Adverteren gericht op oudere doelgroep?
Bereik succesvol en goedkoop een andere doelgroep via de Bing zoekmachine. Wij helpen je graag met het opzetten van een rendabele Bing Ads-strategie.
Maak mij rijk

Bing Ads uitbesteden

Adverteren gericht op een oudere doelgroep

Bing? Dat gebruikt toch niemand? Toch weet de zoekmachine van Microsoft steeds meer marktaandeel te vergaren. Vooral de oudere doelgroep maakt steeds meer gebruik van Bing. Over het algemeen zijn dit juist de mensen die veel te besteden hebben, dus de ideale doelgroep voor jouw product. En dus wordt adverteren met Bing Ads steeds relevanter. Wil jij ook:

  • Een nieuwe doelgroep bereiken?
  • Hoog rendement uit Ads?
  • Zichtbaar zijn op short tail keywords?
bing ads uitbesteden

Nieuwe doelgroep

Veel ondernemers maken wel gebruik van Google Ads, maar hebben geen idee dat er ook doelgroepen zijn die geen gebruik maken van Google. Vaak zijn dit de oudere mensen die de standaard browser en zoekmachine op de computer of laptop gebruiken. Bing Ads is de ideale manier om deze groep tegen lage kosten te bereiken.

Hoog rendement

Een hoog rendement, wie wil dat nu niet. Toch zijn er maar weinig ondernemers die gebruik maken van Bing Ads. Wij adviseren onze klanten vaak om zowel gebruik te maken van de advertenties via zowel Google als Bing. De omzet is misschien niet altijd even hoog, maar het rendement vaak wel. En dat is waar het uiteindelijk om draait.

Short tail keywords

Short tail keywords zijn de meest algemene keywords die er zijn. Denk hierbij aan “sneaker” in plaats van “heren sneaker maat 45”. Vaak zijn deze algemene keywords erg duur om op te adverteren. Bij Google Ads is dat zeker het geval, maar Bing Ads is een stuk goedkoper. Via Bing Ads kun je dus juist wel prima inzetten op de short tail keywords.

Wil jij adverteren via Bing Ads?
Onze marketeers kijken graag met je mee wat voor jou de beste strategie voor Bing Ads is

Bing Ads op de IQ Leads manier

Als 98% van de online ervaringen begint met een zoekopdracht, waarom zou je dan geen gebruik maken van de op een na grootste zoekmachine van Nederland? Hoewel de hoeveelheid zoekopdrachten binnen Bing niet te vergelijken is met Google, is het verkeer niet van mindere kwaliteit. De meeste nieuw verkochte computers hebben tegenwoordig standaard Bing geïnstalleerd staan en heel veel mensen veranderen dit niet. Vooral de oudere generatie maakt veel gebruik van Bing Ads.

Ander type bezoek uit adverteren via Bing

Hoewel Google Ads en Bing Ads heel veel op elkaar lijken, is de doelgroep totaal anders. Het grootste deel publiek dat gebruik maakt van Bing Ads is iets minder technisch begaafd. Dit betekent dat wanneer wij gebruik gaan maken van Bing Ads, de gehele website op bepaalde punten aangepast dient te worden. Zo analyseren wij de lettertypes, afbeeldingen en teksten op bepaalde triggers die ervoor kunnen zorgen dat de bezoekers uit Bing Ads kunnen afhaken.

bing ads iq manier

Snelle en slimme Bing Ads

Om Bing Ads extra aantrekkelijk te maken heeft Microsoft iets slims bedacht. Je kunt namelijk je gehele Google Ads account importeren in Bing Ads. Toch is dit vaak een slecht idee. Door het grote verschil in verkeer en kosten tussen Bing en Google kun je in Bing Ads een stuk agressiever en breder bieden. In Google Ads moet je vaak minimale aanpassingen maken op een strak georganiseerd account om winstgevend te zijn. In Bing Ads wil je juist het verkeer zo veel mogelijk opzoeken.

Met Bing bereik je een nieuwe doelgroep

Bij de oudere doelgroep wordt Bing vaak als standaardzoekmachine gebruikt op een computer. Aangezien Nederland aan het vergrijzen is, zien we dat het gebruik van Bing als zoekmachine stijgt. Deze oudere generatie heeft over het algemeen meer te besteden dan jongeren. Met Bing Ads bereik je dus voor relatief weinig geld een hele aantrekkelijke doelgroep.

locale zoekmachine marketing
"Bing Ads en Yahoo hebben een karakterlimiet van 40 tekens in de titel, waar Google een maximum van 25 hanteert."
bing ads

Bing adverteren is vaak goedkoper

Of je nu Google Ads gebruikt of Bing Ads, het principe is hetzelfde. Iedere keer dat er een zoekopdracht wordt gedaan, vindt er een veiling plaats. Bied jij hoger, met een kwalitatief betere advertentie en website? Dan sta jij bovenaan. Logischerwijs is de concurrentie bij adverteren op Bing Ads een stuk kleiner. Waar je met Google Ads soms concurreert met honderden andere partijen, concurreer je bij Bing Ads slechts met tientallen. Precies dat zorgt ervoor dat je minder betaalt per klik en dus vaak ook minder per transactie.

Voordelen van Bing Ads op een rij

Waarschijnlijk weet jij inmiddels precies wat de voordelen zijn van adverteren via het Bing netwerk. Toch zetten we ze nog even voor je op een rijtje:

  • Goed kwalitatief verkeer;
  • Breder inzetbaar daardoor vaak effectiever op te schalen;
  • Lagere kosten per klik;
  • Interessante doelgroep die vaak meer te besteden heeft;
  • Dezelfde mogelijkheden als Google Ads.

Optimaliseer Jouw Online Zichtbaarheid met Microsoft Bing Ads

Wil je jouw online aanwezigheid een boost geven? Ontdek de kracht van Microsoft Bing Ads! Met deze effectieve advertentieoplossing vergroot je jouw zichtbaarheid op het op een na grootste zoekplatform ter wereld. Profiteer van nauwkeurige targetingopties en bereik gericht jouw doelgroep. Bing Ads integreert naadloos met Microsoft-producten, waardoor je kunt profiteren van een uitgebreid netwerk van gebruikers.

Verhoog jouw merkherkenning, trek meer verkeer aan en vergroot je conversies met Microsoft Bing Ads. Dankzij de gebruiksvriendelijke interface en gedetailleerde rapportages houd je eenvoudig grip op je campagnes. Optimaliseer je online marketingstrategie en ontdek nieuwe zakelijke kansen met Microsoft Bing Ads. Start vandaag nog en laat je bedrijf groeien!

Meer weten over adverteren via Bing?
Onze Bing-specialist Martijn vertelt je er graag meer over!
Google Ads Google Shopping Display Adverteren