Bereik een miljoenenpubliek

Online adverteren

Wij kunnen ons een aantal redenen bedenken waarom jij op dit moment deze pagina leest. Het online adverteren is te duur, je hebt geen idee of jouw online adverteren inspanningen werken of je wilt beginnen met online adverteren omdat je nu eenmaal weinig verkopen realiseert. Wat je reden ook is, met online adverteren haal jij meetbaar meer conversies binnen. Daarnaast weet je ook nog eens precies wat die conversies je kosten. Gericht adverteren dus.

Verkopen via marketplaces

Maximale zichtbaarheid op meerdere platformen.

Lees meer

Verkopen op Bol.com

Lokaal, maar internationaal: bereik de grote markt in de Benelux.

Lees meer

Verkopen op Amazon

Internationaliseren door actief te zijn op de grootste ecommerce platform.

Lees meer

Adverteren via Marktplaats

Bereik een publiek met interesse in een specifieke productcategorie.

Lees meer

Display advertising

Segmenteer je doelgroep en bereik hun op externe websites door middel van aantrekkelijke visuele advertenties.

Lees meer

Feed optimalisatie

Het optimaliseren van je feed is enorm belangrijk om zo het meeste uit dit instrument te halen. Benieuwd naar hoe jij je feed kunt optimaliseren?

Lees meer

De voordelen van online adverteren

Naast het feit dat online adverteren super meetbaar is zijn er nog legio voordelen te noemen, zoals:

  • Direct inzicht waar je meer geld in kunt investeren
  • Super gericht adverteren met door middel van alle targeting mogelijkheden
  • Online adverteren heeft een zeer groot en meetbaar effect op je brand awareness
  • Geen bezoekers geen kosten
  • Geen minimaal budget dus super laagdrempelig

Vormen van online adverteren

Online adverteren is iets wat wij het liefst doen. Geen specifieke afgekaderde werkzaamheden, maar resultaat voor jou boeken door alle mogelijkheden aan te grijpen. Traditionele contracten met online marketing bureau’s gaan vaak over het afnemen van SEA of SEO. Je klant bevindt zich op, en beweegt zich door zoveel meer platformen dan alleen Google. Kijken waar jouw ideale klant zich bevindt en inspelen op deze buyer journey is de meest krachtige vorm van online adverteren. Logischerwijs kan dit niet wanneer je aan een strikt contract zit met afgekaderde werkzaamheden. 

Hieronder lees je meer over wat wij verstaan onder online adverteren.

Adverteren Bing Ads

Google Search ads

Zoekmachine adverteren is toch wel een van de meest krachtige vormen van online adverteren. De zoeker geeft namelijk letterlijk aan welke advertentie hij of zij wilt zien. De truc is om deze advertentie op het juiste moment te tonen. Zit jouw ideale klant aan het eind van zijn aankoopcyclus, dan wil je bovenaan staan, want dan is de kans op conversie hoger en uiteindelijk zijn de kosten per conversie lager. Dat betekent dus uiteindelijk ook een betere ROAS.

Google Shopping ads

Een goed ingerichte Google Shopping campagne is overzichtelijk en ingedeeld op basis van marge en producten. Constante optimalisatie van Google Shopping campagnes is super belangrijk aangezien Google moeite heeft met het tonen van de advertenties op de juiste zoekwoorden en zoektermen. Een goed ingerichte Shopping campagne geeft jou direct inzicht in alle marges.

Display adverteren

Door middel van display adverteren bereik je mensen op basis van gedrag op het gehele internet, hun interesses, welke websites van concurrenten ze hebben bezocht of wat ze gedaan hebben op jouw webshop. Met goede display campagnes kun je hoogwaardige traffic binnenhalen voor nog geen 20% van de kosten van een search ad. Daarnaast is display adverteren zeer effectief voor remarketing en branding.

Bing ads

Bing ads werken identiek aan Google ads. Sterker nog, je kunt je Google Ads zelfs importeren in Bing ads. Toch zou je de strategie aan moeten passen. Het verkeer is anders, de doelgroep is anders en de hoeveelheid zoekopdrachten is anders. Wat zeer goed converteert op Google Ads, hoeft nog niet goed te converteren op Bing ads.

Feed marketing

Wanneer je duizenden producten op je webshop hebt staan wil je deze natuurlijk niet alleen op je eigen webshop aanbieden. Met goede feed marketing sta jij binnen mum van tijd op alle relevante platformen waar jouw potentiële klant zich bevindt. Goede feed marketing verbetert de resultaten van externe vergelijkingssites, Google Shopping en marketplaces door de informatie van jouw webshop op een slimme manier te verwerken. Dit doen wij meestal via een feed management systeem zoals Channable.

Remarketing

Of de bezoeker nu binnen is gekomen via SEO, Google Ads, Bing Ads of een vergelijkingswebsite, je hebt je best gedaan om deze potentiële nieuwe klant te vinden en op je website te krijgen. Dan is het zonde om deze klant niet even aan zijn bezoek te herinneren. Met remarketing via het display netwerk of het search netwerk bereik jij juist die klant. Dan is de kans op conversie een stuk groter. 

Maandelijks beetje bij beetje beter

Zijn alle advertenties ingericht en zijn we zichtbaar op alle relevante kanalen? Dan zorgen we ervoor dat de resultaten uit de campagnes elke maand een beetje beter worden. Constante optimalisatie van online adverteren campagnes is nodig om het maximale resultaat uit de campagnes te kunnen halen. Uiteraard kunnen we dit allemaal niet zelf verzinnen. Daarom gaan wij samen met jou aan de slag om het maximale uit de campagnes te halen. Vaak zien we dat klanten gaandeweg steeds meer zaken zelf kunnen oppakken, dat maakt samenwerken al snel een stuk leuker.