Diensten
Bing Ads
Bereik succesvol en goedkoop een andere doelgroep via de Bing zoekmachine. Wij helpen je graag met het opzetten van een rendabele Bing Ads-strategie.
Adverteren gericht op een oudere doelgroep
Bing? Dat gebruikt toch niemand? Toch weet de zoekmachine van Microsoft steeds meer marktaandeel te vergaren. Vooral de oudere doelgroep maakt steeds meer gebruik van Bing. Over het algemeen zijn dit juist de mensen die veel te besteden hebben, dus de ideale doelgroep voor jouw product. En dus wordt adverteren met Bing Ads steeds relevanter. Wil jij ook:
- Een nieuwe doelgroep bereiken?
- Hoog rendement uit Ads?
- Zichtbaar zijn op short tail keywords?
Nieuwe doelgroep
Veel ondernemers maken wel gebruik van Google Ads, maar hebben geen idee dat er ook doelgroepen zijn die geen gebruik maken van Google. Vaak zijn dit de oudere mensen die de standaard browser en zoekmachine op de computer of laptop gebruiken. Bing Ads is de ideale manier om deze groep tegen lage kosten te bereiken.
Hoog rendement
Een hoog rendement, wie wil dat nu niet. Toch zijn er maar weinig ondernemers die gebruik maken van Bing Ads. Wij adviseren onze klanten vaak om zowel gebruik te maken van de advertenties via zowel Google als Bing. De omzet is misschien niet altijd even hoog, maar het rendement vaak wel. Dit is ook waar het uiteindelijk om draait.
Short tail keywords
Short tail keywords zijn de meest algemene keywords die er zijn. Denk hierbij aan “sneaker” in plaats van “heren sneaker maat 45”. Vaak zijn deze algemene keywords duur om op te adverteren. Bij Google Ads is dat zeker het geval, maar Bing Ads is een stuk goedkoper. Via Bing Ads kun je dus juist wel prima inzetten op de short tail keywords.
Wil jij adverteren via Bing?
Onze marketeers kijken graag met je mee wat voor jou de beste strategie voor Bing Ads is.
Snelle en slimme Bing Ads
Om Bing Ads extra aantrekkelijk te maken heeft Microsoft iets slims bedacht. Je kunt namelijk je gehele Google Ads account importeren in Bing Ads. Toch is dit vaak een slecht idee. Door het grote verschil in verkeer en kosten tussen Bing en Google kun je in Bing Ads een stuk agressiever en breder bieden. In Google Ads moet je vaak minimale aanpassingen maken op een strak georganiseerd account om winstgevend te zijn. In Bing Ads wil je juist het verkeer zo veel mogelijk opzoeken.
Bereik een nieuwe doelgroep met Bing
Bij de oudere doelgroep wordt Bing vaak als standaardzoekmachine gebruikt op een computer. Aangezien Nederland aan het vergrijzen is, zien we dat het gebruik van Bing als zoekmachine stijgt. Deze oudere generatie heeft over het algemeen meer te besteden dan jongeren. Met Bing Ads bereik je dus voor relatief weinig geld een hele aantrekkelijke doelgroep.
Waarom Bing Ads bij IQ Leads?
Als 98% van de online ervaringen begint met een zoekopdracht, waarom zou je dan geen gebruik maken van de op een na grootste zoekmachine van Nederland? Hoewel de hoeveelheid zoekopdrachten binnen Bing niet te vergelijken is met Google, is het verkeer niet van mindere kwaliteit. Wij als online marketing bureau hebben ervaring in het adverteren via Bing. Wil jij je Bing Ads uitbesteden? Bij IQ Leads besteed je het werk uit aan specialisten en hoef jij je geen zorgen te maken over de werkzaamheden.
Voordelen van Bing Ads uitbesteden
- De mogelijkheid om een nieuwe doelgroep te bereiken
- Toegang tot de juiste tools om Bing Ads te optimaliseren
- Ervaring in het opzetten van een strategie gericht op Bing Ads
- Tijdbesparing, jij kunt je focussen op andere kerntaken van je business
Onze Bing Ads specialisten
Martijn
Hogenboom
Martijn begrijpt hoe je met marketingstrategieën succesvolle advertentiecampagnes op Bing kunt opzetten. Zo helpt hij je doelen te bereiken.
Jorin
Schriemer
Ons supertalent. Nog maar net met Bing Ads bezig maar weet nu al wat er nodig is om klanten naar het volgende niveau te brengen.
Andere website bezoekers uit Bing Ads
Hoewel Google Ads en Bing Ads heel veel op elkaar lijken, is de doelgroep totaal anders. Het grootste deel van de gebruikers van Bing is iets minder technisch begaafd. Dit betekent dat wanneer wij gebruik gaan maken van Bing Ads, de gehele website op bepaalde punten aangepast dient te worden. Zo analyseren wij de lettertypes, afbeeldingen en teksten op bepaalde triggers die ervoor kunnen zorgen dat de bezoekers uit Bing Ads afhaken.
Goedkoper adverteren via Bing
Of je nu Google Ads gebruikt of Bing Ads, het principe is hetzelfde. Iedere keer dat er een zoekopdracht wordt gedaan, vindt er een veiling plaats. Bied jij hoger, met een kwalitatief betere advertentie en website? Dan sta jij bovenaan. Logischerwijs is de concurrentie bij adverteren op Bing Ads een stuk kleiner. Waar je met Google Ads soms concurreert met honderden andere partijen, concurreer je bij Bing Ads slechts met tientallen. Precies dat zorgt ervoor dat je minder betaalt per klik en dus vaak ook minder per transactie.
De voordelen van Bing Ads
Waarschijnlijk weet jij inmiddels precies wat de voordelen zijn van adverteren via het Bing netwerk. Toch zetten we ze nog even voor je op een rijtje:
- Goed kwalitatief verkeer
- Breder inzetbaar en daardoor vaak effectiever op te schalen
- Lagere kosten per klik
- Interessante doelgroep die vaak meer te besteden heeft
- Dezelfde mogelijkheden als Google Ads
Een gratis SEA scan van jouw website?
Veelgestelde vragen over Bing Ads
Vragen over Bing Ads? Wij hebben de meest gestelde samengevoegd en hieronder neer gezet. Heb je nog een andere vraag? Geen zorgen, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden Bing Ads. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.