Altijd weten wat wel en niet werkt
Meten = weten. Daarom is A/B-testing een belangrijk onderdeel vanconversie optimalisatie. Wil jij weten wat er beter werkt? Wij stellen graag een A/B-test voor je in.
Meer over A/B testen?

A/B-testen

Meten is weten!

Wij horen vaak webshopeigenaren zeggen dat een bepaald onderdeel van de website goed werkt. Meestal is dit echter volledig gebaseerd op een onderbuikgevoel. Wij marketeers maken liever beslissingen op basis van harde data. Wil jij ook:

  • Jouw onderbuikgevoel testen?
  • Betrouwbare A/B-testen uitvoeren?
  • Je conversiepercentage verhogen?
ab testen.

Onderbuikgevoel testen

Iedereen heeft wel een onderbuikgevoel. De ene keer heeft je gevoel gelijk, terwijl de andere keer het tegenovergestelde waar blijkt te zijn. Het is daarom altijd goed om een onderbuikgevoel te testen. Met een A/B-test kun je voor eens en altijd uitsluiten of jouw onderbuikgevoel berust op waarheid of niet.

Betrouwbare A/B-test

De data uit een A/B-test is alleen betrouwbaar als deze echt gerandomiseerd is. Als je 2 dingen test op 2 verschillende URL’s zijn er weer andere zaken die invloed op de test kunnen hebben. Met verschillende tools kunnen wij er voor zorgen dat een A/B-test echt betrouwbaar is en de data niet berust op toevalligheden.

Hoger conversiepercentage

Uiteindelijk voer je een A/B-test uit om je conversiepercentage te kunnen verhogen. Dit is dan ook een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Wil jij ook meer verkopen met hetzelfde aantal bezoekers op de website? Dan is A/B-testen een goed begin. Let op, je moet wel hypotheses hebben die je kunt testen.

Wil jij ook A/B testen?
Neem contact met ons op en we helpen je graag op weg
waarom ab testen

Waarom A/B-testen wij?

Met een A/B-test kun je bij elke kleine aanpassing testen of die aanpassing de gebruiksvriendelijkheid van de pagina verbetert. Hierdoor kom je na verloop van tijd tot de conclusie hoe jouw website beter fungeert en wat uiteindelijk een positieve bijdrage levert aan je gestelde doelen.

Er zijn een aantal doelen die je kunt stellen voor een A/B-test. Je wilt bijvoorbeeld testen of een bepaalde aanpassing zorgt voor…:

  • …meer online leads
  • …meer online orders
  • …meer interactie
  • …een hoger doorklikratio vanuit advertentiekanalen

Voordelen van A/B-testen

Wanneer IQ Leads een A/B-test voor je website uitvoert, zijn er een diverse voordelen:

  • Het gedrag van de bezoekers verandert niet omdat de bezoeker van je website niet weet dat hij deel uitmaakt van een A/B-test.
  • Stap voor stap wordt je website geoptimaliseerd omdat je constant tot nieuwe conclusies komt aan de hand van geteste data.
  • De doorlooptijd van testen is bij een A/B-test erg snel.

Deze methode om je online conversie te optimaliseren is efficiënt en vooral erg betrouwbaar. Lukraak een A/B-test uitvoeren en hopen op meer conversie heeft geen zin. IQ Leads voert A/B-testen uit op een zeer specifieke manier en op basis van verzamelde data en analyses. Elke variant wordt op vergelijkbare tijdstippen weergegeven zodat de prestaties onafhankelijk van andere externe factoren worden geobserveerd en gemeten. IQ Leads kan het experiment ook beperken tot een specifieke doelgroep met behulp van targeting. Tevens is het belangrijk dat er maximaal één verandering per test wordt doorgevoerd. Wanneer je namelijk meerdere aanpassingen doet, is het lastig om te zien waar het verschil in conversie door beïnvloed wordt.

conversie ab test
A/B-testen laten uitvoeren?
Onze CRO-specialist Enver vertelt je graag meer over het uitvoeren van A/B-testen