Snel zichtbaar door online adverteren
Met online adverteren ben jij snel zichtbaar voor jouw doelgroep. Geen lange tijden wachten op Google-updates, maar direct resultaat.
Vraag IQ Leads om hulp

Online adverteren

Schaalbaarheid op korte termijn

Als ondernemer wil je uiteraard niet afhankelijk zijn van één kanaal. Wanneer je resultaatgericht wilt opschalen met online marketing, kom je al snel uit op online adverteren. Snel zichtbaar op relevante platformen én met de juiste zoektermen. Bij IQ Leads helpen wij graag met het opzetten en uitrollen van online adverteren voor jouw website. Wil jij ook:

  • Werken aan de naamsbekendheid van je merk?
  • Supergericht adverteren tegen lage kosten?
  • Experimenteren met internationalisering?

Naamsbekendheid vergroten

Online adverteren is een perfecte manier om te werken aan de naamsbekendheid van jouw merk of website. Door het inzetten van bekende platforms als Google, Amazon en Bol.com ben jij snel zichtbaar bij een grote doelgroep. Kost dat dan niet veel geld? Nee hoor, want de kosten heb je helemaal zelf in de hand.

Meer over Marketplaces

Beheersbare kosten

Wil jij zichtbaar zijn, maar heb je te maken met een beperkt budget? Niet getreurd. Wij weten precies welke kanalen lage kosten en grote opbrengsten hebben. Denk hierbij aan Display-adverteren. Hiermee ben je gericht zichtbaar bij een grote doelgroep, maar betaal je alleen bij een klik. Zo blijven de kosten beperkt.

Meer over Display

Verkopen over de grens

Wil jij graag testen of een product aanslaat in het buitenland of niet? Marketplaces zijn een ideaal middel om zonder grote investering te experimenteren of jouw product over de grens ook aanslaat. Door je producten aan te bieden bij Amazon kun jij zonder vertaalde site toch een nieuwe doelgroep aanboren.

Meer over Amazon

Wil jij extra adverteren?
Neem contact op met een van onze specialisten voor een gratis adviesgesprek

De voordelen van online adverteren

Naast het feit dat online adverteren heel goed meetbaar is, zijn er nog legio voordelen te noemen. Zoals:

  • Direct inzicht waar je meer geld in kunt investeren
  • Doelgericht adverteren dankzij alle targeting-mogelijkheden
  • Online adverteren heeft een zeer groot en meetbaar effect op je verkopen
  • Geen bezoekers = geen kosten
  • Geen minimaal budget, dus heel laagdrempelig

Vormen van online adverteren

Online adverteren is iets wat wij het liefst doen. Geen specifieke afgekaderde werkzaamheden, maar resultaat voor jou boeken door alle mogelijkheden aan te grijpen. Traditionele contracten met onlinemarketingbureaus gaan vaak over het afnemen van SEA of SEO. Dat zien wij als nadeel, want veel klanten bevinden zich op zo veel meer platformen dan alleen Google. Kijken waar jouw ideale klant zich bevindt en inspelen op deze customer journey is de meest krachtige vorm van online adverteren. Logischerwijs kan dit niet wanneer je aan een strikt contract zit met afgekaderde werkzaamheden. Hieronder lees je meer over wat wij verstaan onder online adverteren.

sea in meerdere zoekmachines

Google Search Ads

Zoekmachine-adverteren is toch wel een van de meest krachtige vormen van online adverteren. Je bent daar aanwezig waar je doelgroep aan het zoeken is. De truc is om deze advertentie op het juiste moment te tonen. Zit jouw ideale klant aan het eind van zijn aankoopcyclus, dan wil je bovenaan staan. Want dan is de kans op conversie hoger en zijn de kosten per conversie lager. Dat betekent dus uiteindelijk ook een betere ROAS.

Google Shopping Ads

Een goed ingerichte Google Shopping-campagne is overzichtelijk ingedeeld op basis van marge en producten. Constante optimalisatie van Google Shopping-campagnes is erg belangrijk, aangezien Google moeite heeft met het tonen van de advertenties op de juiste zoekwoorden en zoektermen. Een goed ingerichte Shopping-campagne geeft jou direct inzicht in alle marges.

Display-adverteren

Door middel van Display-adverteren bereik je mensen op basis van gedrag op het gehele internet, hun interesses, welke websites van concurrenten ze hebben bezocht of wat ze gedaan hebben op jouw webshop. Met goede Display-campagnes kun je hoogwaardig verkeer naar jouw website binnenhalen tegen lage kosten. Daarnaast is Display-adverteren zeer effectief voor remarketing en branding.

Bing Ads

Bing Ads werken identiek aan Google Ads. Sterker nog, je kunt je Google Ads zelfs importeren in Bing Ads. Toch raden we jou aan om je de strategie aan te passen. Het verkeer is anders, de doelgroep is anders en de hoeveelheid zoekopdrachten is anders. Wat zeer goed converteert op Google Ads hoeft daarom nog niet goed te converteren op Bing Ads.

Remarketing

Of de bezoeker nu binnen is gekomen via SEO, Google Ads, Bing Ads of een vergelijkingswebsite, je hebt je best gedaan om deze potentiële nieuwe klant te vinden en op je website te krijgen. Dan is het zonde om deze klant niet even aan zijn bezoek te herinneren. Met remarketing via het Display-netwerk of het Search-netwerk bereik jij juist die klant. Dan is de kans op conversie een stuk groter.

Maandelijks opschalen

Zijn alle advertenties ingericht en ben je zichtbaar op alle relevante kanalen? Dan zorgen wij ervoor dat de resultaten uit de campagnes elke maand een beetje beter worden. Constante optimalisatie van online advertentiecampagnes is nodig om het maximale resultaat uit de campagnes te kunnen halen. Uiteraard kunnen we dit allemaal niet zelf verzinnen. Daarom gaan wij samen met jou aan de slag om het maximale uit de campagnes te halen. Vaak zien we dat klanten gaandeweg steeds meer zaken zelf kunnen oppakken. Dat maakt samenwerken al snel een stuk leuker.

remarketing adverteren
Wil jij ook beginnen met online adverteren?
Neem direct contact op met onze online-advertising-specialist Enver
Marketplaces Display adverteren Google Ads Bing Ads