Diensten
Adverteren op Facebook
Wil jij gebruik maken van de diverse advertentieopties van Facebook en een groot publiek bereiken met jouw product of dienst?
Succesvolle Facebook Ads voor je doelgroep
Er is niemand die Facebook niet kent. Ondanks dat het platform de afgelopen jaren flink wat kritiek te verduren heeft gehad, is het nog steeds het grootste social media-kanaal ter wereld waar veel aan social media marketing gedaan wordt. Een uitgelezen kans om jouw doelgroep op een andere manier te bereiken. Wil jij ook:
- Aanwezig zijn op ’s werelds grootste social media-kanaal?
- Rendabele Facebook-advertenties draaien?
- Tijd besparen met optimaliseren van campagnes?
Grootste platform
Hoewel het gebruik van Facebook bij de jongere doelgroep afneemt, heeft het platform nog steeds het meeste aantal gebruikers van alle social media. Met name bij volwassenen boven de 30 jaar zien we dat een ruim merendeel een Facebook-account heeft en de Facebook-app gebruikt. Als jouw doelgroep vooral uit volwassenen bestaat, is Facebook dus een ideaal medium om advertenties aan jouw doelgroep te tonen.
Rendable Ads
Uiteindelijk draait adverteren op Facebook natuurlijk om rendement. Dat begrijpen wij heel goed. Toch dien je per lopende campagne andere KPI’s te hanteren. De ROAS van een acquisitiecampagne zal namelijk een stuk lager liggen dan die van een remarketing-campagne. Onze marketeers weten precies wat de benchmark per campagne is. Met deze benchmarks kunnen we actief optimaliseren en bijsturen.
Tijd besparen
Als ondernemer doe jij het liefste waar je goed in bent: ondernemen. En daar hoort niet bij dat je moet gaan nadenken over social media-campagnes en -posts. Laat staan het uitvogelen van de ingewikkelde Meta Business Suite (voorheen Facebook Business). Een belangrijke reden om het adverteren via Facebook uit handen te geven aan een ervaren social media-marketeer. Dan heb jij weer tijd voor je passie.
Wil jij adverteren op Facebook?
Neem contact op met onze specialisten en zij kunnen je meer vertellen over Facebook adverteren en onze mogelijkheden.
Hoe wij adverteren via Facebook
De eerste stap bij het maken van een Facebookmarketing-campagne is het selecteren van je doelstelling. Zo is er keuze tussen: merkbekendheid, bereik, verkeer, betrokkenheid, app installaties, videoweergaven, leads genereren, chatberichten, conversies, verkopen uit catalogus of winkelverkeer. Wij raden zelf altijd aan om als e-commerce-bedrijf voor “conversies” te kiezen. Daarvoor moet je wel de Facebook-Pixel correct implementeren op je website. Alleen dan kunnen we alle data meten en weet het algoritme van Facebook ook waar het op moet sturen.
Vervolgens kun je doelgroepen gaan kiezen die je wilt targeten met het online adverteren via Facebook. Met Facebook adverteren is het heel makkelijk om een bepaalde doelgroep te selecteren. Je kunt namelijk heel goed segmenteren. Bijvoorbeeld op: locatie, leeftijd, geslacht, interesses, taal, plaatsingen en gedrag. Stel hier ook je budget in, hetzij een dagelijks budget, hetzij een totaal budget.
In de advertentieweergave kun je vervolgens de werkelijke advertentie te maken. Kies je voor alleen een afbeelding of video, of laat je het in een carrousel zien?
Het is natuurlijk ook handig om te weten of de gekozen advertenties resultaat opgeleverd hebben. Facebook geeft rapporten weer waarmee jij de invloed van de advertenties kunt analyseren.
Waarom Facebook Ads bij IQ Leads?
Het targeten van de juiste doelgroepen blijft vaak een uitdaging. Facebook-advertenties worden voornamelijk ingericht op basis van demografische gegevens, interesses, gedrag en andere factoren. Bij IQ Leads hebben wij hier veel ervaring mee. Door regelmatig jouw advertentiecampagnes te optimaliseren en gebruik te maken van de uitgebreide targetingopties van Facebook, kunnen we jouw advertenties effectief laten zien aan de mensen die waarschijnlijk het meest geïnteresseerd zijn in jouw producten en/of diensten.
Voordelen van Facebook adverteren uitbesteden
- Continue optimalisatie van de ads op basis van trends en analyses
- Haal een hoger rendement uit je advertentie-uitgaven
- Jij houdt meer tijd over voor andere kerntaken van jouw business
- Toegang tot de juiste tools en kennis van de ins en outs
Onze Facebook Ads specialisten
Martijn
Hogenboom
Martijn en zijn ervaring zorgen ervoor dat jouw ads vakkundig zijn afgestemd op de behoeften en ineteresses van jouw doelgroep.
Jorin
Schriemer
Als getalenteerde
Facebook-advertentiebeheerder optimaliseert Jorin jouw advertenties om maximale resultaten te halen.
Ian
Saarloos
Als expert in Facebook-adverteren weet Ian hoe hij jouw ads optimaliseert voor maximale zichtbaarheid op het grootste social media platform.
Retargeting via Facebook
Via Facebook adverteren is ook handig voor remarketing. Daarmee benader je bezoekers van jouw website opnieuw. Je kunt je bezoekers op heel veel manieren segmenteren. Zo kun je alle websitebezoekers opnieuw benaderen, of alleen degenen die iets in hun winkelwagen hebben gelegd. De praktijk laat zien dat deze advertenties een groot rendement hebben. Vooral ook omdat je remarketing-doelgroep uiteraard al in aanraking is geweest met je advertentie of website. Ze kennen jou dus al en daarmee is de eerste horde al genomen. Ook voor retargeting via Facebook moet je wel de Facebook-Pixel correct op jouw website geïnstalleerd hebben.
Facebook-dashboard inrichten
Het inrichten van het Facebook Ads-dashboard is het halve werk. Door je dashboard goed in te richten, help jij jezelf om het overzicht te behouden. Het Facebook Ads-dashboard is jouw controlepaneel voor advertenties op het platform. Door het dashboard slim in te richten, behoud je overzicht en kun je de prestaties van je advertenties volgen. Je kunt onder meer je campagnes organiseren, gebruik maken van filters voor gerichte analyses en aangepaste rapporten creëren om specifieke inzichten te verkrijgen. Daarnaast biedt het dashboard biedt de mogelijkheid om te testen en te optimaliseren, op basis daarvan kan je vervolgens optimalisaties uitvoeren.
Stappenplan om te starten met Facebook adverteren
Het opzetten van een campagne verschilt per bedrijf en de doelstelling. Hieronder zetten we de stappen in het kort neer:
- Kies de doelstelling van je campagne
- Kies je doelgroep, doe dit zo specifiek mogelijk
- Stel interesses in waar je op wil targeten
- Budgetbepaling, zet vast wat je wilt uitgeven
- Kies het soort advertentie (foto, video etc.)
- Meet je succes en blijf optimaliseren
Heb je nog verdere vragen of wil jij beginnen met Facebook-adverteren, maar ben je niet helemaal zeker van je zaak? Wij helpen je graag met het opzetten van je Facebook advertenties.
Een gratis marketing scan aanvragen?
Veelgestelde vragen over Facebook-adverteren
Vragen over Facebook adverteren? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van Facebook adverteren. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.