Waar sta jij?

SEO Audit

Heb jij inzichten in de SEO-status van jouw site? Hebben bijvoorbeeld alle pagina’s op jouw website een title tag? En is de website gebruiksvriendelijk voor jouw bezoekers? Natuurlijk bestaan er allemaal handige tools die veel werk uit handen kunnen nemen en die jou kunnen adviseren, maar juist dáár ligt in onze ogen het probleem. Deze tools zijn onmisbaar bij een goede SEO scan maar geven tegelijkertijd alleen maar algemene adviezen. Maar wie bepaald uiteindelijk de kwaliteit van deze paginatitels? En wie beoordeelt of ze aansprekend genoeg zijn om op te klikken? Wij geloven daarom sterk in onze manier van aanpak, waarbij een goede SEO analyse niet tot stand kan komen zonder een combinatie van SEO tools en het nodige hand- en denkwerk.

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie kan bij de juiste uitvoering een enorm rendement opleveren.

Meer informatie

Linkbuilding

Een goede site-structuur en hiërarchie zorgen ervoor dat Google jouw website makkelijk kan doorzoeken, begrijpen en indexeren.

Meer informatie

Zoekwoordenonderzoek

Achterhaal welke woorden er in welke fase van de klant-journey gebruikt worden om jouw doelgroep echt te bereiken.

Meer informatie

SEO content plan

Een succesvolle SEO content strategie begint met een plan. Als je hoog wilt scoren, heb je goede content op de juiste plaats nodig.

Meer informatie

Lokale zoekmachine optimalisatie

Bij jou in de regio gevonden worden met je website of shop? Zorg dan dat je goed vindbaar bent.

Meer informatie

SEO migratie

Zonder een goede SEO migratie loop je risico op tot 80% verlies van je organisch verkeer. Voorkom dit en ga voor een goede aanpak.

Meer informatie

SEO Audit op de IQ Leads manier

Een SEO Audit geeft ons inzicht in de SEO-status van jouw shop. We kijken welke onderdelen al goed geoptimaliseerd zijn en bij welke onderdelen er nog werk aan de winkel is. Onze SEO specialisten zijn wat dat betreft net automonteurs. Je brengt je auto weg voor een APK beurt en de monteur onderzoekt welke onderdelen vervangen moeten worden en welke onderdelen nog wel even vooruit kunnen voordat deze vervangen moeten worden. Ditzelfde geldt voor jouw website of webshop.

We stellen een compleet plan op van concrete verbeterpunten zodat jouw site volledig geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Op basis van deze analyse gaan we samen met jou in overleg en adviseren we jou waar de prioriteiten liggen en welke werkzaamheden later opgepakt kunnen worden.  

We hebben enorme interesse in jouw organisatie

Voordat we aan de slag gaan met de SEO scan vinden we het belangrijk om eerst een aantal zaken helder te hebben. We verdiepen ons daarom eerst in jouw markt en je doelgroep. Daarbij stellen we je bijvoorbeeld de vraag wat je wilt dat jouw bezoekers doen op jouw website? Welke conversies wil je bereiken? Ook vinden we het belangrijk om te weten op welke zoektermen je gevonden wilt worden.

Gelukkig hebben wij een aantal hele goede speurhonden in ons team die jou kunnen helpen bij een super goed zoekwoorden onderzoek. Tot slot vinden we het ook belangrijk om te weten wie jouw grootste concurrenten zijn, want daar kunnen wij ook veel van leren.

Handige SEO programma’s die ons daarbij helpen

Programma’s als Google Search Console, AHREFS en Screaming Frog zijn in onze ogen onmisbaar bij een goede SEO Audit. Deze tools geven ons informatie over diverse SEO aspecten en hoe jouw website daarop scoort. Om een kleine greep uit de SEO onderdelen te benoemen, kijken we bijvoorbeeld naar de URL structuur. Zien we vreemde statuscodes? Bijvoorbeeld 404 pagina’s die niet meer werken, maar waar nog wel naartoe gelinkt wordt? Hebben alle pagina’s een H1 en wordt er gebruik gemaakt van H2’s? Het zijn slechts enkele voorbeelden van een hele waslijst aan punten waar we jouw website in de SEO analyse op checken.

Technische analyse

Je website kan er nog zo mooi uitzien met onwijs relevante informatie, maar wanneer je weinig bezoekers op jouw website hebt schiet je er niets mee op. Tijd dus voor ons om jouw website op technische aspecten te analyseren. Wordt de website geïndexeerd door Google, wat ervoor zorgt dat je zichtbaar bent in de zoekresultaten? En hoe snel laadt de site eigenlijk? Zijn er 4xx pagina’s aanwezig die niet alleen schadelijk zijn voor de gebruiksvriendelijkheid maar ook voor het crawl proces? Het zijn allemaal punten waar we in de technische analyse naar kijken.  

Onpage analyse

Google is in de loop der jaren super slim geworden en weet steeds beter de inhoud op jouw site te begrijpen. Zo kunnen zij heel goed zien of de content op jouw site puur geschreven is voor zoekmachines of dat het daadwerkelijk antwoord geeft op de vraag van de gebruiker. Google kijkt onder andere of de content op jouw site uniek is en of je de juiste zoekwoorden gebruikt. Toch kunnen we Google een handje helpen om jouw site nog beter te begrijpen. Daarom is het onwijs belangrijk dat alle pagina’s een title tag, meta description en heading hebben. Wij controleren of alles op de juiste manier is ingevuld. Maak je gebruik van afbeeldingen? Dan kijken wij of de alt teksten ingevuld zijn en of de afbeeldingen logische  bestandsnamen hebben.   

Offpage analyse

Offpage factoren hebben een belangrijke rol in de autoriteit van jouw website en daarmee de positie in Google. Het zijn SEO factoren waar je niet direct invloed op hebt. De autoriteit van jouw website heeft grotendeels te maken met hoeveel externe links jouw website krijgt vanuit andere domeinen. Iedereen heeft een mening over linkbuilding, maar wij zijn ervan overtuigd dat onze aanpak wél werkt.  

Rankingsfactoren werken alleen wanneer het hele plaatje klopt

Wat veel mensen zich niet realiseren is dat rankingsfactoren nooit alleen werken. Het hele plaatje moet compleet zijn. Al heb je nog zo’n geoptimaliseerde paginatitel, als de content op de pagina zelf niet goed is zul je niet gaan ranken in zoekmachines. Sterke headings zullen geen zoden aan de dijk zetten wanneer zoekmachines jouw website niet kunnen crawlen en indexeren. Daarom geven we jou in de SEO Audit een complete plan van aanpak waarin we een advies geven op welke punten jouw website extra aandacht verdient.