Adverteren op het grootste social netwerk
Maak gebruik van de diverse advertentieopties van Facebook en bereik een groot publiek met jouw product of dienst.
Vragen over FB Ads?

Adverteren op Facebook

Succesvol advertenties tonen aan je doelgroep op Facebook

Er is niemand die Facebook niet kent. Ondanks dat het platform de afgelopen jaren flink wat kritiek te verduren heeft gehad, is het nog steeds het grootste social media-kanaal ter wereld. Een uitgelezen kans om jouw doelgroep op een andere manier te bereiken. Wil jij ook:

  • Aanwezig zijn op ’s werelds grootste social media-kanaal?
  • Rendabele Facebook-advertenties draaien?
  • Tijd besparen met optimaliseren van campagnes?
facebook adverteren

Grootste platform

Hoewel het gebruik van Facebook bij de jongere doelgroep afneemt, heeft het platform nog steeds het meeste aantal gebruikers van alle social media. Met name bij volwassenen boven de 30 jaar zien we dat bijna 85% een Facebook-account heeft en de Facebook-app gebruikt. Als jouw doelgroep vooral uit volwassenen bestaat, is Facebook dus een ideaal medium om advertenties aan jouw doelgroep te tonen.

Rendabele ads

Uiteindelijk draait adverteren op Facebook natuurlijk om rendement. Dat begrijpen wij heel goed. Toch dien je per lopende campagne andere KPI’s te hanteren. Want de ROAS van een acquisitiecampagne zal een stuk lager liggen dan die van een remarketing-campagne. Onze marketeers weten precies wat de benchmark per campagne is, zodat we hier actief op kunnen optimaliseren en bijsturen.

Tijd besparen

Als ondernemer doe jij het liefste waar je goed in bent: ondernemen. En daar hoort niet bij dat je moet gaan nadenken over social media-campagnes en -posts. Laat staan het uitvogelen van de ingewikkelde Meta Business Suite (voorheen Facebook Business). Een belangrijke reden om het adverteren via Facebook uit handen te geven aan een ervaren social media-marketeer. Dan heb jij weer tijd voor je passie.

Adverteren op Facebook?
Neem contact op met onze specialisten of lees direct onze tips voor Facebook adverteren

Hoe wij Adverteren via Facebook

De eerste stap bij het maken van een Facebookmarketing-campagne is het selecteren van je doelstelling. Zo is er keuze tussen: merkbekendheid, bereik, verkeer, betrokkenheid, app installaties, videoweergaven, leads genereren, chatberichten, conversies, verkopen uit catalogus of winkelverkeer. Wij raden zelf altijd aan om als e-commerce-bedrijf voor “conversies” te kiezen. Daarvoor moet je wel de Facebook-Pixel correct implementeren op je website. Alleen dan kunnen we alle data meten en weet het algoritme van Facebook ook waar het op moet sturen.

Vervolgens kun je doelgroepen gaan kiezen die jouw advertenties te zien krijgen. Met Facebook adverteren is het heel makkelijk om een bepaalde doelgroep te selecteren. Je kunt namelijk heel goed segmenteren. Bijvoorbeeld op: locatie, leeftijd, geslacht, interesses, taal, plaatsingen en gedrag. Stel hier ook je budget in, hetzij een dagelijks budget, hetzij een totaal budget.

In de advertentieweergave kun je vervolgens de werkelijke advertentie te maken. Kies je voor alleen een afbeelding of video, of laat je het in een carrousel zien?

Het is natuurlijk ook handig om te weten of de gekozen advertenties resultaat opgeleverd hebben. Facebook geeft rapporten weer waarmee jij de invloed van de advertenties kunt analyseren.

facebook ad

Facebook-dashboard inrichten

Het inrichten van het Facebook Ads-dashboard is het halve werk. Door je dashboard goed in te richten, help jij jezelf om het overzicht te behouden. Dat maakt het uiteraard makkelijker om te monitoren hoe je advertenties presteren.

Retargeting via Facebook

Via Facebook adverteren is ook handig voor remarketing. Daarmee benader je bezoekers van jouw website opnieuw. Je kunt je bezoekers op heel veel manieren segmenteren. Zo kun je alle websitebezoekers opnieuw benaderen, of alleen degenen die iets in hun winkelwagen hebben gelegd.

De praktijk laat zien dat deze advertenties een groot rendement hebben. Vooral ook omdat je remarketing-doelgroep uiteraard al in aanraking is geweest met je advertentie of website. Ze kennen jou dus al en daarmee is de eerste horde al genomen. Ook voor retargeting via Facebook moet je wel de Facebook-Pixel correct op jouw website geïnstalleerd hebben.

facebook advertising.
Hulp nodig met Facebook adverteren?
Onze social media marketing-specialist Martijn vertelt je graag alle ins en outs!