Diensten

Influencer-Marketing


Influencers zijn bekende mensen met een groot online bereik. Je kunt influencers inzetten om het bereik van jouw merk te vergroten. Wij helpen je hier graag mee.

Bekende mensen die jouw merk of product promoten

Influencer-marketing is de afgelopen paar jaar gegroeid tot een (soms meer dan belangrijk) onderdeel van de social media marketing strategie van vele bedrijven. Met name in de e-commercewereld komt influencer-marketing enorm vaak voor. Wil jij dit ook en heb je hulp nodig met:

  • Het vinden van geschikte influencers?
  • Het benaderen van en onderhandelen met influencers?
  • Een uitgestippelde campagne voor jouw influencers?


Vind influencers


Starten met Influencer marketing?


Onze Influencer specialisten helpen je graag met het zoeken naar de beste influencer voor jouw merk.


Wist-je-datje van onze influencer expert

Wist je dat 70% van de millennial-consumenten bij hun aankoopbeslissingen beïnvloed wordt door de aanbevelingen van hun leeftijdsgenoten?

Bereik je doelgroep

Wat is influencer-marketing?

Dit begrip klinkt nieuw, maar influencer-marketing bestaat in principe al heel lang. Mensen worden al jaren beïnvloed door andere personen. Denk aan mond-tot-mond reclame waarbij je buurman zijn nieuwe heggenschaar aanbeveelt, of een vriendin haar nieuwe outfit aanprijst. Denk aan de stoere Marlboro Man rond het jaar 1950. Het principe van influencer-marketing is niet veranderd, maar het medium is van offline verplaatst naar de online wereld. Tegenwoordig zijn influencers vaker te zien op social media kanalen zoals Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat en TikTok. Op deze online platformen weten de influencers hun volgers op een bepaald gebied te inspireren. Zo zijn er onder andere influencers voor tuinieren, voor make-up en voor woninginrichting.

Waarom influencer-marketing?

Door gebruik te maken van influencer-marketing kun je een specifieke doelgroep bereiken. Deze doelgroep is vaak meer betrokken bij plaatsingen van influencers dan wanneer je gaat adverteren op Facebook of andere kanalen. Er zijn veel influencers met ieder zijn eigen specialisme of vlak. Denk hierbij aan reizen, mode, interieur, eten, sporten en veel meer.

Influencers hebben een groot bereik. Afhankelijk van het type influencer krijg je een groot of klein bereik. Er zijn verschillende types:

  • Nano- (max 5.000 volgers)
  • Micro- (tussen 5.000 en 50.000 volgers)
  • Meso- (tussen de 50.000 en 100.000 volgers)
  • Macro- (tussen de 100.000 en 1.000.000 volgers)
  • Mega-influencer (meer dan 1.000.000 volgers)

Let wel dat de kosten per type influencer enorm verschillen. Die kosten betalen zich vrijwel altijd wel uit, want een influencer kan je merk of product een enorme boost geven als het om merkbekendheid gaat.

 

Waarom influencer-marketing bij IQ Leads?

Het vinden van de juiste influencer en hun bereik op de juiste manier targeten is een uitdaging. Bij influencer marketing draait het niet alleen om het kiezen van de juiste influencer, maar ook om het plaatsen van relevante content die aankomt bij de doelgroep. Bij IQ Leads hebben we hier ervaring in en nemen we deze zorgen uit handen. Door ons te richten op het vinden van relevante influencers en het maken van impactvolle content zetten we influencer-marketing op de juiste manier in.

Voordelen van influencer-marketing uitbesteden

  • Zeker zijn van de juiste influencer die past bij jouw merk
  • Op maakt gemaakte strategie voor succesvolle influencer marketing
  • Jij bespaart tijd en focust je op andere kerntaken van je business
  • Ervaring met verschillende influencers, van nano tot mega

Onze influencer marketing specialisten

Influencer-marketing en social media kanalen

Instagram wordt vaak als het beste kanaal voor influencer marketing beschouwd, maar wij vergeten de andere platforms niet. Het aantal gebruikers op bijvoorbeeld TikTok of YouTube is misschien kleiner dan op Instagram, maar deze aantallen stijgen snel. Daarnaast is de betrokkenheid vaak even sterk of zelfs sterker. We zien bij verschillende merken dat de ROI van influencer marketing op deze platforms tot wel 16% hoger kan liggen dan bij traditionele marketingmethoden.

Voor Instagram maken we, net als bij het adverteren via Instagram, vaak een strategie waarbij we ons richten op influencers met een specifieke niche en een betrokken groep volgers. Op platforms zoals TikTok en YouTube kan een andere aanpak nodig zijn vanwege de vorm van de content en de verwachtingen van de gebruikers. Dit betekent dat we ons budget soms anders verdelen en meer investeren in breed bereik op deze platforms. Het is belangrijk om een goed doordachte influencer-marketing strategie te hebben die aansluit bij de verwachtingen van jouw doelgroep. Onderzoek toont namelijk aan dat bijna de helft van de potentiële klanten vertrouwt op aanbevelingen van influencers, daarom wil je je strategie geoptimaliseerd hebben en geen kansen mislopen.

Een gratis marketing scan aanvragen?

Veelgestelde vragen over influencer marketing

Vragen over influencer-marketing? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van influencer-marketing. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.

Wat is influencer marketing?
Wat kost influencer marketing?
Waarom moet ik influencer marketing inzetten?