Adverteren op Facebook
Social media marketing
Social media marketing is de perfecte manier met jouw doelgroep in contact te komen en om meer naamsbekendheid en conversies te creëren.
Lees meerAdverteren op LinkedIn
Met een advertentie het grootste zakelijke platform kun je gemakkelijk jouw b2b-doelgroep bereiken.
Lees meerAdverteren op Tiktok
Een advertentie plaatsen op een van de snelst groeiende social media platformen op dit moment?
Lees meerAdverteren op Instagram
Deel jouw verhaal met een Instagram advertentie voor meer naamsbekendheid en klanten.
Lees meerInfluencer marketing
Samenwerken met een influencer die precies bij jouw merk past? Het helpt je een nieuwe doelgroep te bereiken.
Lees meerBekijk al onze diensten
Naast online adverteren kunnen de specialisten van IQ Leads jouw bedrijf op meerdere fronten ondersteunen. Benieuwd hoe?
Lees meerFacebook adverteren
De eerste stap bij het maken van een Facebook marketing campagne is het selecteren van je doelstelling. Zo is er keuze tussen: merkbekendheid, bereik, verkeer, betrokkenheid, app installaties, videoweergaven, leads genereren, chatberichten, conversies, verkopen uit catalogus of winkelverkeer. Wij raden zelf altijd aan om conversies te kiezen voor ecommerce bedrijven, en de Facebook Pixel om een correcte manier te implementeren op je website. Zo kan alle data gemeten worden en weet het algoritme van Facebook ook waar het op moet sturen.
Vervolgens kan er in de advertentieset weergave gekeken worden naar de target audience (welke doelgroep je hoe wilt bereiken). Via Facebook adverteren is het heel makkelijk om een bepaalde doelgroep te selecteren, er kan gesegmenteerd worden op: locatie, leeftijd, geslacht, interesses, taal, plaatsingen en gedrag. Stel hier ook je budget wat je dagelijks of voor een hele campagne wilt spenderen. Het is ook mogelijk om de plaatsingen te selecteren: waar je wilt dat je advertentie te zien is.
In de advertentie weergave is het mogelijk om de werkelijke visuele advertentie te maken. Kies je voor alleen een afbeelding of video, of laat je het in een carrousel zien?
Het is natuurlijk ook handig om te weten of de gekozen advertenties resultaat opgeleverd hebben. Facebook geeft rapporten weer die het mogelijk maken om de invloed van de advertenties te analyseren.
Dashboard inrichten
Het inrichten van de Facebook Ads Dashboard is het halve werk. Door je dashboard goed in te richten help jij jezelf om het overzicht te behouden en dat maakt het uiteraard makkelijker om te monitoren hoe je advertenties presteren.
Retargeting
Via Facebook adverteren is het ook mogelijk om de bezoekers van je website opnieuw te benaderen door middel van remarketing. Je kunt je bezoekers op heel veel manieren segmenteren. Als voorbeeld kun je alle bezoekers van je website opnieuw benaderen, of alle website bezoekers met een specifieke handeling op je website zoals het toevoegen van een product aan de winkelwagen.
De praktijk laat zien dat deze advertenties een enorm positief rendement laat zien. Vooral ook omdat je remarketing doelgroep uiteraard al in aanraking is geweest met je advertentie of website. Het is wel uitermate belangrijk dat je Facebook Pixel correct is geïnstalleerd op je website.
