Van de daken schreeuwen

Influencer marketing

Influencer marketing is de afgelopen paar jaar gegroeid tot een (soms wel belangrijk) onderdeel van de marketingstrategie van vele bedrijven. Met name in het ecommerce komt influencer marketing enorm vaak voor. Maar wat is influencer marketing nou precies? En wat voor waarde voegt het toe aan jouw bedrijf?

Social media marketing

Social media marketing is de perfecte manier met jouw doelgroep in contact te komen en om meer naamsbekendheid en conversies te creëren.

Lees meer

Adverteren op Facebook

Vind jij de juiste mensen op het grootste sociale platform? Trek de aandacht met een Facebook advertentie.

Lees meer

Adverteren op linkedin

Met een advertentie het grootste zakelijke platform kun je gemakkelijk jouw b2b-doelgroep bereiken.

Lees meer

Adverteren op Instagram

Deel jouw verhaal met een Instagram advertentie voor meer naamsbekendheid en klanten.

Lees meer

Adverteren op TikTok

Een advertentie plaatsen op een van de snelst groeiende social media platformen op dit moment?

Lees meer

Bekijk al onze diensten

Naast online adverteren kunnen de specialisten van IQ Leads jouw bedrijf op meerdere fronten ondersteunen. Benieuwd hoe?

Lees meer

Wat is influencer marketing

Dit begrip klinkt nieuw, maar influencer marketing bestaat in principe al heel lang. Mensen worden al jaren beïnvloed door een persoon. Denk aan mond-tot-mond reclame waarbij je buurman zijn nieuwe heggenschaar aanbeveelt, of een vriendin haar nieuwe outfit aanprijst. Denk aan de stoere Marlboro Man rond het jaar 1950. De principe van influencer marketing is niet veranderd, maar het medium is van offline of van een TV commercial verplaatst naar de online wereld waar de bereik vele malen groter is, en de impact vele malen groter is. Tegenwoordig zijn influencers vaker op social media zoals Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat en TikTok. Op deze online platformen weten de influencers hun volgers op een bepaald gebied te inspireren.

Het voordeel van influencer marketing

Door gebruik te maken van influencer marketing is het mogelijk om een specifieke doelgroep te bereiken. Er zijn veel influencers met ieder zijn eigen specialisme of vlak. Denk hierbij aan reizen, mode, interieur, eten, sporten en veel meer. 

Influencers hebben een groot bereik. Afhankelijk de type influencer, kan je doormiddel van Nano- (max 5.000 volgers), Micro- (tussen 5.000 en 50.000 volgers), Meso- (tussen de 50.000 en 100.000 volgers), Macro- (tussen de 100.000 en 1.000.000 volgers) en Mega-influencer (meer dan 1.000.000 volgers) je bereik bepalen. Let wel dat de kosten per type influencer enorm verschilt. Een influencer kan je merk of product een enorme boost geven als het om merkbekendheid gaat.

influencer marketing

Wist je dat…

…. 70% van de millennial-consumenten wordt bij hun aankoopbeslissingen beïnvloed door de aanbevelingen van hun leeftijdsgenoten.

… influencer marketing kan 16% betere ROI opleveren dan andere vormen van marketing.

…bijna de helft van potentiële klanten vertrouwt op aanbevelingen van invloedrijke personen. 

… als je meer wilt weten over influencer marketing of hulp nodig hebt bij het opzetten van een influencer strategie, je bij IQ Leads terecht kan?