Diensten
A/B-testing
Meten = weten. A/B-testing is een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Hiermee kom je erachter welke variant van een pagina, hele website, advertentie, website-element of strategie beter werkt.
Meten is weten!
Wij horen vaak webshop eigenaren zeggen dat een bepaald onderdeel van de website goed werkt. Meestal is dit slechts gebaseerd op een onderbuikgevoel. Wij marketeers maken liever beslissingen op basis van harde en betrouwbare data. Wil jij ook:
- Jouw onderbuikgevoel testen?
- Betrouwbare A/B-testen uitvoeren?
- Je conversiepercentage verhogen?
Onderbuikgevoel testen
Iedereen heeft wel een onderbuikgevoel. De ene keer heeft je gevoel gelijk, terwijl de andere keer het tegenovergestelde waar blijkt te zijn. Het is daarom altijd goed om een onderbuikgevoel te testen. Met een A/B-test kun je voor eens en altijd uitsluiten of jouw onderbuikgevoel juist is of onjuist is.
Betrouwbare A/B-test
De data uit een A/B-test is alleen betrouwbaar als deze echt willekeurig is. Als je 2 dingen test op 2 verschillende URL’s zijn er weer andere zaken die invloed op de test kunnen hebben. Met verschillende tools kunnen wij ervoor zorgen dat onze tests echt betrouwbaar zijn en de data niet gebaseerd is op toevalligheden.
Hoger conversiepercentage
Uiteindelijk voer je een A/B-test uit om je conversiepercentage te kunnen verhogen. Dit is dan ook een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Wil jij ook meer verkopen met hetzelfde aantal bezoekers op de website? Dan is A/B-testen een goed begin. Let op, je moet wel concepten hebben die je kunt testen.
 Onder de loop
Weten of jouw C2A's optimaal presteren?
Met A/B-testen kunnen onze specialisten de effectiviteit van verschillende elementen van jouw website testen. Wil jij hier meer over weten of mee beginnen? Onze specialisten helpen je graag op weg.
Waarom A/B-testen?
Met een A/B-test kun je bij elke kleine aanpassing testen of die aanpassing de gebruiksvriendelijkheid van de pagina verbetert. Hierdoor kom je na verloop van tijd tot de conclusie hoe jouw website beter functioneert en wat uiteindelijk een positieve bijdrage levert aan je gestelde doelen.
Er zijn een aantal doelen die je kunt stellen voor een A/B-test. Je wilt bijvoorbeeld testen of een bepaalde aanpassing zorgt voor:
- meer online leads
- meer online orders
- meer interactie
- een hoger doorklikratio vanuit advertentiekanalen
Waarom A/B-testen bij IQ Leads?
Lukraak een A/B-test uitvoeren en hopen op meer conversie is nutteloos. Wij voeren tests uit op een specifieke manier en op basis van verzamelde data en analyses. Elke variant wordt op vergelijkbare tijdstippen getest zodat de prestaties onafhankelijk van andere externe factoren worden geanalasyeerd en gemeten. Wij beperken het experiment tot een specifieke doelgroep met behulp van targeting. Tevens is het belangrijk dat er maximaal één verandering per test wordt doorgevoerd. Wanneer je meerdere aanpassingen doet, is het lastig om te zien waar het verschil in conversie door beïnvloed wordt. Wil jij hier geen zorgen hebben over? Laat dan je A/B-testen uitbesteden.
Voordelen van A/B-testen uitbesteden
- A/B-testen zo ingericht dat bezoekers er onwetend deel van uitmaken
- De doorlooptijd van testen is bij een A/B-test erg snel
- Stapsgewijze website optimalisatie aan de hand van geteste data
- Jij houdt meer tijd over om je te richten op je business
Onze A/B-testing specialisten
Mike
Dullemans
Continue verbetering is waar het om draait bij A/B-testing, Mike evalueert en optimaliseert alle elementen van je website/online marketing om maximale resultaten te halen.
Martijn
Hogenboom
Met behulp van A/B-testen analyseert Martijn alle variabelen die nodig zijn om jouw strategie zo effectief mogelijk te maken.
Jorin
Schriemer
Jorin heeft veel ervaring in het werken met data, hij neemt beslissingen op basis van harde gegevens en zorgt onder andere voor een betere gebruikerservaring op jouw website.
A/B-testing en SEO rankings
Richtlijnen voor succesvolle A/B-testen
Als wij A/B-testen uitvoeren, zijn er een aantal belangrijke richtlijnen die onze specialisten volgen. Zo zorgen we ervoor dat de tests effectief en betrouwbaar zijn.
- Juiste elementen selecteren om te testen
Het kiezen van de juiste elementen om te testen is cruciaal voor het succes van de testen. Onze specialisten selecteren de elementen die directe invloed hebben op de doelstellingen en waarvan wordt verwacht dat ze impact hebben op de prestaties van jouw website of advertenties. - Voldoende data verzamelen
Om betrouwbare resultaten te verkrijgen, is het noodzakelijk om voldoende data te verzamelen. Onze specialisten zorgen ervoor dat de tests worden uitgevoerd tijdens een periode wanneer er voldoende verkeer is om betrouwbare resultaten te verkrijgen. - Uitgebreide analyse uitvoeren
Na het verzamelen van de data voeren onze specialisten een uitgebreide analyse uit om de resultaten van de testen te beoordelen. - Interpretatie en besluitvorming
Het interpreteren van de resultaten van de A/B-testen is belangrijk voor het nemen van de juiste beslissingen voor de optimalisatie. Onze specialisten analyseren de resultaten nauwkeurig en gebruiken deze analyses om strategieën aan te passen en te verbeteren voor maximale conversies.
Door deze richtlijnen te volgen, kunnen onze specialisten succesvolle tests uitvoeren die resulteren in geoptimaliseerde campagnes en betere prestaties voor jouw bedrijf. Wil jij hiermee beginnen, maar weet je niet precies hoe? Neem dan contact met ons op en laat je A/B-testen uitbesteden.
Veelgestelde vragen over A-B/testing
Vragen over A-B/testing? Wij hebben de meest gestelde vragen verzameld en onder elkaar gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen zorgen, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van A/B-testing. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.