Diensten

A/B-testing


Meten = weten. A/B-testing is een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Hiermee kom je erachter welke variant van een pagina, hele website, advertentie, website-element of strategie beter werkt.

Meten is weten!

Wij horen vaak webshop eigenaren zeggen dat een bepaald onderdeel van de website goed werkt. Meestal is dit slechts gebaseerd op een onderbuikgevoel. Wij marketeers maken liever beslissingen op basis van harde en betrouwbare data. Wil jij ook:

  • Jouw onderbuikgevoel testen?
  • Betrouwbare A/B-testen uitvoeren?
  • Je conversiepercentage verhogen?


Verbeter met data


 Onder de loop

Weten of jouw C2A's optimaal presteren?


Met A/B-testen kunnen onze specialisten de effectiviteit van verschillende elementen van jouw website testen. Wil jij hier meer over weten of mee beginnen? Onze specialisten helpen je graag op weg.


Wist-je-datje van onze A/B-testing expert

Wist je dat bedrijven zoals Google en Amazon constant duizenden A/B-tests uitvoeren op hun websites om de gebruikerservaring te optimaliseren en hun omzet te verhogen?

Verhoog ook mijn omzet

Waarom A/B-testen?

Met een A/B-test kun je bij elke kleine aanpassing testen of die aanpassing de gebruiksvriendelijkheid van de pagina verbetert. Hierdoor kom je na verloop van tijd tot de conclusie hoe jouw website beter functioneert en wat uiteindelijk een positieve bijdrage levert aan je gestelde doelen.

Er zijn een aantal doelen die je kunt stellen voor een A/B-test. Je wilt bijvoorbeeld testen of een bepaalde aanpassing zorgt voor:

  • meer online leads
  • meer online orders
  • meer interactie
  • een hoger doorklikratio vanuit advertentiekanalen

Waarom A/B-testen bij IQ Leads?

Lukraak een A/B-test uitvoeren en hopen op meer conversie is nutteloos. Wij voeren tests uit op een specifieke manier en op basis van verzamelde data en analyses. Elke variant wordt op vergelijkbare tijdstippen getest zodat de prestaties onafhankelijk van andere externe factoren worden geanalasyeerd en gemeten. Wij beperken het experiment tot een specifieke doelgroep met behulp van targeting. Tevens is het belangrijk dat er maximaal één verandering per test wordt doorgevoerd. Wanneer je meerdere aanpassingen doet, is het lastig om te zien waar het verschil in conversie door beïnvloed wordt. Wil jij hier geen zorgen hebben over? Laat dan je A/B-testen uitbesteden.

Voordelen van A/B-testen uitbesteden

  • A/B-testen zo ingericht dat bezoekers er onwetend deel van uitmaken
  • De doorlooptijd van testen is bij een A/B-test erg snel
  • Stapsgewijze website optimalisatie aan de hand van geteste data
  • Jij houdt meer tijd over om je te richten op je business

Onze A/B-testing specialisten

A/B-testing en SEO rankings

De invloed van A/B-testing op SEO-rankings is indirect, maar wel aanwezig. Door testen uit te voeren met verschillende elementen zoals titels, metabeschrijvingen, call-to-action knoppen, en zelfs de lay-out en structuur van de pagina, optimaliseren wij de gebruikerservaring. Een betere gebruikerservaring resulteert weer in lagere bouncepercentages, langere sessieduur en draagt bij aan conversie optimalisatie. Dit zijn allemaal signalen die de zoekmachines, zoals Google, waarderen en eventueel belonen met hogere rankings in de zoekresultaten.

Bovendien helpt het bij het achterhalen van welke inhoud en welke optimalisatiestrategieën het meest effectief zijn voor het aantrekken van organisch verkeer. Door tests uit te voeren met verschillende zoekwoorden, contentformats en optimalisatietechnieken achterhalen wij welke aanpak het beste werkt voor jouw doelgroep en marktniche.

Kortom, A/B-testing speelt een belangrijke rol in het continue verbeteringsproces van websites, wat op zijn beurt kan leiden tot hogere rankings in de zoekmachines.

Richtlijnen voor succesvolle A/B-testen

Als wij A/B-testen uitvoeren, zijn er een aantal belangrijke richtlijnen die onze specialisten volgen. Zo zorgen we ervoor dat de tests effectief en betrouwbaar zijn.

  • Juiste elementen selecteren om te testen
    Het kiezen van de juiste elementen om te testen is cruciaal voor het succes van de testen. Onze specialisten selecteren de elementen die directe invloed hebben op de doelstellingen en waarvan wordt verwacht dat ze impact hebben op de prestaties van jouw website of advertenties.
  • Voldoende data verzamelen
    Om betrouwbare resultaten te verkrijgen, is het noodzakelijk om voldoende data te verzamelen. Onze specialisten zorgen ervoor dat de tests worden uitgevoerd tijdens een periode wanneer er voldoende verkeer is om betrouwbare resultaten te verkrijgen.
  • Uitgebreide analyse uitvoeren
    Na het verzamelen van de data voeren onze specialisten een uitgebreide analyse uit om de resultaten van de testen te beoordelen. 
  • Interpretatie en besluitvorming
    Het interpreteren van de resultaten van de A/B-testen is belangrijk voor het nemen van de juiste beslissingen voor de optimalisatie. Onze specialisten analyseren de resultaten nauwkeurig en gebruiken deze analyses om strategieën aan te passen en te verbeteren voor maximale conversies.

Door deze richtlijnen te volgen, kunnen onze specialisten succesvolle tests uitvoeren die resulteren in geoptimaliseerde campagnes en betere prestaties voor jouw bedrijf. Wil jij hiermee beginnen, maar weet je niet precies hoe? Neem dan contact met ons op en laat je A/B-testen uitbesteden.

Veelgestelde vragen over A-B/testing

Vragen over A-B/testing? Wij hebben de meest gestelde vragen verzameld en onder elkaar gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen zorgen, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van A/B-testing. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.

Wat is A-B/testing?
Waarom is het uitvoeren van A/B-testen belangrijk?
Hoe lang duurt een A/B-test?
Wat kost A/B-testing?