Diensten

Adverteren via Instagram


Met meer dan 1 miljard actieve gebruikers is Instagram een van de grootste social media-platforms ter wereld. Een uitgelezen kans om jouw advertenties op te tonen.

Adverteren door middel van foto's

Instagram is na Facebook is een van de grootste social media-platforms ter wereld. In tegenstelling tot moederbedrijf Facebook richt Instagram zich voornamelijk op het plaatsen van foto’s en video's. Het adverteren op dit platform verschilt ook duidelijk van het adverteren via Facebook.  Als jij een product hebt dat visueel aantrekkelijk is, dan liggen er grote kansen voor jou op Instagram. Wil jij ook:

  • Breed aanwezig zijn op verschillende socials?
  • De mooiste kanten van jouw product laten zien?
  • Een nieuw kanaal voor retargeting?


Zet mij in de spotlight


Wil jij starten met Instagram Ads?


Neem contact op met een van onze specialisten als je meer wilt weten en onze mogelijkheden wilt bespreken.


Wist-je-datje van onze Instagram Ads expert

Wist je dat Instagram-advertenties niet alleen effectief zijn voor het vergroten van je merkbekendheid, maar ook voor het creëren van betrokkenheid met gebruikers en het genereren van conversies?

Creëer betrokkenheid

Waarom adverteren op Instagram?

Het adverteren op Instagram helpt jou om meer naamsbekendheid bij de doelgroep te krijgen en om meer verkeer naar jouw website te leiden. Maar waarom is Instagram een geschikt kanaal om te gebruiken voor advertenties? Allereerst is Instagram een enorme en nog steeds groeiende gemeenschap. Hierdoor bereik je snel een groot deel van je doelgroep. Instagram en Facebook zijn met elkaar verbonden, dus advertenties zijn makkelijker te richten op jouw doelgroep op basis van Facebook-gegevens. Ook is Instagram een uitstekend kanaal om loyaliteitsacties op te zetten voor bestaande klanten. Via het adverteren op Instagram kun je bovendien meer volgers krijgen. Tip: zorg voor afwisselende content. Zo kan je inspelen op actuele gebeurtenissen, bestaande producten extra onder de aandacht brengen of juist nieuwe producten promoten.

Mogelijkheden van Instagram-adverteren

Met meer dan 1 miljard actieve gebruikers is Instagram een toonaangevend social media-platform met een onbegrensd marketingpotentieel. Instagram is een effectief platform voor social media-marketing voor bedrijven met opvallende, visuele content. Dat soort bedrijven komen namelijk in contact met hun potentiële klanten, wat helpt om hun bedrijfsdoelstellingen te bereiken. Deze doelstellingen kunnen zijn:

  • Meer naamsbekendheid en betrokkenheid;
  • Meer verkeer naar jouw website;
  • Meer online conversies.
 

Waarom Instagram Ads bij IQ Leads?

Instagram gebruikt algoritmen om advertenties aan relevante doelgroepen te tonen. Hierbij maakt Instagram voornamelijk gebruik van demografische gegevens, interesses en gedrag. Daarnaast analyseert Instagram regelmatig de content op jouw profiel en website om een beeld te krijgen van je bedrijf en doelgroep. Op basis van deze informatie worden je advertenties getoond aan mensen die geïnteresseerd zijn in wat jij aanbiedt. Wij hebben ervaring met het optimaliseren van profielen om op die manier uiteindelijk de juiste doelgroep te bereiken. Je Instagram Ads uitbesteden aan IQ Leads is, met onze ervaring, een veilige keuze.

Voordelen van Instagram Ads uitbesteden

  • Begrip van de algoritmen en kennis van de best practices
  • Meer conversies genereren door middel van retargeting
  • Jij houdt meer tijd over voor andere belangrijke taken
  • Op maat gemaakte strategieën om je naamsbekendheid te boosten

Onze Instagram Ads specialisten

Instagram Ads en meetbaarheid

Bij adverteren is het testen en leren wat werkt voor jouw advertenties belangrijk. Een goede manier om dit te doen is door A/B-testen uit te voeren, waarbij je verschillende versies van je advertenties vergelijkt om te zien welke het beste presteert. Als je veel campagnes tegelijk voert, is het handig om bijvoorbeeld een tool als Power Editor te gebruiken. Dit is een handige tool waarmee  je je Instagram-advertenties kunt beheren en monitoren.

Als je minder campagnes voert, dan heb je waarschijnlijk genoeg aan Facebook Business en Ads Manager. Hiermee kun je oude campagnes vergelijken met nieuwe om te zien welke beter presteren, dit komt goed van pas bij conversie optimalisatie. Ook kun je het aantal conversies, leads, app-installaties en aankopen bijhouden die plaatsvinden na je advertenties. Daarnaast kun je resultaten per apparaat en plaatsing bekijken. In Ads Manager kun je alle resultaten nauwlettend volgen en je hebt de mogelijkheid om de statistieken aan te passen zodat je alleen de gegevens ziet die er voor jou toedoen.

Voordelen van adverteren via Instagram

Naast het feit dat Instagram een een geschikt kanaal is om jouw naamsbekendheid te verhogen, meer bezoekers naar de website te trekken en meer conversies te krijgen, brengt het nog een aantal voordelen met zich mee:

  • Advertenties zijn makkelijk op te zetten en uit te sturen
  • De betrokkenheid bij Instagram is vele malen hoger dan op elk ander social media-platform
  • Adverteren op Instagram is niet opdringerig, want advertenties zien er hetzelfde uit als gewone berichten

Een gratis marketing scan aanvragen?

Veelgestelde vragen over Instagram Ads

Vragen over Instagram Ads? Wij hebben de meest gestelde vragen samengevoegd en hieronder neer gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen zorgen, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van Instagram Ads. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.

Wat zijn Instagram Ads?
Wat kost adverteren via Instagram?
Hoe kan ik beginnen met Instagram Ads?