversie optimalisatie

    Vragen over conversie optimalisatie? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van conversie optimalisatie. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.

    Wat is conversie optimalisatie?

    Wat is een goed conversiepercentage?

    Wat kost conversie optimalisatie?

    Wat verstaan we onder een conversie?

    Wanneer moet je aan conversie optimalisatie doen?