Zoekmachine adverteren via Google Ads
Zoekmachine adverteren
Bereik met advertenties op het juiste moment jouw doelgroep.
Lees meerGoogle Shopping
Zichtbaar zijn in de grootste vergelijkingssite met jouw producten.
Lees meerFeed marketing
Slimme feeds voor adverteren via verschillende vergelijkingssites.
Lees meerRemarketing
Zorg dat je bezoeker je niet vergeet door middel van remarketing.
Lees meerGoogle Ads; de IQ Leads manier
Adverteren via Google Ads is één van de meest effectieve manieren van adverteren. Je geeft door middel van Google Ads letterlijk antwoord op de meest belangrijke vragen van jouw doelgroep door middel van super gerichte advertenties en landingspagina’s. Hierdoor is de kans op een aankoop of aanvraag zeer groot. Combineer dit met de diverse instellingen zoals biedingen op basis van tijdvakken, website gedrag en zoekgedrag en je hebt een van de beste tools in handen om ervoor te zorgen dat jouw doelgroep jouw website of webshop weet te vinden.
Google Ads biedt alle handvatten en mogelijkheden om meer omzet of aanvragen voor jou binnen te halen. De mogelijkheden veroorzaken hierbij echter ook een valkuil. Door al die mogelijkheden weet je soms niet meer aan welke knoppen je moet draaien.

Google Ads door een Google Partner
Als Google Partner helpen wij tientallen klanten met hun Google Ads. Hierdoor hebben wij onze eigen beproefde methodes ontwikkeld die werken. Dat betekent niet alleen meer omzet, maar vooral omzet die resulteert in winst. Binnen jouw marges adverteren is hierbij de belangrijkste maatstaf. Dit doen wij vooral door verder te kijken dan Google Ads. Het binnenkrijgen van klikken op advertenties alleen is niet voldoende. Zeker niet wanneer ze vervolgens direct jouw webshop of website weer verlaten.
Een goed ingesteld Google Ads account toont advertenties wanneer de kans ze jouw doel als webshop eigenaar positief beïnvloeden. Aangezien dat bij onze klanten vooral verkoop of aanvragen is, sturen wij meestal op Return on Ad Spend. Simpel gezegd, een euro investeren in Google Ads moet uiteindelijk vier tot vijf euro opleveren.

Elk doel kun je bereiken met Google Ads
Hoewel Google nog steeds ruim marktleider is in de zoekmachinemarkt met meer dan 90 procent marktaandeel, laten wij andere zoekmachines niet links liggen. Hoewel het aantal zoekopdrachten op bijvoorbeeld Microsoft Bing een stuk kleiner is, is het verkeer niet van mindere kwaliteit. Sterker nog; we zien bij meerdere branches dat de kosten per transactie van enorm brede zoekwoorden op Bing een stuk lager is dan op Google. Dit betekent vaak ook dat onze strategie op Bing anders is dan wanneer wij zoekmachine adverteren inzetten via Google. Via Bing zetten wij namelijk een groter deel van het budget in op brede zoekwoorden. Voor Google hanteren wij veelal 70% longtail (zoekopdrachten die uit drie of meer woorden bestaan) en 30% breed (zoekopdrachten die uit twee of een woord bestaan). Voor Bing is dit net andersom. Dat komt vooral omdat het zoekvolume op longtail zoekwoorden niet aanwezig is. Hoewel Bing de mogelijkheid aanbiedt om een heel advertentieaccount vanuit Google te exporteren en te importeren in Bing, is de strategie dusdanig anders dat wij hier geen gebruik van maken.
Zoekmachine adverteren via Shopping (product listing ads)
Of je doel nu meer conversies, omzet of naamsbekendheid is, met de Google advertentiediensten die Google aanbiedt kun je jouw doel bereiken. Of je nu je naamsbekendheid wilt vergroten door middel van Google Display ads of YouTube ads. Of dat je vooral meer omzet wilt genereren door middel van Google Search Ads of Google Shopping ads, met Google Ads bereiken wij samen jouw doelen.