Interne linkbuilding
Interne linkbuilding moet je niet verwarren met externe linkbuilding. De interne links komen namelijk niet van een andere website, maar van een andere pagina op jouw website. Schrijf je een tekst over telefoonhoesjes, maar verkoop je ook tablethoesjes? Dan is het verstandig om een zin toe te voegen in de trant van ‘’ook voor tablethoesjes ben je bij ons aan het juiste adres’’. Voeg bij het woord ‘’tablethoesjes’’ een interne link toe naar die pagina.
Call to action
Met een call to action roep je, je raadt het al, iemand op tot actie. Wat deze actie is, is volledig afhankelijk van wat jij wil. Zoals contact opnemen, zich inschrijven voor je nieuwsbrief, een offerte aanvragen of een aankoop doen. Deze call to actions zijn goed voor je ranking, al is het indirect. Bezoekers blijven langer op de website, klikken een button aan en hebben daardoor als het ware interactie.
Verder zijn ze ook een goede manier om je CRO te optimaliseren.
Nu vraag je je vast af hoe zo’n call to action er precies uitziet. Nou zo: